Combioven versus losse oven nog een ding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 20:04
Wij gaan onze keuken vernieuwen en hebben momenteel een combi oven. Ik ben er niet kapot van. De magnetron functie werkt echt naadje en de oven is oké-ish. En als we de magnetron functie willen laten controleren en eventueel repareren kost dat een godsvermogen voor een apparaat van bijna 15 jaar oud!

Ik weet dat vroeger (10+ jaar geleden) veel mensen combi ovens of magnetrons nog afzworen, omdat dan altijd 1 van de 2 functies, of beiden, niet goed werkten.

Ik vraag me af of dat nog steeds zo is? Ik kan er niet meer te veel over vinden en vraag me af of de technologieën als combinatie gerijpt zijn? Of hebben mensen er nog steeds matige ervaringen mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02
Kijk maar daar de vermogens, dan zul je zien dat zowel de oven functie als de magnetron functie bij een combi lagere vermogens hebben dan bij gescheiden apparaten. Bij onze eigen apparatuur zie ik ook dat de standalone oven uitgebreidere functies en een groter temperatuurbereik heeft dan de combimagnetron (in deze apparatuurlijn was stand alone magnetron leverbaar).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 22:48
Wij hebben een Siemens Studioline iq700 combimagnetron 60 x 60 cm die ook kan stomen.

Een topding en het scheelde mooi wat ruimte in onze keuken.
Apparaat is nu 9 jaar oud en werkt nog probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:09
Het klopt wat je zegt. Een combi oven is ontzettend goed in de combi maar niet goed in of oven of alleen magnetron.

Een echte oven heeft boven en onderwarmte, dat heeft een combi oven niet omdat op de bodem het glazen plaatje rond moet draaien.

Een combi oven heeft ook minder ruimte dan een zelfde afmetingen conventionele oven, dit omdat er een magnetron in zit en die golven wil je het liefst in de oven houden dan er buiten.

Mijn tip, koop een conventionele goede oven en zet in een keukenkastje een magnetron. Een kleine magnetron kan tegenwoordig zo in een keukenkastje (of bijkeuken als je die hebt). In 99 van de 100 gevallen wordt een magnetron gebruikt om een beker met inhoud op te warmen of om iets rap te ontdooien.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Qwerty-273

Meukposter

Om bij de bron te beginnen, heb je beide echt nodig? Als je echt kookt gebruik je vaak alleen een oven, ben je meer van de opwarmmaaltijden dan gebruik je eigenlijk alleen de magnetron. Gebruik van beide is eigenlijk maar sporadisch en dan kan je beter de functie kiezen die je het meeste gebruikt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.