Ik wil een nieuwe game PC gaan bouwen en heb de volgende componenten in gedachten:
GPU ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition
CPU Intel Core i7-14700F Tray
SSD Samsung 990 Pro (met heatsink) 4TB (PC Pack)
RAM G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5
Welke mainboard zou je me daarbij advizeren ? Ik wil ben er verder niet veel geks mee van plan, ik ga niet overclocken ofzo. Alleen een 2e M2 slot zou opzich nog een interessante optie zijn zodat ik evt in de toekomst nog een SSD bij zou kunnen plaatsen. Maar heel veel meerprijs is me dat ook niet waard.
En Welke PSU ? Ik vind dit wel een onderdeel waar ik kwaliteit wil en weinig geluid.
Ohja en een lekker stille CPU fan ook nog. Of is de boxed fan goed en stil ?
Verdere opmerkingen over de gekozen componenten zijn natuurlijk ook welkom.
Ik wil het overigens allemaal gaan inbouwen in mijn 10 jaar oude kast waar ik net mijn I5 2500 uitgesloopt heb. Ik neem aan dat de schroefjes in het mobo nog op dezelfde plaats zitten ?
GPU ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition
CPU Intel Core i7-14700F Tray
SSD Samsung 990 Pro (met heatsink) 4TB (PC Pack)
RAM G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5
Welke mainboard zou je me daarbij advizeren ? Ik wil ben er verder niet veel geks mee van plan, ik ga niet overclocken ofzo. Alleen een 2e M2 slot zou opzich nog een interessante optie zijn zodat ik evt in de toekomst nog een SSD bij zou kunnen plaatsen. Maar heel veel meerprijs is me dat ook niet waard.
En Welke PSU ? Ik vind dit wel een onderdeel waar ik kwaliteit wil en weinig geluid.
Ohja en een lekker stille CPU fan ook nog. Of is de boxed fan goed en stil ?
Verdere opmerkingen over de gekozen componenten zijn natuurlijk ook welkom.
Ik wil het overigens allemaal gaan inbouwen in mijn 10 jaar oude kast waar ik net mijn I5 2500 uitgesloopt heb. Ik neem aan dat de schroefjes in het mobo nog op dezelfde plaats zitten ?
[ Voor 10% gewijzigd door ArjenSmit op 28-04-2025 21:56 ]