Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een huis tuin en keuken PC waar ik ook enigszins op kan gamen. Mijn huidige systeem heeft nog een i5 2500k processor en is toe aan vervanging.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut maximaal budget, maar binnen redelijkheid zo rond de huidige prijs van wat ik heb samengesteld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, beeldschermen en speakers heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nogal wat foto's en ik merk dat mijn huidige PC al een tijdje behoorlijk vol zit. Vandaar de 8TB hdd. Ik ben van plan Linux te installeren en heb daarom voor een AMD gpu gekozen (ook vanwege 16gb vram).
Overklokken zal ik niet gaan doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
9070 ipv een 9070xt vanwege energieverbruik
Ik twijfel nog wat over de CPU. Ik weet niet zo goed of ik beter voor bv een 7700 kan gaan. Of juist een 'X' variant met wat minder cores. Of juist een X3d variant oudere generaties. Het is me niet goed duidelijk wat hier een goede keuze is en benchmarks maakt het voor mij niet echt duidelijker ofzo. Uiteindelijk een CPU van een nieuwere generatie erin gezet.
Ik wil een huis tuin en keuken PC waar ik ook enigszins op kan gamen. Mijn huidige systeem heeft nog een i5 2500k processor en is toe aan vervanging.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut maximaal budget, maar binnen redelijkheid zo rond de huidige prijs van wat ik heb samengesteld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, beeldschermen en speakers heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nogal wat foto's en ik merk dat mijn huidige PC al een tijdje behoorlijk vol zit. Vandaar de 8TB hdd. Ik ben van plan Linux te installeren en heb daarom voor een AMD gpu gekozen (ook vanwege 16gb vram).
Overklokken zal ik niet gaan doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
9070 ipv een 9070xt vanwege energieverbruik
Ik twijfel nog wat over de CPU. Ik weet niet zo goed of ik beter voor bv een 7700 kan gaan. Of juist een 'X' variant met wat minder cores. Of juist een X3d variant oudere generaties. Het is me niet goed duidelijk wat hier een goede keuze is en benchmarks maakt het voor mij niet echt duidelijker ofzo. Uiteindelijk een CPU van een nieuwere generatie erin gezet.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 9600X Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 Gaming OC 16G | € 669,- | € 669,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Exos 7E10 SATA (512e/4KN, Standard), 8TB | € 160,- | € 160,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Black | € 81,65 | € 81,65 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 28,68 | € 28,68 |
1 | Ventilators | Arctic F14 PWM PST CO Zwart, 140mm | € 9,99 | € 9,99 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 95,90 | € 95,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | SSD's | Lexar NQ790 2TB | € 115,90 | € 115,90 |
Totaal | € 1.639,02 |