Outlook Classic - 2 van de 3 mailaccount weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 16:57
Mijn vraag
Mijn vader, geen IT nerd, heeft een W11 laptop met Outlook classic (uit Office365 abbo).
In Outlook zaten 3 mail accounts; hotmail, @home.nl en @zonnet.nl
Ineens zijn zonnet en home verdwenen. Hotmail is er nog wel.

Hoe kan dit gebeuren?
Mijn vader is slechts een gebruiker (80+) en doet nooit rare dingen op zijn laptop. Vanaf het Outlook hoofdschern kan je de exrtra mailaccounts niet eens weggooien, dus ik vraag me af of hij iets gedaan heeft wat dat kan veroorzaken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
W11 laptop, up to date.
Office365 abbo, outlook in Classic mode

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard MS artikelen gelezen, maar meer als "maak opnieuw aan" kom je niet
Divers andere fora, %appdata% legen (niet gedaan uiteraard)
Outlook in Safe mode starten, helpt ook niet

Iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?
En hoe je het kan herstellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Outlook is software, en geen Windows client. Ik zal je topic even verplaatsen naar: Client software algemeen

Voor de rest is het denk ik het meest eenvoudige om de accounts weer handmatig toe te voegen. :)

(overigens: als ik rechtermuisklik doe op een mailaccount, heb ik wel de optie "remove")

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 12:55
Hoe het gebeuren kan ? De gebruiker ( vooral de gewone ) is de oorzaak van veel problemen. Ik verdien er mijn brood mee..

Oplossing: Outlook classic zou de mail in een ost/pst moeten opslaan. Als je weet waar die staat, kijken of er een nieuwe versie gemaakt is, of via Previous versions op de C schijf kijken of er een oude versie van die ost/pst is

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek inderdaad de PST even op en open die. Tenminste, ik neem aan dat er een PST is gebruikt. Dan staat daar de mail etc nog in. En natuurlijk even de backup veilig stellen.

Verder inderdaad opnieuw aanmaken. Met geluk is het IMAP of POP met behoud van mail, dan staat de mail ook nog op de server.

Maar als de acocunts echt weg zijn uit de settings, dan zou ik toch een per ongeluk verwijderen verwachten..

Check voor de zekerheid de event logs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 16:57
Vandaag weer mee aan het ploeteren geweest.
Home weer aangemaakt, maar zonnet wilde echt niet, welke instellingen ik ook gebruikte.
Outlook accepteert deze POP3 config gewoon niet.

En ineens was daar het licht... het zal toch niet zijn dat....
En ja hoor, MS vond dat de oude man naar Outlook New moest, en dan zijn je mailprofielen dus ook weg.
Teruggezet naar Classic en voilà, alles werkt weer als vanouds.