Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele spelletjes zoals Mahjongg, geen heftige videobewerking maar wel dvd's maken van filmpjes met bijv. DVD Fab. Verder huis, tuin en keuken surfen en mailen en hij moet op Windows 11 gaan draaien. Ik wil wel een pc die toekomstbestendig is en minimaal 5 jaar mee gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 850,- incl. verzendkosten, iets meer mag ook maar minder is nog beter :-)
[i]Heb je een absolute maximumprijs?
€ 1000,- incl. verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Seagate ST2000dX0022DV164 HDD
Western Digital WD Blue Desktop 4TB 256MB 3,5 inch SATA CMR Interne PC Harde Schijf
Kingston SV300S37A120G SSD
Crucial CT250MX500SSD4 M2 SSD
Logitech K710 toetsenbord en muis
LG LG BH16NS40 Blu-ray brander
Acer K22HQL monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, mobo, voeding, koeling, fan, behuizing en eventueel een extra, grotere SSD (ik wil in principe mijn M2 en SATA SSD's in mijn nieuwe systeem bouwen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Intel want geen GPU nodig maar als er betere en snellere opties zijn in dezelfde prijscategorie sta ik daar ook voor open. Voor de andere componenten heb ik geen merkvoorkeur, als ze maar goed en betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Sowieso form factor ATX, minimaal plaats voor de componenten hierboven die ik mee wil nemen met eventueel een extra M2 SSD slot, hoeft niet super zuinig te zijn maar geen energieslurper en redelijk stil omdat mijn pc in de slaapkamer staat.
Ga je overklokken?
Nee.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Advies of ik de juiste keuze heb gemaakt en suggesties of het beter en /of goedkoper kan.
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze.
Ik wil een snelle, toekomst bestendige pc waarmee ik zeker 5 jaar vooruit kan met zoveel mogelijk waar voor mijn geld.
Dit is wat ik heb samengesteld:
Ik heb gekeken of het geheugen op de QVL lijst van het mobo staat en dat is zo.
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie suggesties om dit te verbeteren qua prestaties en / of prijs?
Simpele spelletjes zoals Mahjongg, geen heftige videobewerking maar wel dvd's maken van filmpjes met bijv. DVD Fab. Verder huis, tuin en keuken surfen en mailen en hij moet op Windows 11 gaan draaien. Ik wil wel een pc die toekomstbestendig is en minimaal 5 jaar mee gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 850,- incl. verzendkosten, iets meer mag ook maar minder is nog beter :-)
[i]Heb je een absolute maximumprijs?
€ 1000,- incl. verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Seagate ST2000dX0022DV164 HDD
Western Digital WD Blue Desktop 4TB 256MB 3,5 inch SATA CMR Interne PC Harde Schijf
Kingston SV300S37A120G SSD
Crucial CT250MX500SSD4 M2 SSD
Logitech K710 toetsenbord en muis
LG LG BH16NS40 Blu-ray brander
Acer K22HQL monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, mobo, voeding, koeling, fan, behuizing en eventueel een extra, grotere SSD (ik wil in principe mijn M2 en SATA SSD's in mijn nieuwe systeem bouwen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Intel want geen GPU nodig maar als er betere en snellere opties zijn in dezelfde prijscategorie sta ik daar ook voor open. Voor de andere componenten heb ik geen merkvoorkeur, als ze maar goed en betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Sowieso form factor ATX, minimaal plaats voor de componenten hierboven die ik mee wil nemen met eventueel een extra M2 SSD slot, hoeft niet super zuinig te zijn maar geen energieslurper en redelijk stil omdat mijn pc in de slaapkamer staat.
Ga je overklokken?
Nee.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Advies of ik de juiste keuze heb gemaakt en suggesties of het beter en /of goedkoper kan.
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze.
Ik wil een snelle, toekomst bestendige pc waarmee ik zeker 5 jaar vooruit kan met zoveel mogelijk waar voor mijn geld.
Dit is wat ik heb samengesteld:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 350,90 | € 350,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 234,99 | € 234,99 |
1 | Behuizingen | LC-Power Gaming 700B - Hexagon | € 36,74 | € 36,74 |
1 | Processorkoeling | Thermaltake UX200 SE ARGB | € 24,35 | € 24,35 |
1 | Ventilators | Inter-Tech Alseye Halo 3.0, 120mm | € 6,90 | € 6,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBEAK2-32 | € 120,50 | € 120,50 |
1 | Voedingen | Inter-Tech HiPower SP-650 | € 35,45 | € 35,45 |
1 | SSD's | WD Green SN3000 512GB | € 40,15 | € 40,15 |
Totaal | € 849,98 |
Ik heb gekeken of het geheugen op de QVL lijst van het mobo staat en dat is zo.
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie suggesties om dit te verbeteren qua prestaties en / of prijs?