Mensen met problemen na adsl-moden tweak?

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Ik denk er nl over om me modem te tweaken maar ik heb net een aantal reacties gelezen op deze site en een aantal mensen hadden er toch problemen mee. Zijn er nog meer mensen waarbij het niet gelukt is.

Ik heb nl ook de optie om de modem aan een 486 met linux te koppelen en die in te stellen als router. Wat is volgens jullie het beste?

Verwijderd

Ik zou niet het modem tweaken, je kan van die 486 een servertje maken of een Vigor 2200 kopen, die werkt ook perfect.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Waarom zo je ut niet doen ?
Een 486 als router laten werken, terwijl dat modem dat zelf kan.
kost je nog stroom ook, ik zou zeggen, ga der voor en tweak dat modem als router.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik heb het wèl gedaan en ven erg tevreden... Veel proggies (win/linux), waaronder firewalls, liggen toch aardig te stuiteren met die VPN verbinding... Nu heb je daar geen last meer van...

Kan me ook haast niet voor stellen dat het niet goed kan gaan, ook al zijn er mensen waarbij dit wel gebeurt is... Gewoon goed lezen wat je moet doen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 10:37 schreef :
Kan me ook haast niet voor stellen dat het niet goed kan gaan, ook al zijn er mensen waarbij dit wel gebeurt is... Gewoon goed lezen wat je moet doen...
Dat dacht ik dus ook, maar het is mij dus niet gelukt...
Modem upgraden lukt, dan werkt alles nog, maar zodra ik de netwerkinstellingen verander houdt alles weer op.
2 x geprobeerd, 2 x teruggedraaid.

En ik kan toch echt goed lezen ;)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Had je wel de laatste firmware eropgezet?

Systeem

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik neem aan dat hij dat dan wel doet.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 19:16 schreef Andina het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar het is mij dus niet gelukt...
Modem upgraden lukt, dan werkt alles nog, maar zodra ik de netwerkinstellingen verander houdt alles weer op.
2 x geprobeerd, 2 x teruggedraaid.

En ik kan toch echt goed lezen ;)
LET OP
het werkt alleen op 10 Mbit heh!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de tweak ook uitgevoerd, en kan niets anders zeggen dan dat ik er uitermate tevreden over ben.
De ping naar xs4all is zo'n beetje 10ms verlaagd, omdat er geen omslachtige VPNverbinding meer tot stand gebracht hoeft te worden.
Hou je wel heel precies aan de tweakmanual op http://www.bruring.com/adsl , want er schijnen inderdaad nogal wat tweaks te mislukken bij het niet volledig correct uitvoeren ervan.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Pagina: 1