Unifi apparaten adopteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Dag allemaal,

Ik heb een zwik unifi AP's en een switch. Ik heb SSH toegang tot de apparaten, maar ik heb geen unifi backup. Ik heb een nieuwe installatie van unifi network, maar helaas, ik krijg de AP's met geen mogelijkheid verbonden met mijn nieuwe controller

Ik kan dus inloggen met SSH (heb oude username en password netjes opgeslagen in mn keepass), maar wat ik doe, set-inform of set-default, ik krijg met geen mogelijkheid de access points in een status dat ze willen verbinden.

Ik lees online enkel dat ik ze hardware matig zal moeten resetten, maar daar heb ik niet zon zin in, want de AP's hangen mooi en strak tegen mn plafond. Is er een manier die ik over het hoofd zie? Nogmaals, ik kan via SSH bij alle apparaten, het lijkt me toch dat ik iets moet kunnen doen.....

Dank voor de hulp!
Niels

Beste antwoord (via rens-br op 30-04-2025 11:21)

• nielsl
ik heb in het verleden set-default geprobeerd, maar die leek nooit een reset door te voeren. Ik heb nu ook maar de firmware geupgrade, en dan nogmaals, na een software reboot, set-default uitgevoerd, en voila, ik kan de apparaten toevoegen!

Dank voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Kan je niet een factory reset uitvoeren middels SSH, herstarten, inloggen met standaard inloggegevens en daarna een set-inform uitvoeren? Of desnoods enkel een factory reset en in je DHCP server optie 43 meegeven?

Wel handig om dan je DHCP server in de gaten te houden welk IP adres het AP dan krijgt.

[ Voor 38% gewijzigd door Yariva op 29-04-2025 21:29 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
ik heb in het verleden set-default geprobeerd, maar die leek nooit een reset door te voeren. Ik heb nu ook maar de firmware geupgrade, en dan nogmaals, na een software reboot, set-default uitgevoerd, en voila, ik kan de apparaten toevoegen!

Dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
heb je al eens
code:
1
set-inform https://<IP VAN JE UNIFI CONTROLLER>:8080/inform
gedaan op je accesspoints/switch? Daarmee vertel je ze (geforceerd) aan welke Unifi Controller (app) ze mogen rapporteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Leaplasher op 29-04-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
Ja, en ook dat werkte niet. Ah well, nu heb ik een methode die werkt door de firmware te upgraden en dan een set-default uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaaaaan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:15
Probeer eens via SSH:

syswrapper.sh restore-default &
set-default &
Pagina: 1