Aansturing SMA SunnyBoy SB3300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:57
Als ik de SMA SB3300 documentatie, een oude PV omvormer van SMA, er op nasla, dan vermoed ik sterk dat de parameter genaamd “Plimit” kan worden gebruikt om het zon-opgewekte vermogen, dat naar het net wordt ge-injecteerd, te beperken.

Kan iemand dit beamen? En ook: is die parameter “dé” parameter om zoiets te doen?

Model 3 LR (model 2023)

Beste antwoord (via flupp op 13-05-2025 19:38)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
In de handleiding:
Plimit Display of the active power limitation of the inverter
Pmax Active power limitation of the inverter
Dus je zal Pmax moeten hebben

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gman
In de handleiding:
Plimit Display of the active power limitation of the inverter
Pmax Active power limitation of the inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Gman schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:11:
In de handleiding:

[...]
Dank je wel! (y)

Waar vond je die documentatie? Ik was er inderdaad al enkele dagen achter dat Pmax de te wijzigen waarde was, want als ik op mijn Sunny Webbox die Pmax aanpas, verander ik inderdaad het maximum vermogen dat de inverter doorlaat.

En sedert deze namiddag ben ik er eindelijk ook in geslaagd om die waarde te wijzigen zonder te hoeven "sleutelen", en ik denk dat ik alles 100%zal kunnen doen via mijn netwerkje.

Na nog enige verdere verificatie zal ik dan ook een gedetailleerde post maken over hoe ik het met mijn oude configuratie op kan lossen. Maar aangezien ik een stokoude SB3300 met RS485 piggyback, gekoppeld aan een Sunny Webbox, komt het neer op een aantal uit te sturen curl commando's. Ik zal ook hier de link naar mijn nog te posten oplossing zetten.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Letterlijk zoeken op "SMA Plimit" haha en dan wat documentatie eruit pakken die bij SMA vandaan komt (beste bron)

Bron:
https://files.sma.de/downloads/EDMx-Modbus-TI-en-16.pdf

Ik ben benieuwd naar jouw oplossing.
Ik heb een nieuwer type maar als ik zoek hoe ik deze dynamisch aan kan sturen dan stuurt SMA nogal hard aan op hun veeeeeel te dure Home Manager.

[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 13-05-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
@Gman Ik dacht dat je het zou hebben gevonden in de SB3300 documentatie, wat niet het geval lijkt te zijn geweest. Hoe dan ook : hier vind je hoe ik het deed.

Model 3 LR (model 2023)