Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat verwacht ik dus ook., Vandaar voorstel 2, een ombouw rondom de vriezer, waarop de wasmachine komt. Alleen ik kan niet echt een kant en klare versie daarvan vinden. En zelfbouw met MDF heb ik wat vraagtekens over hoe je dat zou moeten maken.DukeBox schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:00:
Ik vraag mij af of trillingen van de wasmachine (of deze er nu op of onder staat) geen nadelige gevolgen heeft voor de lagers van de compressor.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
per aspera ad astra
Dus op een vriezer lijkt mij ook geen goed plan.
Daarnaast, hoe kom je straks bij de wasmiddel lade?
Een vriezer hoeft geen lades te hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 28-04-2025 12:07 ]
Dan kan je daartussen met diezelfde regels een balklaag maken.
Daarop een plaat hout, waarop de wasmachine staat.
Dit is erg robuust, en verwacht ik ook geen problemen mee.
Je zou een waterbestendige plaat kunnen pakken en de achter en zijkanten kunnen afkitten, zodat je bij lekkage dit sneller ziet omdat het water naar voren komt.
Zelf heb ik mijn wasmachine en droger op een 40cm hoog ikea metod kastje staan.
Dit is voor @heuveltje natuurlijk niet de oplossing, maar die kastjes zijn van spaanplaat gemaakt.
Heel spannend is het allemaal niet.
:strip_exif()/f/image/R2s54EJv7eyY000Al2sFJlGf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door FRANQ op 28-04-2025 12:12 ]
misschien kan je wel een frame bouwen om de vriezer boven de wasmachine te zetten?
Aan de buur hangen? of misschien niets er om heen bouwen waardoor hij er wel boven staat maar niet direct er boven op. ik zou dan de wasmachine op de vloer laten staan
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Kortom... slecht idee. Je hoeft volgens mij niet constant in een vriezer te zijn... mijn voorstel zou zijn om de vriezer toch boven de wasmachine te doen (niet rechtstreeks, maar in een ombouw aan de muur) en er een opstapje/trappetje bij te zetten voor als je erin moet kunnen kijken. Of gewoon een andere plek voor de vriezer bedenken... berging ofzo.
https://wastoren.nl/nl_NL/blog/wasmachine-verhoger/
een paar 2en3-en wat plaatmateriaal en je bent er wel.
Dan weet je zeker dat je wasmachine aan de wandel gaat
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Eventueel de bovenste lade verwijderen en je diepvriesmeuk los in het vak doen? Suboptimaal, maar misschien een optie. En anders toch maar een krukje.
Een trapje erbij om in de bovenste laden te kijken, of anders haal je de bovenste lade er uit en doe je daar bijv. het brood in.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.