Browser (Chrome en Edge) kan geen bol.com pagina's openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakeItSo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-04 20:37
Goedendag, ik heb sinds ongeveer anderhalve week een raar probleem met (voor zover ik tot nu toe zie) het openen van Bol.com pagina's op mijn laptop, in zowel Chrome als Edge en ook incognito werkt niet.

Ik kan de homepage van Bol.com niet openen en krijg alleen een melding "Deze site is niet bereikbaar". Het probleem zit echt op mijn laptop, want op andere apparaten werkt het wel gewoon.

Na verwijderen van de cookies en browsegeschiedenis kan ik wel de pagina openen, maar als ik daarna op producten click werkt het ook niet. Pagina's worden niet geopend en er komt dan niet eens een foutmelding meer.

Wanneer ik vanuit Google op producten zoek en dan rechtstreeks vanuit de zoekresultaten een pagina op Bol.com wil openen wordt de pagina ook niet geladen.

Ik heb al gezocht in mijn antivirusprogramma (Avast) of er ergens iets wordt tegengehouden, maar daar zie ik ook niets tussen staan.

Dit probleem deed zich eerder deze week voor. En vanmorgen kon ik wel ineens de homepage van Bol.com openen, maar daarna hield het ook meteen weer op en kon ik geen enkele pagina openen.

Iemand die mij kan vertellen waar ik de oplossing van dit probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 15:28

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou denken iets met DNS. Heb je nog een tweede laptop of desktop? Dan kun je even spelen met IPCONFIG en NSLOOKUP.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakeItSo
Ik heb wel een tweede laptop (waar het gewoon op werkt). Ik heb niet zoveel verstand van IPCONFIG of NSLKOOKUP. Ik zat te kijken naar IPCONFIG en zag iets over flushen van DNS. Dat heb ik gedaan, dat heeft het probleem niet opgelost. Ik weet niet of ik dat had mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MakeItSo schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:25:
Ik heb wel een tweede laptop (waar het gewoon op werkt). Ik heb niet zoveel verstand van IPCONFIG of NSLKOOKUP. Ik zat te kijken naar IPCONFIG en zag iets over flushen van DNS. Dat heb ik gedaan, dat heeft het probleem niet opgelost. Ik weet niet of ik dat had mogen verwachten?
dan is het probleem device specifiek en niet veroorzaakt op netwerkniveau.

welke DNS server gebruik je (CMD en dan ipconfig/all)? Of zit je via een VPN van Avast?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakeItSo
Met DNS server, bedoel je het IP adres? Ik gebruik geen VPN van Avast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
als je DNS niet wordt bepaald door een gefilterde DNS Service dan vermoed ik dat een (kwaadwillend?) stukje software je hosts file misbruikt (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts).
Kan je die file eens edit'en en checken of er iets staat bij het IP van bol.com?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakeItSo
Ik heb hem gechecked. Er staan 2 IP adressen in het file, maar niet van Bol.com.
Edit: er staat 1 hosts file met bestandstype iCalender, hierin staan 2 ip adressen van 2 devices en er is 1 hosts file dat een "bestand" is, maar daar staat niets in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wB8cQrcHUDenOTstVU2OevxH8cI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FULTNPw8lLDIgnt0j2r8SmKx.jpg?f=user_large

[ Voor 70% gewijzigd door MakeItSo op 26-04-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
de 'gewijzigd op' datum is vrij oud waardoor misbruik van dit bestand niet de oorzaak lijkt.

misschien Avast eens herinstalleren? dat lijkt mij de enige app die zo diep toegang heeft tot je lokale systeem.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Check eens of je tijd en datum van je computer/laptop wel kloppen. Of haal het even van automatisch instellen af en stel het handmatig in.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakeItSo
Hahn schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:31:
Check eens of je tijd en datum van je computer/laptop wel kloppen. Of haal het even van automatisch instellen af en stel het handmatig in.
Op handmatig gezet en (voor nu in ieder geval) lijkt het weer te werken.

Maar is het evengoed niet raar dat dit probleem zich alleen bij Bol.com voordoet (voor zover ik heb kunnen ontdekken dan)?

Edit: en het lukt weer niet meer om Bol te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door MakeItSo op 26-04-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakeItSo
JJ Le Funk schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:26:
de 'gewijzigd op' datum is vrij oud waardoor misbruik van dit bestand niet de oorzaak lijkt.

misschien Avast eens herinstalleren? dat lijkt mij de enige app die zo diep toegang heeft tot je lokale systeem.
Ga ik later vandaag even proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• briandeprest
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 16:17
Even vermelden dat ik exact hetzelfde probleem had, bij edge was het een ramp, firefox werkte iets beter.
Dit probleem is ook sinds een tweetal weken beginnen optreden. Bol.com was amper nog te gebruiken, ook Airbnb werkte moeizaam.
Ik had er al aan gedacht om Avast er af te flikkeren aangezien ik vermoedens had dat het daaraan lag.

Toen ik deze post las was ik nog meer overtuigd.
Avast verwijderd en alles werkt terug normaal nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakeItSo
Avast eraf geknikkerd en het lijkt nu inderdaad weer te werken. Bedankt allemaal!
Pagina: 1