Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 12:19
Probeer de Gmail-app op mijn Samsung-tablet te vergrendelen, maar eigenlijk wil ik dat op al mijn Samsung-apparaten doen. Mijn kinderen gebruiken mijn apparaten en zijn slordig. Ik ben bang dat apparaten kwijtraken of onbeheerd achterblijven en dat iemand schade kan aanrichten, want met toegang tot e-mail kun je bij alle accounts die via dat e-mailadres worden beheerd.

Beveiligde map is geen optie. Met Beveiligde map kun je een e-mailaccount beveiligen, maar het kan niet het primaire account van je apparaat zijn. Als je Gmail buiten de beveiligde map verwijderd en weer installeert, logt hij automatisch weer in op je primaire account zonder het vragen naar een wachtwoord.

Een extra pincode of, nog beter, een vingerafdrukscan zou perfect zijn. Iedereen kan het apparaat gebruiken via de pincode en extra beveiligde zaken, zoals e-mail en betalingen, worden beveiligd met biometrische gegevens.

Tips? Wat betreft security heeft een native google of samsung oplossing de voorkeur dan weer een third party app .

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:32
Op een tablet kun je toch gewoon een extra gebruiker toevoegen, die heeft geen toegang tot de gegevens van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 12:19
@hcQd Thanks, zeker een optie, ook overwogen. Voorkeur gaat uit naar één profiel.
Hoe ingewikkeld de pin ook, binnen no time hebben ze hem door. Profiel helemaal dicht zetten met een vingerafdruk wordt hem ook niet omdat ik nogal veel met mijn handen werk en mijn vingerafdrukken vaak niet werken.
Ook het beheer van een extra profiel staat me tegen. Het zou zo makkelijk zijn een extra pin of wachtwoord voor een app te zetten.
Deed al wel eens met applock maar vond dat ook niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het is wat werk om in te richten maar kids mode zou dat moeten kunnen, de pin daarvan hoeft niet gelijk te zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 07:59
Kids mode is een optie op Samsung tablets, maar die werken eigenlijk een beetje omgekeerd aan wat je wil - jij wil alles beschikbaar behalve een aantal apps, terwijl kids mode eigenlijk alles blokkeert behalve wat je toestaat. Daarnaast kan Kids mode bijvoorbeeld geen nieuwe apps installeren (dat moet de ouder dan doen) en nieuwe apps moeten handmatig worden toegevoegd aan kids mode voor je erbij kan. Maar goed, als je installaties toestaat dan kunnen je kids ook gewoon een nieuwe email app downloaden, die pikt doorgaans zelf je account dan wel op, dus dat wil je sowieso blokkeren.

Native heeft Android daar geen opties voor iig, dus dan is een app als AppLock toch je beste optie.

Het valt me overigens wel op dat je in eerste instantie een extra pincode of vingerafdruk wil hebben op bijvoorbeeld je mail, maar dat je daarna dan weer zegt dat een vingerafdruk 'm niet gaat worden...