Asus product registratie overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stepan12
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 16:15
Hi beste leden,

Afgelopen zaterdag heb ik een ASUS-monitor gekocht van een mede-forumlid. Toen ik de monitor probeerde te registreren op mijn account, bleek hij echter al geregistreerd te staan op zijn naam. Ik heb de originele factuur van hem meegekregen, en hij is ook bereid mee te werken indien nodig.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met ASUS en kreeg het volgende antwoord terug:

'Ik kom inderdaad een productregistratie tegen op een afwijkend emailadres.

DIt houd in dat het product een vorige eigenaar heeft gehad.

Indien dit niet bekend is en het product als "nieuw" verkocht is wil ik u adviseren om de winkel van aankoop hierover te informeren

Mocht het product verder naar wens zijn en graag in gebruik worden genomen ontvang ik graag een kopie factuur ter verificatie waarmee ik de huidige registratie ongedaan kan maken'.

Mijn vraag is, kan het een probleem vormen als de naam op de factuur afwijkt van de naam waarop ik de monitor bij ASUS wil registreren? Zou ASUS de registratie of garantie kunnen weigeren om die reden, of is het nodig om de naam op de factuur aan te passen?

Als er iemand is met een soort gelijke ervaring dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:09

Emiel1984

Made in NL

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
De 'wettelijke garantie' gaat vanzelf mee naar een nieuwe eigenaar. De verkoper mag dus niet tegen een nieuwe eigenaar zeggen dat het niet meer geldt doordat het is doorverkocht. Want de nieuwe eigenaar heeft dezelfde rechten als de eerste eigenaar van een product. De rechten gaan volgens de wet mee met het product.

De verkoper mag vragen om bewijs dat het product bij hem is gekocht. Dit kan u bijvoorbeeld doen met de kassabon van de eerste eigenaar.

Om te bepalen hoe lang het product nog moet meegaan, moet u tellen vanaf de eerste eigenaar. Mocht de eerste eigenaar ervan uitgaan dat het product 3 jaar meegaat? En neemt u het product na 2 jaar over? Dan hebt u nog 1 jaar recht op wettelijke garantie.

Of u verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. Die mag de verkoper of fabrikant namelijk zelf kiezen. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stepan12
Bedankt voor je snelle reactie! Opgelost dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 17:48
En die garantie heeft niets met Asus te maken, tenzij de monitor daar direct gekocht is.
Anders is Asus nog steeds vrij om te zeggen dat de fabrieksgarantie alleen voor de eerste eigenaar geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:09

Emiel1984

Made in NL

Misschien kan het email adres nog gewijzigd worden bij het account door de verkoper (?).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stepan12
Nee dan verplaats je je account naar een andere email, wss heeft hij andere producten geregistreerd op zijn account
Pagina: 1