2 oude macbooks gekregen, leuk voor mint. Eentje liet zich prima installeren, de ander niet.
De ander heeft ook een andere route genomen, wellicht heeft het ermee te maken.
Op eentje heb ik w11 geïnstalleerd, mint kan daar dus geen ssd in vinden en de installer crashed dan.
Zowel geprobeerd te installeren van de live mint usb stick (dat mint dus draait) als ook met de oem installer van het boot menu, zelfde resultaat. Refresh devices levert ook niks op.
Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/WFtACd7kwpQwayjEDvnAvZto.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bZdUu8RGFkH4iOQ7Sv7vcgpJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ergens gelezen dat het aan fast startup kan liggen van w11. Probleem is ik kan niet inloggen op w11, die w11 installer had ik ooit gemaakt voor iemand met blijkbaar al een password erin, ik kan er niet inkomen. Bij booten van w11 vraagt w11 het het oude wachtwoord en vraagt w11 om een nieuwe in te stellen. Zo ver ik weet is fast startup alleen uit te zetten als je ingelogd bent.
Ik ga de macbook maar even herstellen, zie op dit moment geen andere opties. Duurt lang maar lost het waarschijnlijk wel op.
Edit: wereldbol met uitroepteken ai ai ai ik heb ws de boel aardig verstierd met die w11 installatie.
Nu w11 geresset... even kijken of het nu gaat werken met fast boot uit.
Fast boot uitgeschakeld heeft geen effect helaas.
Wie oh wie kan helpen?
De ander heeft ook een andere route genomen, wellicht heeft het ermee te maken.
Op eentje heb ik w11 geïnstalleerd, mint kan daar dus geen ssd in vinden en de installer crashed dan.
Zowel geprobeerd te installeren van de live mint usb stick (dat mint dus draait) als ook met de oem installer van het boot menu, zelfde resultaat. Refresh devices levert ook niks op.
Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/WFtACd7kwpQwayjEDvnAvZto.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bZdUu8RGFkH4iOQ7Sv7vcgpJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ergens gelezen dat het aan fast startup kan liggen van w11. Probleem is ik kan niet inloggen op w11, die w11 installer had ik ooit gemaakt voor iemand met blijkbaar al een password erin, ik kan er niet inkomen. Bij booten van w11 vraagt w11 het het oude wachtwoord en vraagt w11 om een nieuwe in te stellen. Zo ver ik weet is fast startup alleen uit te zetten als je ingelogd bent.
Ik ga de macbook maar even herstellen, zie op dit moment geen andere opties. Duurt lang maar lost het waarschijnlijk wel op.
Edit: wereldbol met uitroepteken ai ai ai ik heb ws de boel aardig verstierd met die w11 installatie.
Nu w11 geresset... even kijken of het nu gaat werken met fast boot uit.
Fast boot uitgeschakeld heeft geen effect helaas.
Wie oh wie kan helpen?
[ Voor 64% gewijzigd door Sunrise op 29-04-2025 12:38 ]