Deco mesh PX50 - uitbreiden met bekabelde deco alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-05 20:43
Kleine vraag die hopelijk snel te beantwoorden is door iemand:

- ik heb nu een 6 deco PX50 units - gekocht net na verhuis want het lan netwerk was er nog niet. Op zich werkt het goed, maar ondertussen is het lan netwerk er wel.

- op sommige plaatsen is er nog steeds geen goede ontvangst (veel beton, dikke muren...)

- vraag is nu of ik het mesh netwerk kan uitbreiden met iets goedkopere (en vooral kleinere!) PoE units die via het lan netwerk terugekoppelen naar de hoofd deco router.

Ik las dat de backhaul via plc specifiek is voor px50 units, dus niet compatibel met andere deco plc units, maar wellicht geldt dit niet voor backhaul via een bekabeld netwerk? Veel dank!

[ Voor 7% gewijzigd door jwpi op 27-04-2025 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 08:49
Omdat ik even niet wist wat je met PLC bedoelt heb ik het even gegoogled, en toen kwam ik onderstaande faq tegen.
Q4: Can PLC Backhaul, Ethernet Backhaul, and Wi-Fi Backhaul work at the same time?
If there is no Ethernet cable between the Deco units, Wi-Fi Backhaul and PLC Backhaul will take effect at the same time.

If there is an Ethernet cable between the Deco units, then only Ethernet Backhaul will take effect.
Dit impliceert dat de ethernet backhaul ook gebruikt kan worden met de PX50, en daarmee kan je zo ongeveer elke deco pakken. Ik weet zo uit mijn hoofd alleen even niet welke modellen PoE hebben.

En dit betekent dus ook dat je sowieso die PX50 voor zover ze in de buurt van een netwerkpoort staan bedraad kan gaan aansluiten (hetgeen vaak ook helpt voor de snelheid en stabiliteit)