[Aorus 4080 OC 16GB] Variable FPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 09:09

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Hallo!

(gezocht naar specifiek probleem, geen resultaat gevonden wat heeft geholpen)

Sinds een week heb ik problemen met mijn FPS. Het gaat alle kanten op. Alle spellen hebben een stutter en zijn onspeelbaar. Behalve met BAR (cpu intensief) merk ik geen verschil.

Na veel troubleshooten heb ik een verse win11 installatie gedaan.
- Alles met de nieuwste drivers voor alles. Geen resultaat.
- Ook de GPU BIOS en firmware van de 4080 voorzien van de nieuwste versie. Geen resultaat.
- Oudere drivers van AMD chipset en Nvidia geprobeerd, geen resultaat.
- Visuele inspectie GPU en systeem: geen stof, schoon, ruikt niet verbrand.
- CPU en/of GPU worden niet heet.
- geen overige veranderingen toegepast.
- zelfs met USB devices er in of er uit geprobeerd of er het iets deed (dan ben je weel heel ver heen).
- snelheden van Mhz van GPU lijken iets lager qua base specs, maar hij boost wel naar de specs?!

Wat ik ook probeer het probleem blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXkmCzNVoMes8wm2zdfqIc-5q0Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rsG8lM57IMenEwIha4XG3QTp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oCOeVoL7hWoxunvh2SlmfR2DTU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7rg3uma5vK1C0Da3UGFRsYVI.png?f=fotoalbum_tile

Verder werkt de pc probleemloos, behalve met gamen is het drama.

Bijgevoegd een score van 3dmark, een test result en een filmje van de FPS variabele gedrag.

Mijn vraag; wordt dit een RMA of ben ik iets vergeten te troubleshooten?! Alvast bedankt!

Systeem specs:
AMD Ryzen 9 5900X
32GB HyperX
Aorus 4080 16 GB OC
Aorus B550 Elite V2
CPU watergekoeld (aio), alles in een NZXT kast met zes Noctua fans.
Alienware Oled 34 Wide (HDR enabeld 100hz 10 bit)

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:41
Welke temperatuur kijk je naar? Laat hwinfo64 meedraaien op de achtergrond en check na een benchmark hoe hoog de vram temperatuur en de hotspot van de gpu gaat.

Probeer het ook eens met 100% fanspeed van de gpu. Puur om te zien of er toch niet iets te warm wordt.

Grote kans dat de kaart een repaste nodig heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door meljor op 26-04-2025 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04
Om alle software zaken uit te sluiten: heb je al een schone windows installatie geprobeerd?

EDIT: laat maar, ik kan niet lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 26-04-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

je clocks lijken stabiel
je temp komt niet boven de 60 graden uit

maar time spy krijgt geen load op je GPU
dus of er is een ander stuk software wat een stuk van je GPU vasthoud
of dit is gewoon weer een WIN11 nuk die over een paar maanden wel weer gefixed wordt met een update

ik zie geen reden voor een RMA
al een oudere versie van WIN11 geprobeerd?
tegenwoordig niet zeldzaam dat je een achteruitgang-update krijgt/gekregen hebt

[ Voor 10% gewijzigd door D K op 26-04-2025 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Mijn eerste keer gebruik van een HWinfo log en Log viewer. Prachtig. Dank voor de tip.

" Laat hwinfo64 meedraaien op de achtergrond en check na een benchmark hoe hoog de vram temperatuur en de hotspot van de gpu gaat."

Na een 'koude pc start' en een enkele run Timespy:
Hotspot: Laagste: 35 Gem 44 Max 67.7 graden.

VRAM is volgens HWinfo 'GPU Memory Junction Temperature' (GPU verbindingstemperatuur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3CoFLY90os87fYD5QHS_7UlMlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LdiE1lRnurrDmTs2lJm2tWHx.png?f=fotoalbum_large

Ik ben geen fan van Nomad steel stress test, but it's something. HWinfo results:

GPU klok gem: 2597Mhz en max 2803Mhz.
GPU Junction temp: gem 62 en max 66 graden.
GPU hotspot temp: gem 79 en max 85
GPU stroomverbruik: gem op 320Watt.

CPU temp gem; 53 en max 76 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuMf_k8sWguFDkdqM22PLklRftM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MpBun2c0aCd917sCnKYuGaD3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6eyxv3PJWUL3_8KPwTb1jRxlUc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vOuuyAaUN3kxTudKHXBIPH7P.png?f=user_large

Het is net alsof iemand opde gaspedaal en rem aan het springen is van de GPU. Ook in Nomad gaan zijn de FPS niet stabiel. Maar wel stabieler dan in Timespy.

Conclusie: het is niet een warmte issue. Eens?

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy_JN op 27-04-2025 11:44 . Reden: conclusie vergeten, typo's ]

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:47
Probeer is de drivers van december. En dan in safe mode DDU met automatic driver updates van Windows uit.

https://www.nvidia.com/en-us/drivers/details/237719/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Heel apart dat de kaart hoog klokt, de volle 320w trekt en dan niet de fps laat zien die hij zou moeten halen.

Wat is in de bios de ingestelde max. Temp voor je cpu? Misschien dat die dan throttled bij 75 graden?

En staat xmp/expo profiel wel aan in bios? En test ook eens met hdr uit (zowel monitor als rtx en Windows).

En heb je Nvidia overlay dingen aan? Schijnt dat dat soms ook stutters kan geven. (Probeer het desnoods met alleen de driver en dus zonder Nvidia app).

[ Voor 38% gewijzigd door meljor op 27-04-2025 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Oude drivers, schone installatie, geen Nvidia app: Zelfde resultaat. Fluctuerende FPS en stoterend beeld. Score wederom rond de 8500 in Timespy

Bios settings temp: nooit aangezeten, gecontroleerd, staan goed.

XMP staat altijd aan, just checked.. still good.

Nimmer overlay zaken aan, geven vaak issues met games.

HDR aan of uit.. Probleem blijft...

8)7

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 15:37

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Wat voor een hardeschijf gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
Kan je een screenshot posten van GPU-Z, kijken of daar wat abnormaals tussen staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Bios reset op het moederbord zelf al geprobeerd? En ook even testen met rebar aan en uit in bios.

Verder kan een stroomkabel of adapter naar je kaart ook defect zijn.

Anders geef ik het op. Testen in een ander systeem is dan denk ik het beste. Wellicht is er een tweaker in de buurt? Woon zelf in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Baakster schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:47:
Wat voor een hardeschijf gebruik je?
Samsung SSD 960 (OS en apps)
Samsung SSD 980 Pro (Games)
WD 4gb 7200 RPM (Opslag)

GPU-Z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naxejwSBgMWJ076IijyLP3OR4sU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/lhUOPC8dVgetlafzBED1evPf.gif?f=user_large

Wacht... resizeble BAR uit? - fixing it-
edit: Resizable BAR aan: Timespy 8478 punten. Geen verandering.

[ Voor 40% gewijzigd door Speedy_JN op 28-04-2025 11:28 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:10
Ik moet zeggen, ik ervaar de laatste weken ook veel microstutters bij het gamen. Ik draai een RTX 4090. Ik heb wel in deze periode mijn 7800X3D geupgraded maar een 9800X3D. Ik had eigenlijk puur verbetering verwacht. Ik ben er nog niet achter wat de stutters veroorzaakt.

Ik vermoed eerder een Windows update.

[ Voor 7% gewijzigd door BarryS op 28-04-2025 11:15 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 15:37

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Misschien je RAM?
Heb je al 1 van de 2 RAM sticks eruit gehaald? Die beide apart testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
Speedy_JN schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:07:
[...]

Samsung SSD 960 (OS en apps)
Samsung SSD 980 Pro (Games)
WD 4gb 7200 RPM (Opslag)

GPU-Z

[Afbeelding]

Wacht... resizeble BAR uit? - fixing it-
edit: Resizable BAR aan: Timespy 8478 punten. Geen verandering.
Kan je kijken of die bus interface naar 4.0 gaat als je een test runt? 1.1 is een idle state om stroom te besparen maar misschien gaat die niet naar 16x 4.0

Je kan op dat vraagtekentje drukken naast de bus interface om een simpele render test te doen die zou hem naar 4.0 moeten brengen

[ Voor 48% gewijzigd door Brozef op 28-04-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Brozef schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:36:
[...]

Kan je kijken of die bus interface naar 4.0 gaat als je een test runt? 1.1 is een idle state om stroom te besparen maar misschien gaat die niet naar 16x 4.0

Je kan op dat vraagtekentje drukken naast de bus interface om een simpele render test te doen die zou hem naar 4.0 moeten brengen
Staat op 4. In de bios naar 2 gezet om te testen. Veranderde vrij weinig. Weer terug op 4.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Speedy_JN schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:10:
[...]

Staat op 4. In de bios naar 2 gezet om te testen. Veranderde vrij weinig. Weer terug op 4.
Zit die kaart dan wel ver genoeg in het slot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Net de kaart gereseated na visuale inspectie.

Kaart is zo goed als schoon / stofvrij.

Wishfull thinking : Timespy gedraaid na opstarten blijft op 8500 punten hangen met duidelijke variable FPS.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

Post gemist, kan weg

[ Voor 81% gewijzigd door D K op 28-04-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
-

[ Voor 96% gewijzigd door KingSizeBas op 28-04-2025 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
Ik zou hem in een andere pc proberen te stoppen als je daar een optie tot hebt, beste manier om uit te sluiten of het aan je systeem ligt of niet.

Anders repaste je koel pasta als je buiten je garantie bent ik zou dan eerst nog even je gpu hotspot bekijken Dit is een long shot aangezien de waardes wel goed lijken. En binnen je garantie misschien toch een RMA, met het risico dat ze zeggen dat er niks aan de hand is maar dan weet je in iedergeval dat het probleem bij jou systeem ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door Brozef op 28-04-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik zag dat mijn CPU score ook erg laag was in 3dMark. Dit is rond de 2-3k wat eigenlijk ruim boven de 8k moet zijn.

Toch zie ik niets vreemds in de grafieken. Hij boost en wordt niet warm. Om te testen heb ik een kleine CPU OC toegepast van 400mhz. De score werd er niet beter op.

Daarna de DDR's getest, 1 voor 1 en in verschillende banken. Geen verschil in resultaten. Wel zie ik een 'lage' MHZ. Het geheugen zit op 1400Mhz, wat op 3600Mhz werkt. Nu mis ik waarschijnlijk een rekensommetje, maar ik kom niet op 1400 uit in mijn hoofd. (double data rate en ik zit niet meer zo in de specs) . Tevens XMP aan en uit gehad, geen verschil qua Timespy resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfO1jLN6OO6jYXbI8pUb128e-LQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vZYlCFTb9LkCidArYmrHSHWN.png?f=user_large

Morgen haal ik de kleine AMD GPU uit de kast van m'n vriendin en plaats ik die in mijn pc om uit te sluiten of het niet iets is qua PCI slot of iets anders.

En ik probeer de titanic in haar PC kast te plaatsen en daar een benchmark te draaien.

To be continued... tot nu toe heb ik nog plezier met troubleshooten.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:44
1400 MHz is je videogeheugen, niet je systeemgeheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
DannyXP1600 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 04:49:
1400 MHz is je videogeheugen, niet je systeemgeheugen...
Klopt, mijn fout. Ik was iets te snel.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
De Radeon RX 570 van mijn vriendin in de pc gedaan. De FPS blijven stabie, score is natuurlijk lager. CPU score als nog 2 443.

Zit ik in de verkeerde hoek te zoeken?

CPU en temps etc zijn nagenoeg hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FezcS76vldVbBng6RaEF2OxENzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/akjQhhcnpVpTgUWYQnpXizg0.png?f=fotoalbum_large

Ik zie dat ik ruimte heb voor de 4080 om in de onderste PCI te testen. edit: nope, geen ruimte. En de 450W voeding van m'n vriendin gaat niks doen voor mijn 4080.

Ter illustratie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDl9mp-p9kWGHB91BUjPHnTzwf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WGydyqIj0Srx6Ku8zAMh0ma4.png?f=fotoalbum_large

[update] 4080 zit er weer in, met verse drivers. Euvel blijft. Ik probeer nog een x de bios reset. Daarna wordt het een RMA of nieuwe onderdelen proberen.
[update2] BIOS reset heeft niets geholpen. Timespy van 7490. GPU load is alles behalve stabiel (grafiek) vergeleken met de eerste grafiek. Waarschijnlijk door de bios 'tuning' zoals BAR etc?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tijqsPosvfL3TWPJcUfctfNHF4I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uIMW8cSnj33zGMWqoZe0BHgM.png?f=user_large

Bij deze gooi ik de handdoek in de ring. ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Speedy_JN op 29-04-2025 09:06 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:45
Sorry als dit toch al getest is maar is het PCIe slot wel 16x, misschien is die op een of andere manier op 8x gezet o.i.d. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Ik zou de cpu en dus koeler ook eens herplaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
Speedy_JN schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:24:
De Radeon RX 570 van mijn vriendin in de pc gedaan. De FPS blijven stabie, score is natuurlijk lager. CPU score als nog 2 443.

Zit ik in de verkeerde hoek te zoeken?

[YouTube: Video van WhatsApp op 2025 04 29]

CPU en temps etc zijn nagenoeg hetzelfde.

[Afbeelding]

Ik zie dat ik ruimte heb voor de 4080 om in de onderste PCI te testen. edit: nope, geen ruimte. En de 450W voeding van m'n vriendin gaat niks doen voor mijn 4080.

Ter illustratie
[Afbeelding]

[update] 4080 zit er weer in, met verse drivers. Euvel blijft. Ik probeer nog een x de bios reset. Daarna wordt het een RMA of nieuwe onderdelen proberen.
[update2] BIOS reset heeft niets geholpen. Timespy van 7490. GPU load is alles behalve stabiel (grafiek) vergeleken met de eerste grafiek. Waarschijnlijk door de bios 'tuning' zoals BAR etc?

[Afbeelding]

Bij deze gooi ik de handdoek in de ring. ;(
Ik gok dat er iets met je gpu is. De Rx 570 draait stabiel met gpu load en heeft de verwachte fps. De 4080 heeft niet stabiele fps en wil niet op 100% load zitten. Terwijl we de drivers en pcie slot allemaal nu gecheckt hebben. Ik zou het nu zelf ook niet meer weten in iedergeval :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
Dat die cpu score lager uitvalt is wel apart trouwens maar. In bijvoorbeeld steel nomad zou je cpu niet uit moeten maken en dus zo je een normale stabiele fps moeten hebben. Het zal wel lager uitvallen maar niet zo omhoog en omlaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
meljor schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:07:
Ik zou de cpu en dus koeler ook eens herplaatsen
Ik hoor wat je zegt.... maar op basis van welke feiten? Het reseaten en repasten kan een sprankeltje hoop geven.

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Speedy_JN schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:12:
[...]

Ik hoor wat je zegt.... maar op basis van welke feiten? Het reseaten en repasten kan een sprankeltje hoop geven.
Op basis van het feit dat er wel es vaker een slecht cpu contact is, en om het gewoon uit te sluiten.
Bios update en jumper reset en je hebt alle mogelijkheden wel gehad. Gpu stroom connector nog gecheckt? Want op Reddit komt dit vaker langs en is het vervangen van de connector de oplossing.(meestal een defecte van cablemod, dat dan weer wel).

En Windows op maximaal zetten bij energieinstellingen, en ook in de Nvidia app de zuinige modus uit.

Dan ben ik ook echt door de opties heen :)

Laat wel weten hoe dit afloopt, ook na een eventuele RMA want ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Thanks. Ik ga verder. Reaseat CPU en energie instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy_JN op 29-04-2025 13:24 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Shave my legs and call me grandpa... het is opgelost.

Een reseat van de CPU was de oplossing. Ik snap er echt helemaal niks van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-Y02AeXnkoSOfHP7aJ7YPHYl5k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pEfgl0PHSZJukDMdTQjuRskh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDmeEfQnD_euc5yC32tGokFP7MM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6LxplOBSchJoGNQrVKy0ygwl.png?f=user_large

CPU werd niet boven de 60 graden en hij ging prima naar boost clock. Toch heeft een reseat geholpen.

Hoera?!

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
Beter dat het uiteindelijk iets niet ernstig was :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 20:14
Inderdaad wel maf, Wil je eens je volledige PC specificaties opsommen? En heb je ook al geprobeerd met OCCT een paar stress-tests te doen? Het is wel maf dat throttleing niet lijkt te spelen bij je cpu en gpu en dat het volledige vermogen opgenomen wordt maar toch je TimeSpy scores zo laag zijn, vaak zit het wel in die hoek.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
TOP! Van harte.

Komt wel es voor dat een pin wat slechter contact maakt en daardoor je pci-e of geheugen beïnvloed wordt. Was a long shot..... Maar mooi dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:54
Speedy_JN schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:07:
Shave my legs and call me grandpa... het is opgelost.

Een reseat van de CPU was de oplossing. Ik snap er echt helemaal niks van.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

CPU werd niet boven de 60 graden en hij ging prima naar boost clock. Toch heeft een reseat geholpen.

Hoera?!
Er hoeft maar een heel klein stofje te zitten op de contacten en je hangt. Tijdens het monteren van je processor ligt het zaakje toch heel kort bloot. Reseating is inderdaad een goede optie.

Houd ons op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik heb nog nooit op deze wijze een lastige zaak opgelost. Maar joy.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Mods; deze kan dicht. ;-)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Offtopic: kleine OC toegepast op CPU aen GPUAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdxHOffEhrhJPEHM-ElwXddqi8E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MIzGkKKnRG0PoILz4C4jcmPW.png?f=user_large; hij loopt als trein.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Definitief opgelost dus, mooi man.

Bizar dat dat de oorzaak was, terwijl je systeem verder prima functioneerde behalve veel te traag. Zo zie je maar weer dat het echt overal in kan zitten. Scheelt weer een lange RMA periode die dus dan ook nog es niks gebracht zou hebben.
Pagina: 1