flash 5 tell target vraagje

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ahhh ik kom er niet uit.

ik heb mijn main timeline met daarop een aantal verschillende frames. Ik heb ook een movie met daarin buttons. Als je de knop/movie aanklikt verschijnen de buttons, je kent het wel zoals in de startknop van windows.
nou wil ik dat als je op zo'n knop in de knop-movie klikt, de main timeline naar een bepaalde frame gaat. Ik weet wel hoe je vanuit een movie een andere movie aanstuurt(vanuit movie01 "telltarget /movie02" yadayada) Maar hoe stuur je vanuit een movie de main timeline aan? Dus wat is de syntax voor tell target?

phew

specs

Verwijderd

Zou de search kunnen gebruiken heb deze vraag al een keer beantwoord. Verder wordt in Flash 5 de dot syntax gebruikt, dus: _root.mc.gotoAndPlay(1); als je dit niet wilt ( :? ), wordt de 'with' actie aanbevolen boven tell target dus: with(_root.mc){gotoAndPlay(1);} maar dot syntax kost minder tijd :) ...

Maar om je vraag te beantwoorden, als je op een knop drukt geef je de actie _root.gotoAndStop(framenaarkeuze); ...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm ik had op internet lopen searchen en was het vergeten hier te doen.

bedankt.

yess het werkt. Als ik een vrouw was dan zou ik mijn lichaam aanbieden. Maar nu niet..

:)

specs