Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamsterhein
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-06 20:14
Bij mijn schoonouders op vakantie in Spanje wilde ik het wifi-netwerk uitschakelen via de modem. Ik probeerde in te loggen, maar het wachtwoord op de sticker achterop de modem klopte niet. Vervolgens heb ik de modem gereset. Nu kan ik wel inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord user/user, maar ik krijg slechts beperkte instellingen te zien.

Ik vermoed dat er iets in de configuratie van de modem is gewijzigd. Het gaat om een NUCOM NC-WR644GACV en een Huawei EchoLife HG8310M.

Op dit moment knippert het wereldbol-icoontje op de modem rood. Ook als ik een laptop direct op de modem aansluit, heb ik geen internetverbinding.

Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPx_WYSPL6j2BCcQRgx1HwkYnXM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6I3oWtPDB08OTk2Q0nzut47d.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DpKIxGGgmSrAIa6J01c-HARkRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdlQFw5qZV0LSpj4Rd21thzl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamsterhein
Het wachtwoord met de sticket achterop de modem klopt niet. admin, NuCom

Ik heb een hoop combinaties geprobeerd tevergeefs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:15
Op de sticker staat: DO NOT PRESS THE RESET BUTTON. Waarschijnlijk zijn instelling nu verwijderd en werkt de verbinding niet meer. Ik denk dat je het beste met de provider kunt gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou je überhaupt admin-toegang tot de router hebben of heb je die ooit gehad? Zou niet de eerste keer zijn dat een provider eindgebruikers enkel op basisniveau toegang geeft, zodat ze niet eigenwijs instellingen gaan aanpassen in 'hun' apparatuur.

Zoals hierboven gemeld, handigste is denk ik contact opnemen met de provider zodat zij zaken voor je kunnen inrichten/aanpassen. Zeg maar zo'n beetje wat er all caps met rode letters op die sticker staat ;)

Ik zie overigens geen modem in deze setup, enkel een wifi router en een (GPON) media converter.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

Hamsterhein schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:54:
Het wachtwoord met de sticket achterop de modem klopt niet. admin, NuCom

Ik heb een hoop combinaties geprobeerd tevergeefs
Die gegevens zijn waarschijnlijk gewijzigd. Dit zijn de standaard inloggegevens van deze router.

Even bellen met je provider om het te laten herstellen, want waarschijnlijk zijn ook de internet instellingen nu verdwenen.

In het vervolg kun je links van deze router de knop voor wlan indrukken om wifi uit te schakelen. Dit hoeft niet perse via webinterface.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamsterhein
vr6-only schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:25:
[...]

Die gegevens zijn waarschijnlijk gewijzigd. Dit zijn de standaard inloggegevens van deze router.

Even bellen met je provider om het te laten herstellen, want waarschijnlijk zijn ook de internet instellingen nu verdwenen.

In het vervolg kun je links van deze router de knop voor wlan indrukken om wifi uit te schakelen. Dit hoeft niet perse via webinterface.
Spanje, De provider is slecht bereikbaar in het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
Vandaag bellen dan maar. Waarom heb je die modem eigenlijk gereset als die tekst er met zo'n grote rode koeienletters op staat? Niet elke provider heeft een automatische configuratie dienst draaien waarbij de boel weer ingesteld wordt, zeker in het buitenland niet. Doorgaans kun je wifi gewoon uitschakelen met een knop op de modem, in het slechtste geval wordt het via cloud geregeld. Maar zomaar een hard reset doen op een onbekend toestel alsof het een experiabox is verbaast me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-06 08:54

jurroen

Security en privacy geek

Denk dat er vrij weinig momenteel gebeurd in Spanje.

Maar idd, zodra je kunt provider bellen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hamsterhein schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:46:
Bij mijn schoonouders op vakantie in Spanje wilde ik het wifi-netwerk uitschakelen via de modem. Ik probeerde in te loggen, maar het wachtwoord op de sticker achterop de modem klopte niet. Vervolgens heb ik de modem gereset. Nu kan ik wel inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord user/user, maar ik krijg slechts beperkte instellingen te zien.

Ik vermoed dat er iets in de configuratie van de modem is gewijzigd. Het gaat om een NUCOM NC-WR644GACV en een Huawei EchoLife HG8310M.

Op dit moment knippert het wereldbol-icoontje op de modem rood. Ook als ik een laptop direct op de modem aansluit, heb ik geen internetverbinding.

Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb je gereset? Zoals aangegeven wat je niet moet doen door middel van de reset knop die er op zit?

Maar ik denk dat er maar een optie is en dat is: Bel de support lijn van de internet provider op. Hun weten de instellingen etc. zodat ze die in kunnen stellen. Nu hoop ik voor je dat ze dit vanaf afstand kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hebben we het over een fiber of koper internet lijn?
of hebben we het over een verbinding via een antenne? (ik gok het laatste)

Mijn enigste tip, bel vandaag.,
Morgen is een feestdag. en vermoedelijk nemen ze vrijdag en het weekend er ook bij..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
Geluk bij een ongeluk voor TS: nu kan hij de stroomstoring de schuld geven dat internet niet meer werkt.

Waarom zou die Wifi eigenlijk uit moeten?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
jack zomer schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:42:
hebben we het over een fiber of koper internet lijn?
of hebben we het over een verbinding via een antenne? (ik gok het laatste)
Er wordt een plaatje geplaatst van een GPON glasvezelverbinding, dus dat zal het wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 09:03

Cybje

First Post!

Ik zou gewoon even de helpdesk bellen. Waarschijnlijk missen er nu ergens instellingen in de wi-fi router, bijv. een VLAN of PPPoE connectie. Ik kan zo snel online ook niet vinden wat de instellingen moeten zijn voor Telitec, maar de provider zelf kan dat ongetwijfeld vertellen.

Daarna is natuurlijk de vraag of je wifi wel echt kunt uitschakelen. Sommige providers verwijderen dat soort instellingen uit de interface, om te voorkomen dat mensen hun internetverbinding onklaar maken en ze dus weer druk zijn bij de helpdesk. Veel mensen gebruiken natuurlijk juist wel Wifi tegenwoordig.

Maar als je de informatie hebt hoe de verbinding werkt (zoals een VLAN) zou je ook zelf een router zonder wifi kunnen kopen. Dan heb je er volledige controle over.

Wat ruist er door het struikgewas

Pagina: 1