Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is bedoelt om mee te gamen op 4K. Hiernaast wil ik er ook mee programmeren (en hiervoor ook één of meerdere VMs draaien) en werken. Persoonlijk wil ik gaan beginnen met data-analyse om daar eens in te duiken, dus rekenkracht is goed.
Het vervangt nu een laptop van 11 jaar oud, die meer als desktop in gebruik is. Ik hoop dit systeem ook nog een tijd te kunnen laten draaien en in de loop der jaren misschien onderdelen te upgraden in plaats van weer een geheel nieuw systeem te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen zo 2500-3000 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K-Monitor, keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderstaande lijst ben ik de afgelopen weken mee bezig geweest. Misschien zijn zaken wat ruim genomen zoals de voeding maar ik zit liever iets te hoog dan te laag.
Alle mogelijkheden om kleuren in te stellen was een wens van mijn zoon.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processors wil ik het graag bij AMD houden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, geen specifieke wensen of eisen op dit moment.
Ik twijfel over het interne geheugen, is dit niet te weinig om toekomstvast te zijn, zit er over te denken om er nog 32Gb bij te zetten.
Ga je overklokken?
Ik wil gaan kijken naar overklokken maar meer uit interesse dan om echt het onderste uit de kan te halen.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij passen alle onderdelen goed bij elkaar. Met dit systeem zou ik mijn gestelde wensen voor gamen, programmeren en (zwaarder) werk moeten kunnen halen.
Aangezien het ongeveer 20 jaar geleden is dat ik voor het laatst een systeem bij elkaar heb gezocht, ben ik op zoek naar een laatste blik en feedback.
Wanneer jullie zaken zien die handiger/beter zijn dan hoor ik dat graag zodat ik het mee kan nemen in de overweging.
Alvast bedankt voor jullie hulp en feedback.
Dit systeem is bedoelt om mee te gamen op 4K. Hiernaast wil ik er ook mee programmeren (en hiervoor ook één of meerdere VMs draaien) en werken. Persoonlijk wil ik gaan beginnen met data-analyse om daar eens in te duiken, dus rekenkracht is goed.
Het vervangt nu een laptop van 11 jaar oud, die meer als desktop in gebruik is. Ik hoop dit systeem ook nog een tijd te kunnen laten draaien en in de loop der jaren misschien onderdelen te upgraden in plaats van weer een geheel nieuw systeem te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen zo 2500-3000 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K-Monitor, keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderstaande lijst ben ik de afgelopen weken mee bezig geweest. Misschien zijn zaken wat ruim genomen zoals de voeding maar ik zit liever iets te hoog dan te laag.
Alle mogelijkheden om kleuren in te stellen was een wens van mijn zoon.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processors wil ik het graag bij AMD houden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, geen specifieke wensen of eisen op dit moment.
Ik twijfel over het interne geheugen, is dit niet te weinig om toekomstvast te zijn, zit er over te denken om er nog 32Gb bij te zetten.
Ga je overklokken?
Ik wil gaan kijken naar overklokken maar meer uit interesse dan om echt het onderste uit de kan te halen.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij passen alle onderdelen goed bij elkaar. Met dit systeem zou ik mijn gestelde wensen voor gamen, programmeren en (zwaarder) werk moeten kunnen halen.
Aangezien het ongeveer 20 jaar geleden is dat ik voor het laatst een systeem bij elkaar heb gezocht, ben ik op zoek naar een laatste blik en feedback.
Wanneer jullie zaken zien die handiger/beter zijn dan hoor ik dat graag zodat ik het mee kan nemen in de overweging.
Alvast bedankt voor jullie hulp en feedback.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X3D Boxed | € 789,- | € 789,- |
1 | Moederborden | MSI MPG X870E CARBON WIFI | € 457,99 | € 457,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT | € 849,90 | € 849,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Light Base 600 LX Zwart | € 163,- | € 163,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 A-RGB (Black) | € 38,27 | € 38,27 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF572C38RSK2-32 | € 168,20 | € 168,20 |
1 | Voedingen | NZXT C1000 Gold ATX 3.1, Zwart | € 148,05 | € 148,05 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 137,95 | € 137,95 |
Totaal | € 2.752,36 |