Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-05 08:49
Ik heb nu een 8 jaar oude iphone 7 plus die aan vervanging toe is.

Wat is je budget?
600 -800 €

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- bellen, berichten sturen
- whatsapp, facebook, instagram,…
- functionele zaken zoals bankapp, google maps,…
- goede camera vind ik ook wel belangrijk

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel nu tussen een iphone (dan een iphone 15 of de iphone 16e) of een android midrange phone zoals een samsung galaxy a56. De reden dat ik twijfel om voor een midrange te gaan van samsung is het budget. Vind iphone heel duur, maar anderzijds heb ik er ook wel 8 jaar mee gedaan. Ik heb al meer als 10 jaar iphone dus ik twijfel of de overstap naar android slim is?

Hebben jullie tips om een goede keuze te maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
En waarom niet een iets ouder model iPhone?
Laat ik het zo zeggen, mijn schoonmoeder heeft de 8 en die ondersteuning loopt af ergens oktober dit jaar. Dan hebben we het over beveiligingsupdates en dergelijke.
Mijn moeder heeft de 11 op dit moment. Beide het oude model van mijn vrouw over genomen.

Dus als je een 11 pakt of nieuwer wat wellicht in je budget past, dan kun je prima een iphone nemen.
Ik zou bij Android geen budget telefoon pakken. Nu zijn die Axx reeksen van Samsung echt wel goed hoor, maar toch. Je ervaring is anders.
Daarbij probeer ze ook in de winkel als het mogelijk is. Media Markt heeft volgens mij die telefoon wel staan om te proberen.

Het ligt er overigens ook aan hoeveel opslag je nodig hebt in je telefoon. De budget iPhone 15 en 16 hebben maar 128GB opslag. Mijn vrouw zit daar al vaak overheen, of je moet vaker foto's en filmpjes over zetten naar je computer of de cloud.

categorie: Smartphones

Deze lijst valt binnen je budget en bevat alleen de 15 en 16 modellen. Dus op zich als je dat uit wil geven, dan kan dat en hoef je ook niet te wennen. En dit komt van een Android fan. Ik heb zelf overigens een Oneplus telefoon.

Het enige wat ik heb begrepen via mijn vrouw en onderzoek vanuit mij voor haar welk model toen, is dat vaak de pro van het vorige model, de gewone van het huidige model is. Maar of dat bij de 15 en 16 zo is, dat weet ik niet.
Het lijkt nu niet zo het geval te zijn. Als je de kans en het geld hebt, zou ik kijken voor de 16. Je hebt ook de 16e, maar die lijkt minder te zijn dan de 16 zelf.

[ Voor 53% gewijzigd door Arunia op 28-04-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
De Samsung A56 staat voor 375 Euro in de Pricewatch met 256 Gb opslag en heeft minimaal 6 jaar updates. Voor dat geld red je het niet met een (tweedehands) iPhone (deel de aanschafprijs door het aantal jaar updates voor een prijs per jaar).
Review van vandaag: review: Samsung Galaxy A26, A36 en A56 - Net wat beter, net zo betaalbaar
Prijswatch: uitvoering: Samsung Galaxy A56 5G, 256GB opslag Grijs

Overigens, reken erop dat je even moet wennen aan de andere interface en bediening, maar ben je daar doorheen, is het prima te doen.

Uiteraard is een iPhone ook gewoon een goed toestel, alleen komende vanaf een iPhone 7 plus is de A56 ook gewoon een upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door swhnld op 28-04-2025 14:19 ]