Glas overkapping begint te schuiven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HettyLeeuw
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:50
Wij hebben een glazen overkapping waarvan 2 ruiten een aantal centimeters zijn verschoven. De schroefjes van de eindkappen zijn afgebroken.
De installateur wijt dit aan weersomstandigheden waardoor de schroefjes zijn verroest. Niets aan te doen.
Ik vind dit bijzonder vreemd voor een 9 jaar oude overkapping. Je mag toch verwachten dat de constructie stevig in elkaar zit en er niet zomaar schroefjes afbreken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf4qLZTN5eiHo2ukr0HuZlMbkYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVLewsKLzuKCGnttkeqRGtKi.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FilX7DvnNLqN1AUiyfG-uIUjno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dbmi3FZu2F5xElSAp5kWn0EI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:41
Je mag inderdaad verwachten dat er schroeven worden gebruikt die zonder problemen de gehele constructie overleven.

Maar heb je nog garantie? En zo nee, wat wil je bereiken na 9 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt eerder alsof er geen rubber meer onder de strip van het gezakte glas ligt..

En zijn alle schroeven weg/los/gebroken of...? Ik zie op de 2e foto iets uitsteken op de plek van de schroef. Wat is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dat ene schroefje is niet te enigste schroef die die aluminium lat op zijn plek houd.

Er zitten nog minstens 4 schroeven in de lijst.. hoe verklaart hij dat dan?

Maar goed. Oke prima.. dat weerhoudt de installateur er toch niet van even langs te komen en de eindstop weer opnieuw vast te schroeven?

Of zelf vastzetten een optie?

[ Voor 34% gewijzigd door jack zomer op 29-04-2025 22:56 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Zo te zien zitten er geen eindkappen op die het verschuiven van de platen voorkomen!

Ik herken je probleem van mijn eigen overkapping met kanaalplaten. Daar schoven de platen ook naar beneden naar verloop van tijd, zitten in een zelfde soort klemsysteem. Ik heb dit opgelost door middel van eindkappen. Zie foto van montage halverwege.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Fo5dREHfLNUR3tsicxMfie3MUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoPsF9fjuEc05qWzpVlScGV6.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou even moeten achterhalen wat voor type klemrand profiel er is gebruikt en of daar een dergelijke eindkap voor te krijgen is.

Lijkt op zoiets; https://www.platenenprofielen.nl/glasprofiel-midden

Daar zie je in de kleine lettertjes ook staan; excl. eindschotjes, dus die horen er wel degelijk op!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HettyLeeuw
Er zaten eindkappen op, die zijn nog aanwezig op de andere platen, echter het lijkt erop dat deze schroefjes ook kapot zijn. Er zit rubber onder alle platen. Dat uitstekende deel op 1 van de foto’s is rubber strip Nee, geen garantie meer. Leverancier komt het ook repareren, kosten 350 euro. Had echter wel wat meer coulance verwachtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvOEdcPSK2e83LVkTIeRHJhw9ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhrKnOntRNPrAPszXpsePqMI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
350 euro na 9 jaar valt toch wel mee? Maar als ik de foto’s zo bekijk lijkt het onderhoud ook te wensen over, maak je ze nooit schoon?
Als het te duur is kan je ook zelf nieuwe schroefjes kopen, lijkt niet heel moeilijk.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41
Ik mag hopen dat de schroeven er (na 9 jaar) zonder problemen uitkomen, al is dat nu de uitdaging voor de leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
pman63 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:48:
Ik mag hopen dat de schroeven er (na 9 jaar) zonder problemen uitkomen, al is dat nu de uitdaging voor de leverancier.
Ik doe dit liever zelf om dit soort redenen.. Denk je nou echt dat de leverancier het uitmaakt hoe ie het achter laat? Die boort gewoon een paar nieuwe gaatjes, eventueel tappen, en nieuwe schroefjes erin.. Dan is ie klaar en mag je betalen.. Dan probeer ik t liever eerst zelf.. Gaatjes boren kan altijd nog :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 13:38
Voor 350 euro zou ik zelf de platen voorzichtig terugschuiven en er wat nieuwe schroeven indraaien. Ben je met een kwartier en een paar euro klaar. Zo moeilijk kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:36
Grote kans dat er schroeven gebruikt zijn die hun eigen boorpunt hebben. Mocht je zelf aan de slag gaan en een nieuw gat willen maken/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HettyLeeuw
Leverancier gaat nieuwe boorgaten tappen en nieuwe schroefjes plaatsen op elke eindkap.
Wij hebben elk jaar onderhoud gedaan, dit is na 1 winter hoe het er uitziet. Durven echter niet verder te gaan, bang dat het nogverder naar onderen schuift.
We zijn bang dat het rubber op gaat ‘krullen’ als we zelf aan de slag gaan, naar boven terugschrijven schuiven gaat niet. Moet helemaal los en dan weer monteren. ik durf er niet eens aan te denken wat zo’n ruit kost als ‘ie breekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34
Schroeven verroest en afgebroken? Hebben ze geen RVS schroeven gebruikt?
Pagina: 1