Wasmachine boven diepvries.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Ik ga verhuizen :) helaas past mijn huidige diepvries (Tafelmodel 85cm hoog) niet meer in de nieuwe keuken :( . Dus die moet naar boven..
Mijn wasmachine komt nu in een nis op de 1e verdieping. Kwa ruimte zou mijn diepvries daar prima boven passen. Ik zie ook wel "koppelstukken" om een droger bovenop een wasmachine te zetten. Zelfde Idee dus.

Echter als ik hem er bovenopzet, kan ik niet meer in de laden van de diepvries kijken :)
Andersom, Wasmachine op Diepvries, zou prima moeten kunnen kwa hoogte. Echter gezien het gewicht en getril ben ik bang de levensduur van mijn diepvries ernstig te verkorten als ik dit doe.

1 Klopt het dat een diepvries hier niet tegen bestand zou zijn ?
2 Ik zat te denken om van wat meubel panelen een soort kast te bouwen om de vriezer. waar de Wasmachine dan op kwam. is op zich zo gemaakt van wat hoekbeugels en 18mm MDF. Maar ook daar vraag ik me af, trillen die schroeven niet binnen de korste keren dol/los ? als ik dit zou maken ? Hoe zouden jullie dit aanvliegen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik vraag mij af of trillingen van de wasmachine (of deze er nu op of onder staat) geen nadelige gevolgen heeft voor de lagers van de compressor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 11:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:00:
Ik vraag mij af of trillingen van de wasmachine (of deze er nu op of onder staat) geen nadelige gevolgen heeft voor de lagers van de compressor.
Dat verwacht ik dus ook., Vandaar voorstel 2, een ombouw rondom de vriezer, waarop de wasmachine komt. Alleen ik kan niet echt een kant en klare versie daarvan vinden. En zelfbouw met MDF heb ik wat vraagtekens over hoe je dat zou moeten maken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zou het niet aandurven om mijn wasmachine ergens direct bovenop te zetten, veel te zwaar. Als je dan al een kast gaat bouwen ervoor zou ik kijken hoe een gemiddeld wasmachinekast (zeer hip tegenwoordig) in elkaar zit. Iets zegt me dat dit niet alleen maar een paar 18mm MDF planken en wat hoekjes zijn. Daarbij moet je dan wel zorgen dat de trillingen van de wasmachine kast niet bij de vriezer kunnen komen om de vriezer niet te beïnvloeden.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:55
Je mag een wasmachine niet op de droger zetten omdat dit te instabiel is.
Dus op een vriezer lijkt mij ook geen goed plan.

Daarnaast, hoe kom je straks bij de wasmiddel lade?

Een vriezer hoeft geen lades te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 28-04-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:43
Als je in de nis links en rechts een regel (vuren geschaafd 44x69) tegen de muur bevestigd met slagpluggen.
Dan kan je daartussen met diezelfde regels een balklaag maken.

Daarop een plaat hout, waarop de wasmachine staat.
Dit is erg robuust, en verwacht ik ook geen problemen mee.
Je zou een waterbestendige plaat kunnen pakken en de achter en zijkanten kunnen afkitten, zodat je bij lekkage dit sneller ziet omdat het water naar voren komt.

Zelf heb ik mijn wasmachine en droger op een 40cm hoog ikea metod kastje staan.
Dit is voor @heuveltje natuurlijk niet de oplossing, maar die kastjes zijn van spaanplaat gemaakt.
Heel spannend is het allemaal niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfiPCB0u4_zdcgDZNPYgOVVQdj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2s54EJv7eyY000Al2sFJlGf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door FRANQ op 28-04-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
verwacht dat al je leidinging los trillen van de vriezer.
misschien kan je wel een frame bouwen om de vriezer boven de wasmachine te zetten?
Aan de buur hangen? of misschien niets er om heen bouwen waardoor hij er wel boven staat maar niet direct er boven op. ik zou dan de wasmachine op de vloer laten staan

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Er zijn meerdere redenen te noemen waarom dat geen goed idee is, zelfs niet als je een stevige ombouw maakt. Een wasmachine moet altijd op een vlakke, stevige en solide ondergrond staan vanwege het gewicht en de enorme trillingen die het apparaat maakt tijdens centrifugeren. Een wasmachine heeft van zichzelf al vrij sterke schokbrekers om het meeste op te vangen, maar een wasmachine trilt altijd... probeer dat trillen maar eens tegen te gaan, dat gaat je zelfs met je volle gewicht niet lukken... en moet je voorstellen dat een constructie die je aan de maar hebt vastgemaakt dit telkens voor de kiezen krijgt... komt op de wat langere termijn niet goed ben ik bang.

Kortom... slecht idee. Je hoeft volgens mij niet constant in een vriezer te zijn... mijn voorstel zou zijn om de vriezer toch boven de wasmachine te doen (niet rechtstreeks, maar in een ombouw aan de muur) en er een opstapje/trappetje bij te zetten voor als je erin moet kunnen kijken. Of gewoon een andere plek voor de vriezer bedenken... berging ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hangt wel een beetje van de wasmachine af. Sommige machienes zijn meer stuiterbal dan wasmachine. maar op een verhoging zetten is steeds polulairder aan het worden ivm de rug. gewoon wat hoger in een kast zetten is dus geen probleem mits die "kast" sterk genoeg is.

https://wastoren.nl/nl_NL/blog/wasmachine-verhoger/

een paar 2en3-en wat plaatmateriaal en je bent er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dan weet je zeker dat je wasmachine aan de wandel gaat :+

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 13:41

Reinier

\o/

Doe de lades er ondersteboven in, dan kun je er misschien wel in kijken :P

Eventueel de bovenste lade verwijderen en je diepvriesmeuk los in het vak doen? Suboptimaal, maar misschien een optie. En anders toch maar een krukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:55
Let overigens wel goed op dat wat je ook op hoogte monteert nooit naar beneden kan vallen als er onverhoopt iemand aan gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 21:39
Vanwege het gewicht en de trillingen zou ik de wasmachine op de vloer laten staan. Als het in een diepe nis staat is een ombouw wellicht niet nodig en kan je een plank tussen de zijkanten van de nis maken waar de vriezer op komt te staan.
Een trapje erbij om in de bovenste laden te kijken, of anders haal je de bovenste lade er uit en doe je daar bijv. het brood in.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Pagina: 1