Nest thermostat v2 stopt ermee. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 17:29
https://tweakers.net/nieu...ermostaten-in-europa.html

Ik kreeg dit bericht dus ook per mail van google.
Lekker dan. Het enige waar ik dit voor gebruik is vanaf afstand de verwarming vast aanzetten zodat ik in een warm huis binnenkom, of als ik vergeet deze uit te zetten.

Nest is ook niet lokaal aan te sturen (via home assistant) en de cloud api zal ook wel eindigen tegelijk met de app.

Maar wat nu?

- in gaan op de aanbieding van een tado die, zo lijkt het, dezelfde afhankelijkheid heeft van een cloud dienst?
- wachten tot iemand een custom firmware maakt?
- is er nog een ander (vooral mooi) alternatief die geen afhankelijkheid heeft en aan home assistent geknoopt kan worden? ik zie vooral opties met radiator knoppen, maar dat hoef ik niet. slechts het bedienen van een stadsverwarming 'kraan'.

Wat gaan jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan er natuurlijk ook een opentherm gateway tussen plaatsen, dan kan je hem i.c.m. HA blijven gebruiken.

Daarnaast is er natuurlijk een mogelijkheid dat google er een firmware voor uitbrengt met iets als een directe REST API of het device op een andere manier unlocked zoals ze bijv. ook met stadia gedaan hebben dus misschien nog even afwachten?

[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2025 13:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 17:29
moest even inlezen wat dat is, maar volgens mij support de v2 geen opentherm. als het goed is heeft de heat link hier ook geen connectors voor.

gezien google een partner programma met tado heeft, zal het me verbazen dat ze een firmware gaan uitbrengen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 08:57

DukeBox

loves wheat smoothies

De heatlink heeft toch wel opentherm?
https://support.google.co...0draden%20in%20lasklemmen.

Anders zou ik dan hoe dan ook een andere thermostaat nemen. Bijv. een honywell lyric kan dan het zelfde als een nest thermostaat.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2025 19:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-08 12:20
Klopt opentherm werkt gewoon met de heatlink. Maar alleen bij de v3 en e versie. Niet de v2. Zie https://support.google.com/googlenest/answer/9259109?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Het grote nadeel van de tado is dat die display batterij gevoed lijkt te zijn, terwijl de nest juist de oude keteldraad gebruikt om het display te voeden.

Is er een alternatief die net zo werkt qua voeding van het display?
Ergens hoop ik nog op een open firmware voor de nest v2, maar de mail zei er niets over…

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-08 12:20
Op Google is killing software support for early Nest Thermostats - Social - Home Assistant Community is al een topic. Blijkbaar was de Nest Smart Thermostat al te rooten in 2014, alleen hiervoor is natuurlijk weinig aandacht geweest de laatste jaren omdat het niet nodig was. Dit lijkt nu mogelijk te veranderen. Als Google niet zelf de Nest Lokaal benaderbaar maakt, dan doet de community dit dus wel 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 09:43

Barrycade

Through the...

Le Mol schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:34:
Het grote nadeel van de tado is dat die display batterij gevoed lijkt te zijn, terwijl de nest juist de oude keteldraad gebruikt om het display te voeden.

Is er een alternatief die net zo werkt qua voeding van het display?
Ergens hoop ik nog op een open firmware voor de nest v2, maar de mail zei er niets over…
Nou daar zou ik me niet zo zorgen over maken. Heb hier al meer dan 3 jaar Tado hangen max 1* 2 AAA's moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Barrycade schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:22:
[...]

Nou daar zou ik me niet zo zorgen over maken. Heb hier al meer dan 3 jaar Tado hangen max 1* 2 AAA's moeten vervangen.
Alleen is het display bij Tado niet altijd aan

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prowling
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 01:00
Bliksem B schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:18:
Op Google is killing software support for early Nest Thermostats - Social - Home Assistant Community is al een topic. Blijkbaar was de Nest Smart Thermostat al te rooten in 2014, alleen hiervoor is natuurlijk weinig aandacht geweest de laatste jaren omdat het niet nodig was. Dit lijkt nu mogelijk te veranderen. Als Google niet zelf de Nest Lokaal benaderbaar maakt, dan doet de community dit dus wel 😁.
https://exploitee.rs/index.php/Exploiting_Nest_Thermostats

https://github.com/exploiteers/NestDFUAttack

[ Voor 5% gewijzigd door Prowling op 30-04-2025 22:44 . Reden: toch gevonden! ]

Pagina: 1