Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoi!

Ik wil graag mijn huis koel hebben, en mogelijk in de winter wat verwarmen, al zit ik verder toch vast aan stadsverwarming. Het betreft twee ruimtes, ~76m3 (woonkamer, open trap) en ~46m3 (slaapkamer). Het betreft een redelijk geisoleerd huis uit 2002, rijtjeswoning met plat dak waar de buitenunit mooi op het noorden achter de zonnepanelen kan. Hiervoor heb ik offertes opgevraagd.

De eerste offerte levert de MHI 35 ZS voor de woonkamer en de 20 ZS voor de slaapkamer, voor ongeveer 4800 euro incl.
De tweede offerte levert de Samsung WindFree Comfort, beide 2,5kW, ook voor ongeveer 4800 euro.

Uit het lezen van het forum en andere bronnen zie ik veel voorstanders voor MHI. Over de Samsung kan ik echter niet zoveel vinden. De modellen lijken er mooier uit te zien dan de MHI-varianten, en de innovatieve technologie klinkt interessant op papier, maar ik ben benieuwd of dat in de praktijk zich ook waar maakt.

Zelf heb ik niet veel aanvullende eisen, naast dat ik de systemen graag aan HA gekoppeld wil hebben voor energie-efficiente werking en koppeling met luchtzuivering.

Benieuwd naar meningen en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 23:27
Prijzen lijken wat hoog, maar zijn het 2 buitenunits of is het een multi split? Ik kan niet oordelen over Samsung maar voor hetzelfde bedrag zou ik altijd MHI kiezen persoonlijk. Vraag wel na of er al wifi in zit bij de MHI, anders kost het een 250 a 300 euro extra voor beide units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Beiden betreffen multi-split. Ik wil liever niet twee units op het dak. De wifi-modules zijn nog niet inbegrepen bij de MHI.