AEG Vaatwasser FSK93600P Lekkage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 19:15
Paneel onderaan deur heb ik losgehaald en heb kunnen zien dat het water niet onder de deur komt.
Ik zie een plas water verschijnen ergens vanuit midden / achterkant als de vaatwas aan het leegpompen is maar kan niet zien waar het vandaan komt. Lekbak is kurkdroog.

Voordat ik alles uitbouw hoor ik graag of iemand kan voorstellen waar dit mogelijk vandaan kan komen en hoe het op te lossen is.

Bedankt

Beste antwoord (via Nedish op 30-04-2025 19:06)

• Limbra
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-05 16:45
Apparaat spanningsloos maken (stekker uit stopcontact, kraan dicht en slang van de kraan af),
zijkant los maken en verwijderen, dan zie je waar de water toevoerslang aangesloten is
op het labyrint, deze slang los maken, (even een handdoek o.i.d. eronder leggen)
er zit ook een stekkerblokje (van de Aquastop) welke de geribbelde buitenmantel van de toevoer slang in gaat,
stekkertje los maken en dan de bevestiging van de complete slang losmaken,
(slang bevestiging is het kunststof stuk waar de slang het aparaat in gaat aan de achterzijde),
dan heb je de complete toevoer slang los, als de slang gescheurd is dan de complete slang vervangen
voor een nieuwe slang. (slang bestellen via het type / serie / service-nummer van het apparaat).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbra
Als de lekbak / bodemplaat droogt blijft, waar lekt het water dan naar toe?
waar zie je een plas water ontstaan?
Ik denk dat je er toch niet onderuit komt om de vaatwasser uit te bouwen,
Er zijn diverse plaatsen waar het kan lekken, dus daar is vanaf een afstand weinig
over te zeggen,
het kan bijv. een lekkende afvoerslang zijn, een lekkende rubber van de afvoerpomp,
lekkende afdichting van het zout reservoir, labyrint etc.........etc.........,
De vaatwasser uitbouwen en op onderzoek uit gaan, het apparaat dient sowieso uitgebouwd
te worden als je de oorzaak wil oplossen / repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Dank voor uw reactie. Water stroomt over de vloer daarom merkte ik de lekkage op.

Update:

Inmiddels is het me gelukt om de vw uit te bouwen en ik zie water rechts achter op de grond stromen als ik een test run doet. Blijkt da het watertoevoer slang is verscheurd.

Vraag:
Hoe dien ik deze uit te bouwen?

[ Voor 68% gewijzigd door Nedish op 26-04-2025 15:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Limbra
Apparaat spanningsloos maken (stekker uit stopcontact, kraan dicht en slang van de kraan af),
zijkant los maken en verwijderen, dan zie je waar de water toevoerslang aangesloten is
op het labyrint, deze slang los maken, (even een handdoek o.i.d. eronder leggen)
er zit ook een stekkerblokje (van de Aquastop) welke de geribbelde buitenmantel van de toevoer slang in gaat,
stekkertje los maken en dan de bevestiging van de complete slang losmaken,
(slang bevestiging is het kunststof stuk waar de slang het aparaat in gaat aan de achterzijde),
dan heb je de complete toevoer slang los, als de slang gescheurd is dan de complete slang vervangen
voor een nieuwe slang. (slang bestellen via het type / serie / service-nummer van het apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Dank voor uw duidelijke instructie.

[ Voor 92% gewijzigd door Nedish op 30-04-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish