Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Heb je een mogelijkheid om het op een andere plek te proberen?
Kan het dit soort beton zijn?: https://www.hb-betonwerke...74821-slider-1024x683.jpg
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Een cm of 2 verder van de muur af proberen?wErudite schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:36:
Inmiddels al meerdere plekken geprobeerd maar overal hetzelfde resultaat…
[Afbeelding]
Je zit nu zo'n beetje op dezelfde lijn.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Mijn eerste reactie zou ook zijn dat je op het betonijzer zit.
Vloeren van appartementen zijn vaak enorm hard.
Klinkt het toevallig ook als metaal zodra je 'vastloopt' ?
Misschien is het mogelijk nadat je met een stofzuiger al het stof hebt weggehaald om erin te kijken / schijnen met een zaklamp ?
Ik kom met mijn zware boorhamer en goedkope boren ook niet in de vloer. De betonboorder prikt er zo doorheen (ipv 22mm meteen maar 150mm laten doen
Heb je onder die rozet niet nog 5mm voor een kabel over?
[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 28-04-2025 19:02 ]
Liggen 2 gaatjes niet altijd op een lijn?marcop23 schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:38:
Ik zou ze niet op één lijn boren, omdat je dan misschien op hetzelfde ijzer stuit.
2 gaatjes vormen een lijn
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Dat is toch altijd het eerste waar je probeert een kabel door te trekken?Skynett schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:18:
Schuif dat afdekplaatje van de verwarmingsbuis eens omhoog. Vaak zit er naast zo'n ijzeren verwarmingsbuis ruimte omdat die gaten veel groter zijn. Terk je vaak zo een kabel doorheen.
Pas na 1x coax, 1x telefoonkabel en 1x netwerkkabel begon het hier pas een beetje te knellen vruuger
Eens, maar als je een eenvoudige boorhamer moet huren dan heb je denk ik gewoon geen tot weinig ervaring met zulke zaken. Waar ik overigens zeker niks negatiefs mee bedoel. Je doet het nu maar wel!Ad de Jong schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:06:
[...]
Dat is toch altijd het eerste waar je probeert een kabel door te trekken?
Pas na 1x coax, 1x telefoonkabel en 1x netwerkkabel begon het hier pas een beetje te knellen vruuger
[ Voor 8% gewijzigd door marcelcee op 28-04-2025 20:38 ]
Is dat niet het geval: na 6-7 cm ben je net door de dekvloer, en kom je de grotere kiezels tegen. Maar dit is eigenlijk maar een kleine machine (2.5J). Voor het boren van gaten in verdiepingsvloeren pak ik altijd mijn grotere boormachine: SDS max, met meer joules slagkracht. In tegenstelling tot mijn 2-28 gaat die wel soepel door het harde beton van de vloeren.
Verder zou ik een boorhamer aanschaffen, want dit is vast niet de laatste keer dat je iets in beton hebt moeten boren. Een exemplaar van de Lidl was vast al net zo duur als huren: https://www.lidl.nl/p/parkside-boorhamer-1050-w/p100373420
Via de leidingen kon niet want dit is helemaal dichtgesmeerd met betonmortel.
Dank allen voor de hulp. Excuus voor de twee linkerhanden.
[ Voor 9% gewijzigd door wErudite op 28-04-2025 20:46 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yes, m'n buurman gaf ook aan dat de Karwei me gewoon een erg botte boor heeft meegegeven.The Eagle schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:03:
Sanity check: weet je wel zeker dat je boor de goede kant in draaide eigenlijk?
Catch a smile out there!
Dat ding heb ik ook. Beetje zwaar ding maar knalt zelfs met de meest verrotte boren door beton alsof het boter is.Bezuiniger schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:44:
Kijk volgende keer eerst eens goed naar de boor. Als er metaalgruis aan je boorpunt hangt zit je in metaal te boren: betonijzer, een latei of mogelijk een ander metalen constructieonderdeel.
Is dat niet het geval: na 6-7 cm ben je net door de dekvloer, en kom je de grotere kiezels tegen. Maar dit is eigenlijk maar een kleine machine (2.5J). Voor het boren van gaten in verdiepingsvloeren pak ik altijd mijn grotere boormachine: SDS max, met meer joules slagkracht. In tegenstelling tot mijn 2-28 gaat die wel soepel door het harde beton van de vloeren.
Verder zou ik een boorhamer aanschaffen, want dit is vast niet de laatste keer dat je iets in beton hebt moeten boren. Een exemplaar van de Lidl was vast al net zo duur als huren: https://www.lidl.nl/p/parkside-boorhamer-1050-w/p100373420
Parkside is prachtig spul voor de incidentele klusser.