Ander product ontvangen dan besteld, opgelicht door winkel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Begin maart heb ik een iPhone 16 Pro bij *knip* Webwinkel besteld.
In de verpakking bleek geen iPhone te zitten maar een of andere borstel. Het doosje was ongeveer even groot als dat van een iPhone. De verpakking, een grote bruine envelop die ze voor alle kleine items gebruiken, was ongeopend en onbeschadigd. Dit is overduidelijk geen vergissing maar diefstal/oplichting.
De iPhone werd verkocht door winkel zelf, dus geen 3rd party verkoper.
De levering gebeurde op een zondag wat vreemd is aangezien winkel nooit op zondag levert.
Meteen support gecontacteerd. Na mijn uitleg bij twee verschillende support medewerkers te hebben gedaan moest ik een foto van de borstel nemen en doorsturen. Dit hebben ze bekeken en dan moest ik de borstel terugsturen en zou ik een refund krijgen.

Al bijna een maand staat de status van die bestelling op 'Return received, processing your refund'.
Vorige week weer support gecontacteerd. Ze gingen een mail sturen om een 'Incident report' in te dienen. Die mail was volledig in het Engels.Meteen nog maar eens de gegevens ingevuld en doorgestuurd. Onmiddellijk kreeg ik een mail terug in het Duits met de melding dat er enkel support in het Duits werd gegeven en ik de Engelse support moest contacteren.
Heb ik gedaan en toen werd me gezegd dat de refund was verwerkt en dat het binnen 14 werkdagen op mijn account zou moeten verschijnen.

Ik heb al eerder enkele refunds gevraagd en gekregen van goedkopere items en dat was telkens in enkele dagen opgelost. Maar nu duurt het wel heel lang en vrees ik dat ze mij aan het lijntje aan het houden zijn.
Op de statuspagina van mijn bestelling staat dat de refund binnen 7-10 werkdagen afgehandeld wordt maar die termijn is al weken geleden afgelopen.

Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Is er een wettelijke termijn waarin ze mijn geld moeten teruggeven?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2025 17:55 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon nog een keer mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

Winkiller

De Mopperpot

Ik kan mij niet voorstellen dat dit oplichting zou zijn, blijf in contact met die mensen van winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik denk dat het wel mee valt om eerlijk gezegd. Ze zijn welwillend. Je lijkt niet opgelicht te zijn door ze. Echter het duurt langer omdat het via een andere route loopt omdat je niet hebt gekregen wat je besteld hebt.

Ik heb zelf met winkel gezeik gehad vanwege een computerscherm wat ik besteld had. Deze stond op voorraad, maar werd iedere keer verzet. Echt maanden mee bezig geweest en uiteindelijk hebben ze het via routes kunnen ontbinden. Geld kreeg ik daarna ook pas terug.

Maar is die 14 werkdagen al verlopen sinds de laatste reactie dat ze het terug gingen storten? Zo niet, zul je toch heel even geduld moeten hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

-d-

Dit is toch geen oplichting? Het is vervelend voor je, en winkel is een mega organisatie en kan daarom stroef contact hebben - maar het zal heus wel worden opgelost. winkel bezorgt hier (in Rotterdam) overigens al jaren op Zondag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de winkel uit de topictitel en een aantal reacties verwijderd. Tevens heb ik de topictitel uitgebreid, zodat die wat duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een medewerker per ongeluk een borstel opstuurt in plaats van een iPhone 16.

Maar intussen is het opgelost.
Ik heb meer dan twee weken gewacht, geen refund gekregen. Weer een mail gestuurd. Daarop kreeg ik een totaal onzinnig antwoord; ik moest een nieuw incident report doorsturen omdat 'item 2' niet correct was ingevuld in een vorig incident report (dat was gewoon de datum) terwijl de refund zogezegd al verwerkt was.

Daarop een iets minder vriendelijke email teruggestuurd met de melding dat ik alle nodige informatie al had doorgestuurd en ik geen incident report meer zou invullen en de refund onmiddellijk verwachtte.
Toen kreeg ik een bijna identieke reactie als in april waarin ze zeiden dat ze de refund hadden verwerkt en dat dit binnen 14 dagen op mijn account zou verschijnen.
Deze keer klopte het wel en kreeg ik na enkele uren de bevestiging van de refund en stond het ook bij mijn account.

Dit is in ieder geval de eerste en laatste keer dat ik een smartphone of iets anders duur bestel bij de winkel *knip*, op deze manier hinten naar de webshop is niet nodig Volgende keer maar weer bij de coole blauwe winkel waar ik uiteindelijk mijn iPhone heb gekocht.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-05-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 20:55

Jorissie87

No diggity

Twister336 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:19:
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een medewerker per ongeluk een borstel opstuurt in plaats van een iPhone 16.

Ik heb meer dan twee weken gewacht, geen refund gekregen. Weer een mail gestuurd. Daarop kreeg ik een totaal onzinnig antwoord; ik moest een nieuw incident report doorsturen omdat 'item 2' niet correct was ingevuld in een vorig incident report (dat was gewoon de datum) terwijl de refund zogezegd al verwerkt was.

Daarop een iets minder vriendelijke email teruggestuurd met de melding dat ik alle nodige informatie al had doorgestuurd en ik geen incident report meer zou invullen en de refund onmiddellijk verwachtte.
Toen kreeg ik een bijna identieke reactie als in april waarin ze zeiden dat ze de refund hadden verwerkt en dat dit binnen 14 dagen op mijn account zou verschijnen.
Deze keer klopte het wel en kreeg ik na enkele uren de bevestiging van de refund en stond het ook bij mijn account.

Dit is in ieder geval de eerste en laatste keer dat ik een smartphone of iets anders duur bestel bij de winkel *knip*, op deze manier hinten naar de webshop is niet nodig Volgende keer maar weer bij de coole blauwe winkel waar ik uiteindelijk mijn iPhone heb gekocht.
Fijn dat het opgelost is. En meneer B is o.a. zo rijk geworden door flink te bezuinigen op de klantenservice. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten (lees: besteld bij de goedkoopste webshop) dan is dat het risico. Als je bij de blauwe vrienden besteld dan betaal je doorgaans wat meer maar zijn dit soort issues ook in no-time opgelost. Mooie les iig!

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-05-2025 08:38 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

Ik heb een tijdje als order pieker gewerkt en ik kan het wel begrijpen. 9/10 keer kijken we niet naar de product naam en alleen naar artikel nummer en op welke plaats in het magazijn. En draai 1 cijfers om en je hebt iets totaal anders. Of 2 orders door elkaar gehaald met adres stickers er op plakken is ook nog een optie. Of de chauffeur heeft hem vakkundig gejat dat is ook nog een optie. Zijn allemaal mogelijkheden die gebeurt kunnen zijn.

Maar gelukkig is het opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 08-05-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Jorissie87 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:26:
[...]

Fijn dat het opgelost is. En meneer B is o.a. zo rijk geworden door flink te bezuinigen op de klantenservice. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten (lees: besteld bij de goedkoopste webshop) dan is dat het risico. Als je bij de blauwe vrienden besteld dan betaal je doorgaans wat meer maar zijn dit soort issues ook in no-time opgelost. Mooie les iig!
Lol sorry maar denk je echt dat de service beter is bij die blauwe meneer? Ik stond laatst in de winkel en ving ik een gesprek op en daar was de service niet heel veel beter te noemen... en ze komen wel vaker slecht in beeld net zoals alle winkels over de hele wereld er worden wel eens fouten gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

loki504 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 06:57:
[...]

Lol sorry maar denk je echt dat de service beter is bij die blauwe meneer? Ik stond laatst in de winkel en ving ik een gesprek op en daar was de service niet heel veel beter te noemen... en ze komen wel vaker slecht in beeld net zoals alle winkels over de hele wereld er worden wel eens fouten gemaakt...
Tuurlijk, maar er is een direct verband tussen prijs en service. Als jij als bedrijf zo goedkoop mogelijk wil verkopen ga je besparen op de dingen die geen geld opleveren. Service kost geld, servicedeskmensen kosten geld, dus wordt dat zo moeilijk mogelijk gemaakt in de hoop dat er mensen gewoon opgeven. Je kan geen wereldservice verwachten van een aanbieder die in de laagste 10% zit.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Iphones zijn klein en knetterduur. Dat maakt het perfect roofgoed. Het is niet meer te achterhalen waar het hieer misgegaan is en of het een fout is geweest van een orderpicker of ergens toch iemand die zo’n ding achterover heeft gedrukt. Maar als je hier op tweakers kijkt dan zie je veel topics over online bestelde iphones die niet aankomen, en de meeste eindigen minder florisant dan jouw verhaal. Ik zou op basis van wat ik zoal gehoord en gelezen heb het risico op “gedoe” (in het beste geval) of veel geld kwijt (in het slechtste geval) voortaan altijd “afkopen” door dan maar iets meer te betalen en naar de Amac ofzo te lopen.

Fijn dat het voor jou goed afgelopen is.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 08-05-2025 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
Jorissie87 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:26:
[...]

Goedkoopste webshop?
Als dat zo was kocht ik er wel meer dan wat ik nu doe.

Al met al blij dat het alsnog is opgelost. Zulke aankopen doe ik liefst gewoon in een fysieke winkel, te veel scenario's waarin een bestelling van een telefoon niet gaat volgens verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:27
Valorian schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Iphones zijn klein en knetterduur. Dat maakt het perfect roofgoed. Het is niet meer te achterhalen waar het hieer misgegaan is en of het een fout is geweest van een orderpicker of ergens toch iemand die zo’n ding achterover heeft gedrukt.
Reseller kan ze volgens mij bij Apple laten blokkeren als ze achterover zijn gedrukt a.d.v. het imei nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
targaryanwolf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:45:
[...]

Reseller kan ze volgens mij bij Apple laten blokkeren als ze achterover zijn gedrukt a.d.v. het imei nummer.
Klopt maar ze kunnen nog prima als onderdelen verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Twister336 schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:59:
Begin maart heb ik een iPhone 16 Pro bij [Mbr]*knip* Webwinkel[/] besteld.
...
Die mail was volledig in het Engels.Meteen nog maar eens de gegevens ingevuld en doorgestuurd. Onmiddellijk kreeg ik een mail terug in het Duits met de melding dat er enkel support in het Duits werd gegeven en ik de Engelse support moest contacteren.
...
Heb je gewinkeld bij de Nederlandse tak/website van de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Bezulba schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:48:
[...]

Tuurlijk, maar er is een direct verband tussen prijs en service. Als jij als bedrijf zo goedkoop mogelijk wil verkopen ga je besparen op de dingen die geen geld opleveren. Service kost geld, servicedeskmensen kosten geld, dus wordt dat zo moeilijk mogelijk gemaakt in de hoop dat er mensen gewoon opgeven. Je kan geen wereldservice verwachten van een aanbieder die in de laagste 10% zit.
Nee er is niet een direct verband tussen prijs en service. Zolang inkopen en onderhandelen over de prijs en salaris van een CEO bv niet vast staat gaat die vlieger niet op. Anders zou elke lokaal bedrijf de beste service hebben want die zijn vaak duurder. Tevens heb je verkopen zonder marges om marktaandeel te winnen ook nog een optie. Zo had die andere Winkel service aangeboden die gewoon niet rendabel bleek te zijn. En dus hebben ze daar flink in gesneden.
Pagina: 1