Ik heb een vervelend probleem, en heb wat hulp nodig bij het vinden van het probleem, want ik heb geen idee meer... m'n home assistant werkte een hele tijd gewoon prima.. tot ongeveer een week (anderhalf?) geleden. Nu verliezen een aantal van mijn apparaten (ik merk het vooral bij m'n HomeWizard water meter, maar ook een hele zooi Shelly's) de hele tijd verbinding met m'n Home Assistant. Lijkt alsof elke minuut of 2 minuten ofzo de verbinding er weer even is, en dan weer wegvalt. M'n devices zijn dus steeds unavailable. Het gekke is dat er het niet alle shelly's beïnvloedt, want veel zijn gewoon altijd beschikbaar.
Ik weet niet zeker of het aan Home Assistant ligt... het kan ook aan mijn Unifi netwerk liggen, want ik gebruik meerdere accesspoints door m'n huis heen. Het lijkt alsof de meeste problemen op m'n beneden verdieping zijn. Unifi is allemaal up to date. Home Assistant is een oDroid N2, Home Assistant Blue. Wifi werkt allemaal prima overal. Ik zie in Unifi ook dat de desbetreffende apparaten allemaal de hele tijd verbonden zijn.
Mijn vraag
Wat moet ik doen om uit te vinden waar mijn probleem zit? Ligt het aan de devices dat de verbinding wordt verbroken (kan ik me niet voorstellen, want teveel apparaten zo maar opeens)? Ligt het aan Home Assistant? Ligt het aan m'n unifi netwerk?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Home Assistant Blue (ODroid N2+)
Unifi 6+ en UDM Pro SE
Alles up to date met nieuwste versies
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles in de Analyzer bekeken van Unifi, maar kan niks echt geks vinden. Ook gezocht of er problemen zijn met nieuwere versies van Unifi en/of Home Assistant.
Ik heb m'n Home Assistant al meerdere malen opnieuw opgestart, en ook Unifi meerdere malen opnieuw opgestart.
Ik weet niet zeker of het aan Home Assistant ligt... het kan ook aan mijn Unifi netwerk liggen, want ik gebruik meerdere accesspoints door m'n huis heen. Het lijkt alsof de meeste problemen op m'n beneden verdieping zijn. Unifi is allemaal up to date. Home Assistant is een oDroid N2, Home Assistant Blue. Wifi werkt allemaal prima overal. Ik zie in Unifi ook dat de desbetreffende apparaten allemaal de hele tijd verbonden zijn.
Mijn vraag
Wat moet ik doen om uit te vinden waar mijn probleem zit? Ligt het aan de devices dat de verbinding wordt verbroken (kan ik me niet voorstellen, want teveel apparaten zo maar opeens)? Ligt het aan Home Assistant? Ligt het aan m'n unifi netwerk?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Home Assistant Blue (ODroid N2+)
Unifi 6+ en UDM Pro SE
Alles up to date met nieuwste versies
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles in de Analyzer bekeken van Unifi, maar kan niks echt geks vinden. Ook gezocht of er problemen zijn met nieuwere versies van Unifi en/of Home Assistant.
Ik heb m'n Home Assistant al meerdere malen opnieuw opgestart, en ook Unifi meerdere malen opnieuw opgestart.
[ Voor 3% gewijzigd door ChrisM op 26-04-2025 20:40 ]