Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-07 17:19
Ik ben op zoek naar de opvolger van m'n oneplus 9 pro.

Ik twijfel tussen de oneplus 13 en de Samsung s24 ultra. Liefst de 512GB versie, omdat mijn op9 overvol zit. Prijs zit dicht bij elkaar.

Telefoon gebruik ik zakelijk en privé, van tientallen apps, tot een beetje gamen. Mijn telefoon wordt ontzettend veel gebruikt.
Een goede camera, vingerafdruk scanner(telefoon wordt automatisch na een minuut gelocked) en natuurlijk batterijduur en oplaadsnelheid is voor mij het belangrijkste

Oneplus
+ Nieuwer, iets sneller, hogere oplaadsnelheid, ondersteuning meerdere profielen (soms handig), geluid uit met knop
- camera iets slechter, Chinees, software toch wel iets meer bugs kan ik na 3 jaar zeggen, oplaadsnoer is gevoelig voor schade

Samsung
+ langere ondersteuning (dacht ik), betere camera, software iets stabieler, betere ondersteuning bedrijfsapps
- Samsung schil vind ik niet zo fijn, traag opladen, geen swipe knop voor geluid

Mijn lichte voorkeur is dus voor oneplus, maar heb wel gevoel dat deze nu beetje overpriced is.

Oneplus 12 ook niet helemaal afgewezen, maar het iets plattere scherm van de 13 vind ik wel fijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
De Samsung heeft inderdaad 7 jaar updates, vanaf release, de OnePlus heeft dat nu 6 jaar vanaf de release. Maar aangezien de OP13 van dit jaar is en de S24 van vorig jaar maakt dat niet uit in de uiteindelijke gebruiksduur van de telefoon. Wel als je de OP12 neemt, daar is de support korter, maar die is dan weer goedkoper.

Voor de Samsung zou ik even in de winkel gaan kijken of die een demo hebben, kan ook gewoon op de S25 zijn of de A56, waar het om gaat ze hebben net een hele grote update van hun schil uitgebracht, OneUI 7, en daar zijn best wel wat dingen in veranderd, dus een S24 in de winkel heeft die update mogelijk nog niet erop staan, vandaar de suggestie om naar de nieuwere modellen te kijken.

Echter, je geeft zelf al aan dat je voorkeur bij OnePlus ligt, ondanks de voor jou bekende nadelen. Als die nadelen geen showstoppers zijn, zou ik je hart volgen. Je gebruikt een telefoon dagelijks, dus je moet je er ook goed bij voelen.

Overigens waren de software problemen voor mij wel de showstoppers en heb ik van OP de overstap gemaakt naar Samsung, toen nog een keer OP geprobeert, zelfde problemen ervaren (de ene maand geen problemen, volgende maand wel, maand erna weer problemen, de maand erna niet), en toen weer een Samsung genomen en erbij gebleven. Gebruik het overigens met dual-sim en werkprofiel.