Batterij vol geladen maar display geeft maar 10% aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonVdd
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-05 07:36
Hallo,

Onze elektrische fiets (Type Keewee Cangoo, 470wh met een Bafang M420 middenmotor) had onlangs een kapotte motor. Gelukkig was deze nog in garantie en werd er dus een nieuwe gestoken (wel een maand moeten op wachten).
Nu ondervinden we echter het probleem dat wanneer de batterij vol geladen is het display aangeeft dat er maar 10% geladen is.
Echter bij het fietsen biedt de batterij wel nog volledige ondersteuning aan.

We hebben de batterij al eens volledig losgekoppeld en opnieuw ingestoken maar zonder resultaat.

Wier hier iemand raad mee?

We zouden hem uiteraard weer kunnen binnen doen, maar dan zijn we hem wellicht weer voor een maand kwijt en telkens we hem binnen doen komt hij met een ander kwaaltje terug hebben we zo de indruk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:03
Heb je de winkel al gevraagd? Mogelijk moeten ze de batterij gewoon weer inleren na het vervangen van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:14
Ik vond dit op internet:
https://forums.electricbi...until-out-of-power.46259/
Blijkbaar zijn er meerdere spanningen mogelijk voor de batterij en moet dit ingesteld worden in de controller.

Als hij op 100% blijft hangen, dan staat je batterijspanning te laag ingesteld. Als de spanning van een lege batterij hoger is dan de verwachte spanning van een volle batterij, dan blijft hij 100% aangeven.

Andersom in jou geval: de spanning staat te hoog ingesteld in de controller. De effectieve spanning van een volle batterij is lager dan de verwachte lege batterij spanning in de controller, dus lijkt hij voor de controller altijd leeg te zijn.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonVdd
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-05 07:36
Net contact gehad met de fietsmaker.
Ik moet er een beetje mee rijden zodat het display en de batterij beter kunnen connecteren.
:-/ weet niet goed wat ik er moet van denken.

Ook heb ik gemerkt, nu er een nieuwe motor in zet, dat de fiets minder vinnig is geworden. Trekt minder snel op. Voordien moest ik maar een halve trap te geven en schoot hij vooruit. Dat mis ik nu wat...

En hij is ook zwaarder geworden. Het is een bakfiets met 3 wielen. In de garage hef ik zijn achterwiel op om kort te draaien, nu volt dat een stuk zwaarder aan.

Kan dat allemaal te maken hebben met die nieuwe motor?