Grohe Blue Home wordt niet koud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een Grohe Blue Home (koudwaterkraan met bubbels) welke niet koud wordt.

De compressor (rechtsonder op de foto) lijkt gewoon te draaien en wordt warm na een tijdje draaien. Het element (metaal/koper rechtsboven) verandert echter niet van temperatuur, ik zou verwachten dat deze warm zou worden.

Wat kan er mis zijn? Zou er ergens een koudemiddel lek kunnen zijn? Hoe kan ik dat controleren?
Of zijn er nog andere dingen die ik kan testen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT7ovm5BVScqKZYtaxEhVJWdSmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ru97qVlQIkmreqBPCrOqVN6U.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 09:42
Op de compressor zitten 2 leidingen, als de compressor aanslaat dan zal de leiding welke naar de condensor loopt binnen een 30 seconden aardig warm moeten gaan worden. De condensor (dit ding rechtsboven op de foto) zal warm worden en de ventilator zal aan moeten gaan (of draait al op het moment dat de compressor draait)
Gebeurt dit niet dan zit er geen koudemiddel meer in het systeem. Dan zal er een monteur langs moeten komen.

Hoe oud is het systeem en is heeft het altijd op tijd onderhoud gehad?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
nodri2000 schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:45:
Gebeurt dit niet dan zit er geen koudemiddel meer in het systeem. Dan zal er een monteur langs moeten komen.

Hoe oud is het systeem en is heeft het altijd op tijd onderhoud gehad?
De compressor en ventilator draaien allebei, de condensor veranderd niet van temperatuur. Is de enige conclusie dan dat het koudemiddel ontsnapt is? Wat voor bedrijf zou dit kunnen repareren? Ik verwacht dat Grohe gewoon de hele unit wil vervangen voor veel geld.

Systeem komt uit 2020 en is los van jaarlijkse reiniging onderhoudsvrij voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 09:42
Als de pers van de compressor (de leiding vanaf de compressor direct naar de condensor) niet warm wordt dan zit er geen koudemiddel meer in.

Of dit te repareren is ligt aan de plaats waar het lek zit. Als het lek in de condensor zit en de condensor is los te krijgen dan is reparatie wel te doen. Oude eruit, nieuwe erin solderen, druktest, vacumeren en nieuw koudemiddel erin.

Met een druktest door een monteur weet je meer.

Hier staat een gereviseerde te koop: https://www.welhof.com/nl...0-wit-inbouw-koeler-r2419

Elk STEK gecertificeerd bedrijf zou dit moeten kunnen doen maar ik zou mijn licht opsteken bij witgoed bedrijven of bedrijven die horeca machines repareren.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined