Windows 10 is de enige echte keus voor elke slimme gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 964 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-07 01:42
Het is echt tijd dat we eindelijk stoppen met het zelfbedrog en de waarheid onder ogen zien. Windows 10 is gewoon de enige optie voor een intelligente gebruiker. Ik heb dit nu al honderden keren gezegd, en elke keer blijkt weer dat mensen met een ander besturingssysteem gewoon niet begrijpen hoe goed Windows is. Het is tijd om dit eens goed duidelijk te maken voor al die mensen die vastzitten in hun macOS of Linux bubbel.

Laten we beginnen met de stabiliteit van Windows 10. Ja, je hoort het goed. Elke update werkt, altijd, en altijd zonder problemen. En die "bloody spinning wheel" van macOS? Of de terminal van Linux die je telkens moet openen voor de simpelste dingen? Echt mensen, waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Waarom zou je dagen spenderen aan configureren, als je met Windows 10 gewoon lekker aan de slag kunt zonder gedoe?

En kom op, macOS? Het is gewoon een opgeleukte versie van Windows met een mooi design, maar serieus, je kunt niet eens fatsoenlijk multitasken. En dan heb je de minderjarige Linux-gebruikers die zich elke dag weer een nieuwe "distro" proberen in te stellen. Als je Linux gebruikt, geef het dan gewoon toe: je hebt geen idee wat je aan het doen bent. Het is alsof je je eigen auto probeert te bouwen zonder ook maar te weten hoe de motor werkt.

De Windows Store is trouwens echt perfect. Wat een gemak! Geen gedoe met allemaal van die onbetrouwbare apps die je via andere kanalen moet downloaden. Ik gebruik gewoon alles via de officiële Store. En ja, dat werkt. Er zijn zelfs zoveel opties dat je nooit meer iets nodig hebt van die 'alternatieve' app stores. Kunnen de Linux- en macOS-gebruikers dat zeggen? Ik dacht het niet.

En die updates! Ze duren soms lang? Oke, en? Dat is de prijs van de vooruitgang, mensen. Laten we eerlijk zijn, Windows 10 is in alles superieur en wie iets anders gebruikt is eigenlijk gewoon een beginner in het gebruik van computers.

Dus kom op, het is tijd om je in te schakelen bij de echte technologie. Als je nog steeds vasthoudt aan macOS of Linux, geef dan gewoon toe dat je het niet bijhoudt. De rest van de wereld is al bij Windows 10.

Wie is het met me eens? Of blijf je lekker in je geïsoleerde hoekje vastzitten met je “alternatieve” systeem?

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik vraag me af wie er nou in een geïsoleerd hoekje vast zit :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:34
Ben je aan het trollen?
Zo niet, maak je niet zo druk. Het zonnetje schijnt, geniet er van!

EDIT:
Mensen, we gaan hier toch niet echt serieus op reageren he :P

EDIT 2:
Toch mooi dit :)

Vraag aan Gemini:
"Schrijf een troll post om te plaatsen op tweakers.net. Het bericht moet de potentie hebben om een discussie totaal uit de hand te laten lopen door in te spelen op zaken waar mensen een nogal stellige mening over kunnen hebben. Het bloed moet bij mensen onder de nagels vandaan worden getrokken alleen al door het lezen van de post start, laat staan de erop volgende discussie. Creëer pure irritatie en frustratie!"

Antwoord:
Goedendag medetweakers. Ik moet iets kwijt, en ik vrees dat dit bij velen heel gevoelig gaat liggen. Maar de waarheid moet verteld worden.

De overgrote meerderheid van jullie PC-builds is pure, onvervalste geldverspilling en een teken dat jullie je laten bedotten door marketing en benchmarks die er in de praktijk totaal niet toe doen.

Serieus, een RTX 50-serie of RX 9000-serie GPU? Meer dan 32GB RAM? Een Gen5 of zelfs Gen6 NVMe SSD? Custom waterkoeling? Waarom?!

Laten we eerlijk zijn: tenzij je dagelijks 8K videobewerking doet, extreem complexe simulaties draait of AI-modellen traint als je werk, heb je 95% van die rekenkracht gewoon NIET nodig. Je betaalt honderden, zo niet duizenden euro's extra voor een paar extra FPS in games die er op een 144Hz monitor toch hetzelfde uitzien als op een kaart van drie jaar oud, of voor laadtijden die een fractie van een seconde sneller zijn – seconden die je toch verspilt aan het zoeken naar je volgende game.

Die benchmarks waar jullie je zo op blindstaren? Pure lariekoek. Ze representeren een kunstmatige situatie, niet hoe jij je PC gebruikt tijdens browsen, office-taken of zelfs de meeste games.

En dan nog de esthetiek: RGB-verlichting overal, perfect weggewerkte kabels, protserige waterkoelingsloops... Het ziet eruit alsof je een kerstboom in een vitrinekast hebt gezet. Gefeliciteerd, je PC ziet er 'mooi' uit als hij uitstaat. Als hij aanstaat, kijk je naar je monitor. Wat een zielige manier om je dure hobby te rechtvaardigen.

Een PC van €800 met een verstandige mid-range kaart van een paar generaties terug en een simpele NVMe uit het middensegment doet alles wat de gemiddelde gebruiker wil, net zo vloeiend en snel voor de taken die echt relevant zijn.

Jullie dure machines zijn niets meer dan statussymbolen voor mensen die hun onzekerheid compenseren of te makkelijk hun portemonnee trekken zonder na te denken. Stop met dit waanzinnige consumptiegedrag en investeer je geld in iets zinvollers. Of geef het aan mij.

Kom maar op met jullie verdediging van jullie overbodige, dure bakken. Ik ben benieuwd welke excuses jullie nu weer verzinnen. De feiten spreken voor zich: jullie gooien geld weg voor gebakken lucht.

[ Voor 120% gewijzigd door evmmb op 28-04-2025 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:47
Het is maandag, tijd om de afterparty van het weekend af te sluiten en naar bed te gaan!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:00

silverball

De wagen voor moderne mensen

Het weekend is voorbij. Ga lekker genieten van je EOL OS voor 'slimme' mensen, ik ga lekker verder aan het werk op mijn 'alternatieve' OS.

Heb je deze bait trouwens zelf geschreven of komt het uit een LLM rollen :+

[ Voor 22% gewijzigd door silverball op 28-04-2025 13:29 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01
Toen Windows 7 EOL was, heb ik een poosje Linux gebruikt.
Ben best wel handig met computers, al zeg ik het zelf. Maar wat een gedoe om netwerkshares werkend te krijgen zonder dat je telkens opnieuw verbinding moet maken.
En dan de programma's, veel is van hobbby-programmeurs die nooit van gebruikersvriendelijkheid hebben gehoord.
B.v. GIMP zou een alternatief zijn voor Paintshop, maar wat een drama. Niets werkt intuïtief.
En mijn kleurcalibratie apparaat kon in de vuilnisbak, want geen werkende driver/programma te vinden.

Gebruik Linux alleen om wat utility's te programmeren voor mijn NAS met OMV/Debian.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
... En toen was het ineens Oktober 2025...
Zit je dan..

Je klinkt trouwens als iemand die totaal geen enkele eigen ervaring heeft met Linux of MacOS, en alles maar 'van horen zeggen' heeft, of ergens gelezen heeft...
En ook niet als een ervaren power-user van Windows als je letterlijk alles wat je nodig hebt uit de Windows store kunt halen.
De rest van de wereld is al bij afscheid aan het nemen van Windows 10.
even gefixed voor je ;)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

JukeboxBill schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:32:
Toen Windows 7 EOL was, heb ik een poosje Linux gebruikt.
Ben best wel handig met computers, al zeg ik het zelf. Maar wat een gedoe om netwerkshares werkend te krijgen zonder dat je telkens opnieuw verbinding moet maken.
En dan de programma's, veel is van hobbby-programmeurs die nooit van gebruikersvriendelijkheid hebben gehoord.
B.v. GIMP zou een alternatief zijn voor Paintshop, maar wat een drama. Niets werkt intuïtief.
En mijn kleurcalibratie apparaat kon in de vuilnisbak, want geen werkende driver/programma te vinden.

Gebruik Linux alleen om wat utility's te programmeren voor mijn NAS met OMV/Debian.
Ik ben het in principe met al je punten wel eens behalve de netwerk-shares, maar dan gebruik je GNU/Linux toch niet? Het is maar een OS.

Ik doe webdev, python / C development, hang de *nix sysadmin uit dus voor mij is het een logische keuze.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik hop dagelijks tussen Windows en Linux en macOS en ben overal vrij comfortabel. Elk heeft z'n voors en tegens. Nou en. Laat iedereen lekker gebruiken wat hij / zij wil. Wat geef ik er om dat Jantje MacOS gebruikt en Pietje Ubuntu en Klaasje Windows.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 28-04-2025 13:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

*edit. Ik kan mij niet voorstellen dat Windows 10 de enige echte keus is. Volgens mij is Windows 11, een prima voortborduursel op W10. W10 is EOL, long live W11.

Daarbij zijn er genoeg Linux distro's die prima werken.

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 28-04-2025 13:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dit lijkt een AI gegenereerde post met als prompt 'schrijft een trolpost voor het forum van tweakers.net'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01
silverball schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:36:
[...]

Ik ben het in principe met al je punten wel eens behalve de netwerk-shares, maar dan gebruik je GNU/Linux toch niet? Het is maar een OS.
Om netwerk shares (NAS) te benaderen vanaf de Linux PC en dit persistent te maken moest ik een FSTAB bestand bewerken. Kwam er wel uit, want ik heb het DOS tijdperk nog meegemaakt. Maar voor een gemiddelde gebruiker is dit niet te doen.
Ik doe webdev, python / C development, hang de *nix sysadmin uit dus voor mij is het een logische keuze.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49
BrainCrash schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:33:
... En toen was het ineens Oktober 2025...
Zit je dan..
Zo'n vaart zal het wel weer niet lopen. Marketshare Windows 10 is nog 54,2% (waaronder * Malantur ) tegenover 42,69% Windows 11. Zomaar de helft van de computers in oktober 25 zonder security updates zetten gaat Microsoft niet kunnen maken ondaks dat ze al jaren voet bij stuk houden.
https://gs.statcounter.co...indows/desktop/worldwide/

Dat gezegd zijnde moet ik @JukeboxBill gelijk geven: GIMP is open source en gratis alternatief voor Photoshop op MacOS *O* Alleen is het een klucht qua gebruiksvriendelijkheid, zelfs als IT minded techneut -O-

Hier voorlopig nog alles door elkaar: Windows 10 op de gaming pc, Windows 11 op de werk pc, MacOS op de laptop voor licht gamen en standaard werk onderweg. Gelukkig kan ik dan mijn Photoshop werk op mijn gaming pc uitvoeren :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dit leest als een troll-copypasta... Zoals @Hertog_Martin al opmerkte misschien zelfs AI-generated?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• silverball

silverball

Dhr. Satoshi schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:20:
Het is echt tijd dat we eindelijk stoppen met het zelfbedrog en de waarheid onder ogen zien. Windows 10 is gewoon de enige optie voor een intelligente gebruiker. Ik heb dit nu al honderden keren gezegd, en elke keer blijkt weer dat mensen met een ander besturingssysteem gewoon niet begrijpen hoe goed Windows is. Het is tijd om dit eens goed duidelijk te maken voor al die mensen die vastzitten in hun macOS of Linux bubbel.

Laten we beginnen met de stabiliteit van Windows 10. Ja, je hoort het goed. Elke update werkt, altijd, en altijd zonder problemen. En die "bloody spinning wheel" van macOS? Of de terminal van Linux die je telkens moet openen voor de simpelste dingen? Echt mensen, waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Waarom zou je dagen spenderen aan configureren, als je met Windows 10 gewoon lekker aan de slag kunt zonder gedoe?

En kom op, macOS? Het is gewoon een opgeleukte versie van Windows met een mooi design, maar serieus, je kunt niet eens fatsoenlijk multitasken. En dan heb je de minderjarige Linux-gebruikers die zich elke dag weer een nieuwe "distro" proberen in te stellen. Als je Linux gebruikt, geef het dan gewoon toe: je hebt geen idee wat je aan het doen bent. Het is alsof je je eigen auto probeert te bouwen zonder ook maar te weten hoe de motor werkt.

De Windows Store is trouwens echt perfect. Wat een gemak! Geen gedoe met allemaal van die onbetrouwbare apps die je via andere kanalen moet downloaden. Ik gebruik gewoon alles via de officiële Store. En ja, dat werkt. Er zijn zelfs zoveel opties dat je nooit meer iets nodig hebt van die 'alternatieve' app stores. Kunnen de Linux- en macOS-gebruikers dat zeggen? Ik dacht het niet.

En die updates! Ze duren soms lang? Oke, en? Dat is de prijs van de vooruitgang, mensen. Laten we eerlijk zijn, Windows 10 is in alles superieur en wie iets anders gebruikt is eigenlijk gewoon een beginner in het gebruik van computers.

Dus kom op, het is tijd om je in te schakelen bij de echte technologie. Als je nog steeds vasthoudt aan macOS of Linux, geef dan gewoon toe dat je het niet bijhoudt. De rest van de wereld is al bij Windows 10.

Wie is het met me eens? Of blijf je lekker in je geïsoleerde hoekje vastzitten met je “alternatieve” systeem?
toon volledige bericht
Het is echt tijd dat we eindelijk stoppen met het zelfbedrog en de waarheid onder ogen zien. TempleOS is gewoon de enige optie voor een intelligente gebruiker. Ik heb dit nu al honderden keren gezegd, en elke keer blijkt weer dat mensen met een ander besturingssysteem gewoon niet begrijpen hoe goed TempleOS is. Het is tijd om dit eens goed duidelijk te maken voor al die mensen die vastzitten in hun Windows, macOS of Linux bubbel.

Laten we beginnen met de stabiliteit van TempleOS. Ja, je hoort het goed. Zonder internetverbinding geen rare virussen meer. En die "bloody spinning wheel" van macOS? Of de terminal van Linux die je telkens moet openen voor de simpelste dingen? Een BSOD vanwege een kapotte printerdriver via Windows update? Echt mensen, waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Waarom zou je dagen spenderen aan configureren, als er niks te configureren valt in TempleOS ? Printproblemen zijn ook verleden tijd, pen en papier zijn de nieuwe norm.

En kom op, macOS? Het is gewoon een opgeleukte versie van TempleOS met een mooi design, maar serieus, is dit het OS van de lieve heer? Neen. En dan heb je de minderjarige Linux-gebruikers die zich elke dag weer een nieuwe "distro" proberen in te stellen. Als je Linux gebruikt, geef het dan gewoon toe: je hebt geen idee wat je aan het doen bent. Het is alsof je je eigen auto probeert te bouwen zonder ook maar te weten hoe de motor werkt.

TempleOS is daarentegen simpele perfectie; geen SMP, multiprocessing, networking, multitasking of wat voor bloat dan ook. 640x480 is perfect, geen monitor keuzestress meer. Hef dat gedeelte van de Tweakers Pricewatch maar mooi op.

Alle beschikbare software is direct meegeleverd. Wat een gemak! Geen gedoe met allemaal van die onbetrouwbare apps die je via andere kanalen moet downloaden. Ik gebruik gewoon alles van het OS. En ja, dat werkt. Er zijn zelfs zoveel opties dat je nooit meer iets nodig hebt van die 'alternatieve' app stores. Als ik dan toch iets mis kan ik direct aan de gang met de Holy C compiler. Kunnen de Windows, Linux- en macOS-gebruikers dat zeggen? Ik dacht het niet.

En die updates! Die zijn er niet. TempleOS is al perfect, precies zoals god wilde.

Dus kom op, het is tijd om je in te schakelen bij de echte technologie. Als je nog steeds vasthoudt aan Windows, macOS of Linux, geef dan gewoon toe dat je het niet bijhoudt. De rest van de wereld is al bij TempleOS.

Wie is het met me eens? Of blijf je lekker in je geïsoleerde hoekje vastzitten met je “goddeloze” systeem?

[ Voor 5% gewijzigd door silverball op 28-04-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:52
Compizfox schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:48:
Dit leest als een troll-copypasta... Zoals @Hertog_Martin al opmerkte misschien zelfs AI-generated?
Given the characteristics of the text, I would rate it around 7 on the scale. While it has several traits that suggest it could be AI-generated, such as the structured argument, repetitive tone, and generalizations, it's not definitive without knowing the context of its creation.

Ik vroeg wat Copilot ervan vond op een schaal van 1 tot 10 :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35
silverball schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:49:
[...]

Het is echt tijd dat we eindelijk stoppen met het zelfbedrog en de waarheid onder ogen zien. TempleOS is gewoon de enige optie voor een intelligente gebruiker. Ik heb dit nu al honderden keren gezegd, en elke keer blijkt weer dat mensen met een ander besturingssysteem gewoon niet begrijpen hoe goed TempleOS is. Het is tijd om dit eens goed duidelijk te maken voor al die mensen die vastzitten in hun Windows, macOS of Linux bubbel.

Laten we beginnen met de stabiliteit van TempleOS. Ja, je hoort het goed. Zonder internetverbinding geen rare virussen meer. En die "bloody spinning wheel" van macOS? Of de terminal van Linux die je telkens moet openen voor de simpelste dingen? Een BSOD vanwege een kapotte printerdriver via Windows update? Echt mensen, waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Waarom zou je dagen spenderen aan configureren, als er niks te configureren valt in TempleOS ? Printproblemen zijn ook verleden tijd, pen en papier zijn de nieuwe norm.

En kom op, macOS? Het is gewoon een opgeleukte versie van TempleOS met een mooi design, maar serieus, is dit het OS van de lieve heer? Neen. En dan heb je de minderjarige Linux-gebruikers die zich elke dag weer een nieuwe "distro" proberen in te stellen. Als je Linux gebruikt, geef het dan gewoon toe: je hebt geen idee wat je aan het doen bent. Het is alsof je je eigen auto probeert te bouwen zonder ook maar te weten hoe de motor werkt.

TempleOS is daarentegen simpele perfectie; geen SMP, multiprocessing, networking, multitasking of wat voor bloat dan ook. 640x480 is perfect, geen monitor keuzestress meer. Hef dat gedeelte van de Tweakers Pricewatch maar mooi op.

Alle beschikbare software is direct meegeleverd. Wat een gemak! Geen gedoe met allemaal van die onbetrouwbare apps die je via andere kanalen moet downloaden. Ik gebruik gewoon alles van het OS. En ja, dat werkt. Er zijn zelfs zoveel opties dat je nooit meer iets nodig hebt van die 'alternatieve' app stores. Als ik dan toch iets mis kan ik direct aan de gang met de Holy C compiler. Kunnen de Windows, Linux- en macOS-gebruikers dat zeggen? Ik dacht het niet.

En die updates! Die zijn er niet. TempleOS is al perfect, precies zoals god wilde.

Dus kom op, het is tijd om je in te schakelen bij de echte technologie. Als je nog steeds vasthoudt aan Windows, macOS of Linux, geef dan gewoon toe dat je het niet bijhoudt. De rest van de wereld is al bij TempleOS.

Wie is het met me eens? Of blijf je lekker in je geïsoleerde hoekje vastzitten met je “goddeloze” systeem?
toon volledige bericht
TempleOS. Die heb ik lang niet meer gehoord!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[b]Dhr. Satoshi schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:20:[/b

Ik vind een discussie rondom "goede" OS-en meer dan prima. Maar dan graag wel constructief, op inhoud en zonder denigrerende opmerkingen. :)

Dit gaat topic gaat dan ook op slot.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.