Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
Bij het weghalen van de leidingkokers op het plattedak zag ik dat er een stukje buisisolatie ontbreekt, hier kijk je rechtstreeks op de leiding. Dat lijkt me niet echt handig, zelfs niet voor de 5cm per leiding die er ontbreekt.
Welke isolatie kan ik hiervoor gebruiken (wil liever niet meteen een grote aanschaf hier voor doen.

Ik wilde de bestaande isolatie wat verschuiven tot het allemaal bedekt is, maar dat ging zo makkelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

heb je een foto?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Als je goed kijkt zie je hier vlak achter de warmtepomp een stuk blote leiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzMRw0y2Q3nMPjjwOC8Z01V9LYs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxbZp7n2xC0kCMzXInFkTkGE.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:36
Het zijn onder hogedruk (+/-30 Bar) staande koelmiddel leidingen, word ook warm, die wil je ook net zo goed geïsoleerd hebben als je huis, dus die centimeter isolatie die er nu omheen zit zou ik vergroten naar 7 cm PIR ofzo.
Bescherm de buizen óók nog met stevige stootvaste kokers tegen UV instraling (regen)water in de isolatie, knaagdieren, krabbende katten, nest materiaal zoekende vogels en voorts storm, hagel, ijzel....

[ Voor 3% gewijzigd door natural colour op 30-04-2025 20:00 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14

orf

Armaflex is daar goed geschikt voor.

Dat kun je afwerken met PVC-tape. Bij dit soort leidingen wordt dit vaak eromheen gewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
natural colour schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:57:
Het zijn onder hogedruk (+/-30 Bar) staande koelmiddel leidingen, word ook warm, die wil je ook net zo goed geïsoleerd hebben als je huis, dus die centimeter isolatie die er nu omheen zit zou ik vergroten naar 7 cm PIR ofzo.
Bescherm de buizen óók nog met stevige stootvaste kokers tegen UV instraling (regen)water in de isolatie, knaagdieren, krabbende katten, nest materiaal zoekende vogels en voorts storm, hagel, ijzel....
Bedankt voor de reactie. De kokers zijn net gespoten, die komen er volgende week weer om. Ik ga nog even zoeken naar extra isolatie.
Pagina: 1