Servernet opzetten?

Pagina: 1
Acties:

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Wat voor kabels heb ik hiervoor nodig? Ik gok dat ik één of andere cross-cable nodig heb om twee kaarten direct met elkaar te gaan verbinden, klopt dit een beetje? Ik heb wat op het web gezocht en begrepen dat je inderdaar twee kaarten direct aan elkaar kunt koppelen, maar kon niet vinden hoe je dat doet. Heeft iemand soms toevallig nog wat kabel liggen of weet waar die te krijgen is?

groeten,
Michiel

• Pauwl
  • Laatst online: 02-08 08:58
dat klopt (als een bus zeg maar)
een crosscable kun je wel bijn (bijna) iedere lokale computerboer(in) halen.

• mcdroos
  • Nu online
Leuk, bij mij in de buurt hebben ze geen DB60 crosscables. Ik bedoel dus deze kabel:

http://209.3.61.141/iecnet/images/ExPix/CGDL60M.gif

Waar hebben ze dat spul bij jou in de buurt? Ethernet crosscable kan ik ook maken, DB60 zou ik misschien een cisco kabel kunnen omsolderen als ik de pin-outs weet.

groeten,
Michiel

• Pauwl
sjees hoe oud zijn die kaarten van jou wel niet dan :? Dat is toch een aui aansluiting als ik me niet vergis? Zit er daarnaast ook niet gewoon een rj45 aansluiting? Dat zou iig een stuk makkelijker zijn >:)

• mcdroos
  • Nu online
je vergist je dus. Sinds wanneer heeft een aui aansluiting 60 pinnetjes? Lees dit maar even door:

http://servernet.himalaya.compaq.com/flat/public/prod_des/srvnetpd/srvnetpd.htm

Helaas heb ik niet van die leuke routers, scsi-interface, en ethernet interfaces :(. Alleen 3 kaarten.

groeten,
Michiel

• Pauwl
hm in dat geval had ik me vergist, ik lette ook niet echt op het aantal pinnen (ik zou niet eens meer weten hoeveel pinnen een aui aansluiting heeft :P )
Blijkt dus iets nieuws te zijn van compaq, compaq een beetje kennende zul je daar wel extra "speciale compaq" kabels voor nodig hebben :(
Net zoals die extra dure cisco troep :(
Pagina: 1