Hoe kan ik het beste mijn computer verbinden met mijn 'tv'?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 12:13
Al jaren heb ik geen tv, maar een wat groter 2e computerscherm bij de bank. HDMI doortrekken, evenals een kleine USB hub voor de controler, muis en toetsenbord. En dan afhankelijk van waar ik wil zitten hoef ik alleen de monitor te switchen. Lekker makkelijk, vind ik zelf. Tenminste, zolang je niet te ver hoeft. Nu ben ik verhuisd, en staat mijn pc op 13 meter afstand van mijn 'tv' ipv 5 (en mijn bank op 10) , en wat ik online lees trekt een USB kabel dat niet.

Ik ben al een beetje verder gaan zoeken en ik kan de volgende opties vinden:
-HDMI van 15M + 10M USB kabel met versterkers er tussen (Die ik redelijk prijzig vind en waarvan ik hoor dat ze snel kapot gaan)
-HDMI van 15M + USB-hub* met bluetooth dongle
*niet het beste model, maar deze heb ik nog liggen, zit ook een usb A-C omzetter bij.

Maar ik heb er ook een handje van om logische opties over het hoofd te zien, dus ik denk ik vraag het hier ook even. Is er hier iemand die een soortgelijk probleem heeft opgelost, en zo ja, hoe? Of iemand die interessante aanvullingen heeft op wat ik zelf al heb gevonden? Welke van de opties die ik bedacht heb lijkt je de beste, en waarom?

Wat verder misschien nog relevante info is;
Ik heb geen vaste internet verbinding; ik gebruik onbeperkt mobiel internet via een hotspot op mijn telefoon.
Ik zit redelijk op bugdet, dus een goedkope oplossing is een leuke oplossing :) (mits het werkt)

Beste antwoord (via YUZ op 29-04-2025 16:18)

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
En wat als je de pc in het midden zet en ook lange(re) kabels gebruikt voor je werk/gameplek, dan kun je misschien actieve kabels en bleutooth afstandsproblemen vermijden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-09 12:02
Tja, 15 meter is doorgaans wel een beetje het maximum van HDMI.
Je kan ook kijken naar HDMI to Ethernet, waarbij je de lange afstand overbrugt met een CAT6 kabel

Hier bij fruugo.nl kost dat EUR 4 voor een setje
https://www.fruugo.nl/hdm...20All%20PMax%20Cross%20NL

Komt er wel EUR 14 aan verzendkosten bij :)

[ Voor 56% gewijzigd door GarBaGe op 29-04-2025 14:12 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:49
Hoeveel data je wilt doorvoeren is een factor (dus resolutie en frequentie).

Koper zal het waarschijnlijk niet redden maar je hebt ook (actieve) glasvezel hdmi kabels, die redden die afstand wel. Zijn wel wat duurder dan reguliere koperen kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waar gebruik je het tweede scherm bij de bank voor?

Als dat bv puur is voor bv TV, film of series te kijken etc kun je ook denken aan Google TV / Chromecast / alternatief, evt in combinatie met iets als Plex*

*disclaimer: ik weet niet of dat überhaupt (lekker) werkt via een hotspot WLAN

[ Voor 16% gewijzigd door Mad Marty op 29-04-2025 14:41 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:40
Ach die fruugo link is zo gek nog niet als idee, alleen haal het dan zelf uit China, dat scheelt ook weer:

Hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
GarBaGe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:10:
Tja, 15 meter is doorgaans wel een beetje het maximum van HDMI.
Je kan ook kijken naar HDMI to Ethernet, waarbij je de lange afstand overbrugt met een CAT6 kabel
ik wist niet eens dat het HDMI signaal ook een probleem zou zijn ^^"

Als ik het goed begrijp ben ik dan met 2x HDMI>RJ45 * en een Ethernetkabel klaar. iig voor het HDMI gedeelte.
*duurder maar verzendkosten inbegrepen)
lodu schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:31:
Hoeveel data je wilt doorvoeren is een factor (dus resolutie en frequentie).
Wbt data valt het allemaal wel mee bij mij; resolutie is iets in de richting van 2k, en framerate is niet veel spannender. meestal max 60fps Dat zal wel lukken met die kabel die ik gevonden heb toch?

En wbt het stukje USB; denken jullie dat een goedkope hub+bluetooth dongle zal werken? (dat zou mijn voorkeur hebben over de kabel, maar ik twijfel of het werkt omdat die hub dan nergens stroom van krijgt)

[ Voor 23% gewijzigd door YUZ op 29-04-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
YUZ schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:00:
[...]

En wbt het stukje USB; denken jullie dat een goedkope hub+bluetooth dongle zal werken?
Bereik van Bluetooth is ca 10 meter volgens de link naar die dongle. Dus of het dan iets oplost voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
njitter schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:16:
[...]Bereik van Bluetooth is ca 10 meter volgens de link naar die dongle. Dus of het dan iets oplost voor je?
Naar wat ik gemeten heb kom ik met een 10 meter kabel krap uit (want ik wil die dan netjes wegwerken in hoekjes enzo), en met een signaal heb ik ongeveer 8 meter nodig om bij de usb hub te komen in de kast naast de bank.
Het beeldscherm staat vervolgens vanaf die hub gemeten nog eens 4 meter weggewerkte kabel verder (of 2,5 hemelsbreed)

Lang verhaal kort; ja, zou genoeg moeten zijn.

edit: @njitter waar ik me eerder zorgen over maak is waar de stroom dan vandaag komt. Een USB-hub die alleen aangesloten is aan een bluetooth dongle en, bijvoorbeeld een controler. Werkt dat, of moet er dan nog stroom bij op een over andere manier? (of kan het toch beter anders?)

[ Voor 22% gewijzigd door YUZ op 29-04-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:49
Over 10 meter via een bluetooth dongje gamen met een controller zit denk ik behoorlijk wat latency in (als die dongle dat al haalt).

Die HDMI -> RJ45 converter zijn ook passief (geen voeding) dus heb ook sterk mijn twijfels of je die 13 meter haalt.

Je hebt echt minimaal actieve kabels nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:14

Jorissie87

No diggity

Een HDMI dongel al overwogen?
https://nl.aliexpress.com/i/1005004322744336.html
Zelf geen ervaringen mee overigens

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
En wat als je de pc in het midden zet en ook lange(re) kabels gebruikt voor je werk/gameplek, dan kun je misschien actieve kabels en bleutooth afstandsproblemen vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
lodu schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:33:
Je hebt echt minimaal actieve kabels nodig denk ik.
Hmm, je heb waarschijnlijk gelijk. Ik hoopte dat nog net voor te zijn omdat actieve kabels gelijk een stuk duurder zijn.
Voorheen niet, nu wel ^^ wat ik zo kan vinden zijn ze krachtig genoeg, zolang het signaal hemelsbreed kan. En bij mij moet het toch best een paar hoekjes door
Pnnnkk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:44:
Dan zou de pc op mijn slaapkamer uitkomen... probeerde ik eerst te voorkomen omdat hij best luid kan zijn, maar ik laat heb zelden nog snachts aan. En het lost wel al mijn problemen in een klap lekker low-tech en betaalbaar op. Dus ik denk dat ik mijn huisbaas maar ga vragen of ik 2 gaatjes mag boren. Bedankt!
(Het lost ook nog een ander probleem op, want ik wil al een maand gipsmallen gaan maken, maar ik was bang dat het stof in mijn pc komt (die nu in mijn attelier staat)... daar dat is dan dus ook opgelost :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
Ik heb het even nagerekend, en mijn langste USB kabel is nu 5M, en mijn langst HDMI 7.5M
Dat zal wel zonder problemen gaan met 2K op 60fps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Niet dat het uitmaakt voor hier, maar ik zou 2K niet gebruiken als term, gezien hij (ongeveer) full HD betekend, maar hij ook ge/misbruikt wordt voor 1440p.

Maar ik heb hier een 15m HDMI kabel voor 4k op 60 FPS en die werkt prima. Dus ja met een goede kabel kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
[b]Sissors in "Hoe kan ik het beste mijn computer verbinden met mijn 'tv'?"
Maar ik heb hier een 15m HDMI kabel voor 4k op 60 FPS en die werkt prima. Dus ja met een goede kabel kan dat prima.
Loooool dus eigenlijk lopen we een beetje moeilijk te doen voor niets. Dat was mijn eerste plan XD
Heb je toevallig ook een USB kabel van 10 meter in gebruik? Want dan zijn we helemaal rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
YUZ schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:12:
[...]

Loooool dus eigenlijk lopen we een beetje moeilijk te doen voor niets. Dat was mijn eerste plan XD
Heb je toevallig ook een USB kabel van 10 meter in gebruik? Want dan zijn we helemaal rond
Dat niet, ik gebruik de TV puur voor spellen met controller, dus die gaat draadloos :) (en hemelsbreed is de afstand niet zo groot, 5 meter ofzo, maar de kabel gaat netjes langs de plinten, en dat is net voorbij de 10 meter, dus 15 meter gekocht, en die doet zijn werk dus).

Overigens USB heet volgens mij wel een harde limiet op 5 meter voor een standaard kabel. Langer kan met trucjes: Actieve kabels hebben halverwege effectief een USB hub zitten. Dat gezegd hebbende, die zijn er gewoon, en voor je muis en toetsenbord is elke USB 2.0 kabel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YUZ
Sissors schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:31:
[...]Dat gezegd hebbende, die zijn er gewoon, en voor je muis en toetsenbord is elke USB 2.0 kabel prima.
Dan zijn we rond, want die actieve USB kabel was plan A, maar vond ik ook een beetje prijzig. Dus morgen mijn huisbaas even vragen of ik 2 gaten in de muur mag boren, en als dat niet mag, dan toch die actieve USB maar halen, met een 15M HDMI.

Ik heb iig opties, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Je kunt ook naar sunshine/moonlight kijken, is eigenlijk bedoelt voor het lokaal streamen van games, maar dat kan ook met de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-09 12:02

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1