vloerisolatie PIF of Icyene

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zijad000
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-06 09:57
Ik ben bezig met de vloer isolatie en van de isolatie expert heb ik twee offertes gekregen:
1. Isoleren met PIF (15 cm, Rd 3.95)
2. Isoleren met Icyene (7.5 cm, Rd 3.5)

Het advies is isloleren met Icyene omdat het ongeveer 1/3 goedkoper is.

Ik vraag mij af of het isoleren met Icyene handig is als ik ooit in de kruipruimte verkzaamheden moet uitvoeren zoals leidingen leggen of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:11
> Ik vraag mij af of het isoleren met Icyene handig is als ik ooit in de kruipruimte verkzaamheden moet uitvoeren zoals leidingen leggen of vervangen.

Dan mag je de leidingen uit het schuim bikken want dat spuiten ze gewoon onder. Lastig te verwijderen en kan mogelijk ook vocht opsluiten.

Mijn persoonlijke mening? Houd die chemische troep ver van je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:00
Is het een betonnen vloer of een houten vloer waar ze tegenaan gaan werken?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijgmae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:56
Heb zelf icyene onder de vloer. Het spul is "werkbaar" als je later nog ergens bij moet, maar je kan het niet terugstoppen. Als je het laat leggen, laat eerst een bodemfolie aanbrengen (dit doen ze dus niet standaard). Als je kruipruimte vaak onder water staat moet je er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zijad000
No Hands schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:46:
Is het een betonnen vloer of een houten vloer waar ze tegenaan gaan werken?
Het is een betoon vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zijad000
mijgmae schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:08:
Heb zelf icyene onder de vloer. Het spul is "werkbaar" als je later nog ergens bij moet, maar je kan het niet terugstoppen. Als je het laat leggen, laat eerst een bodemfolie aanbrengen (dit doen ze dus niet standaard). Als je kruipruimte vaak onder water staat moet je er niet aan beginnen.
Dus maw als ik bijvoorbeeld de afvoerleiding moet vervangen omdat er een verstopping is, moet ik dan een deel van de isolatie afbreken en blijft dat deel ongeïsoleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijgmae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:56
zijad000 schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:30:
[...]

Dus maw als ik bijvoorbeeld de afvoerleiding moet vervangen omdat er een verstopping is, moet ik dan een deel van de isolatie afbreken en blijft dat deel ongeïsoleerd?
Ja, maar je haalt de isolatie in "brokjes" weg, dus je hebt niet per se een grote ongeïsoleerde vlek. Je kan er altijd weer wat schuim tegenaan spuiten natuurlijk, maar handig is anders.
Pagina: 1