65 inch: LG G3 of LG G4 met soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 21:22
Ik ben op zoek naar een 65 inch OLED tv en wil gewoon direct een goeie in huis. Voor mijn ouders heb ik anderhalf jaar geleden een C2 gekocht voor iets meer dan 1000 euro. Daar zijn ze heel tevreden mee en het ziet er ook prachtig uit. Als ik kijk naar de C3 of B3 dan valt die prijs toch wat tegen. 1300 voor een C3, en 1100 voor een B3. Dus dan dacht ik direct maar te gaan voor een G3 voor 1600 euro. Klink wel een stukje meer maar ik ben wel fan van het close to the wall design.

Anderzijds, als ik toch rond die prijs al aan het kijken was, was mijn oog gevallen op een G4 met soundbar LG DSG10TY voor 2070 euro. Dit is wel 470 euro meer dan de LG G3, maar dan zit er een soundbar bij van 350 euro en dan kost de G4 uiteindelijk 120 euro meer dan de G3. De vraag is dan voor mij of zo een soundbar het wel waard is. Ik ben van plan mijn 2.1 tower speakers van mijn audio systeem aan te sluiten aan de tv, tenzij die LG DSG10TY soundbar beter zou klinken. Maar ik heb dus geen ervaring met soundbars.
Iemand die hier een stukje mening te geven heeft?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:28

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik kan niet oordelen hoe goed je luidsprekers zijn, doch een redelijke set luidsprekers van zeg €200 klinkt doorgaans beter dan een geluidsbalk van €500. Ofwel, een geluidsbalk is vrij makkelijk te kloppen wat de geluidskwaliteit betreft. Je koopt hem vanwege het esthetische aspect, niet vanwege het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:19

Grannd

da Granndest

Het ligt aan de aansluiting van je audio systeem op de TV en natuurlijk de kwaliteit van de speakers zelf.

De soundbar koppel je via HDMI en kan vervolgens (virtueel) surround doorgeven. De set die je noemt is een 3.1 set dus ook nog gecalibreerd voor apart stereo-geluid en een los kanaal voor stemmen in het center-kanaal, etc.

Gezien je je eigen set een 2.1-setje noemt, klinkt dat voor mij als dat het ook een home cinema-setje is die je via HDMI of evt. optisch aansluit om de hogere kwaliteit audiostreams af te spelen, misschien ondersteunt het geen Atmos maar zolang het dolby digital ondersteunt krijg je dan prima stereo-geluid van films/games/etc.

Het ligt er denk ik vooral aan of je nu tevreden bent met het geluid van je 2.1-set, zoals dmantione zegt zijn boekenplank-/zuilspeakers al best snel beter dan een soundbar waarbij veel kwaliteit ingeruild wordt voor design.

Ik zelf gebruik nog steeds een ouderwetse 5.1-receiver in combinatie met 3 satellietspeakertjes (center, rechtsachter, linksachter) en twee grote zuilspeakers voor m'n TV-geluid. Soundbars van tegenwoordig komen steeds meer in de buurt vanwege hun technologie maar voor mijn gevoel klinken 'echte' speakers nog altijd voller en ruimtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 15:46
Afhankelijk van de winkel waar je aanschaft kun je vragen naar een "beste prijs" aanbod. Ik heb gemerkt dat er makkelijk wat geld van de G4 af kon (55"). Alleen al door even een berichtje te sturen.misschien trekt dat de G4+soundbar over de streep.

Wat belangrijk is om te benoemen, het geluid van de G4 kan welliswaar hard genoeg, maar de geluidskwaliteit is bij plat tegen de muur echt ontzettend matig. Een soundbar is w.m.b. bij deze uitgave een must

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo