[quote]
Op zondag 16 september 2001 19:48 schreef spock13 van alles waar ik nu op ga reageren::
Eens kijken of ik hier op kan reageren zonder dat ik ook door jou wordt afgedaan als bekrompen persoon...

dat merk ik hier, en dat merk ik op IRC. Als ik mijn mening uit spreek over Amerika, en dat zij ook wel degelijk enige schuld hadden, raakt iedereen boos, zonder een discussie te voeren (1 discussie maar dat ging van: de kanker palestijnen moeten dood).
1. Het woord kanker gebruiken op een dergelijke manier stellen we niet op prijs.
2. Je mening verkondigen kan op meerdere manieren, voorzichtig, goed onderbouwd en zonder het gelijk als "
de waarheid af te stempelen is de beste. Veel mensen kunnen dat niet goed, ik zelf betrap me er ook nog met enige regelmaat op dat ik dingen beter anders had kunnen bewoorden.
3. Er bestaat zo iets als timing, in dit geval uiterst cruciaal, grapjes maken over een aanslag nog geen 24uur nadat het is gebeurd wordt over het algemeen niet op prijs gesteld. Het kritisch bekijken van een situatie, zoals jij probeerde te doen ook niet, simpelweg omdat mensen nog niet klaar zijn om er kritisch naar te kijken, je stuit dus op weerstand, onbegrip etc. etc. Zo kweek je ongenoegen, wij willen dat graag voorkomen, maar dan moet je wel een beetje meewerken, met name in de bewoording en timing in dit geval (denk ik).
Mijn Aarderijkskunde leraar heeft uitelegd hou het allemaal zat in het midden oosten: vroeger woonden de palestijnen in israel, maar na de 2e wereld oorlog vond iedereen dat de joden en eigen stat moesten krijgen. De amerikanen hebben darvoor israel gekozen, en de palestijnen werden overrompeld door andere taal, cultuur en klederdracht.
ze mochten wel blijven, maar toch werden ze eigenlijk onderdrukt. en daar zijn ze nu nog boosa over! daar kan ik voor inkomen!
offtopic:
Misschien moet je wat meer tijd doorbrengen met je leraar Nederlands in plaats van de Aardrijkskunde leraar, dat zou heel wat fouten schelen

(Dit is dus een grapje!)
Het is een vreselijke situatie geweest, het huidige Israel is echter niet door enkel de Amerikanen aan de Joden gegeven, maar ook door de Engelsen en meerdere geallieerde landen. Deze kwestie heeft wel wat te doen met de terroristische aanslagen, maar is niet echt waar we hier over praten IMO. Ik ben het er wel mee eens dat deze actie toen (en nog steeds) voor heel veel wrijving heeft gezorgd, het is niet de best doordachte beslissing geweest en heeft zeker zijn invloed gehad op de (huidige) situatie in het midden-oosten.
En Amerika is nogal egoistisch, bv: zogauw bush aan de macht kwam, heeft hij het mileu verdrag verbroken, Benzine kost in Amerika minder dan bronwater, en er worden volop door iedereen auto gereden, en dus eigenlijk bepaald Ameika dat het mileu naar de kl*te gaat!
Bush is simpelweg niet de beste keuze geweest als president van de verenigde staten, door het foute telsysteem dat gehanteerd wordt is hij het echter wel geworden. Al Gore had in mijn ogen beter geweest, maarja ik ben Nederlander en geen Amerikaan wat mijn recht van spreken nog minder maakt dan van een niet stemmende Amerikaan.
Ook was Amerika in de waan dat zij belangrijker/beter waren dan de rest van de wereld, en dat vind ik belachelijk.
Dit vind ik een verkeerd gekozen bewoording, jij vind dat ze in de waan zijn (of waren) en dat vind je belachelijk. Nu zeg je namelijk dat het een feit is/was dat de Amerikaanse regering (en inwoners) die waan had.
Het is jouw mening en dat is dan zo, ik ben het er niet mee eens, kunnen we wel eens (op het forum, in W&L bijvoorbeeld) over discussieren hoor.

Erkwam op de relatie tussen Amerika en de Palestijnen telkens meer spanning te staan, en dat is nu geescaleerd!
Wie zegt dat? Osama Bin Laden is de hoofdverdachte hier, niet de Palestijnen, het is dus helemaal niet bekend dat het Palestijnen waren die de aanslag hebben gedaan, van escalatie kan derhalve ook nog niet met zekerheid gesproken worden vind ik.
en nog iets: bij studio sport zeiden ze: moeten we eigenlijk nog wel voetballen na zon enorme ramp!!!
ze doen alsof dat het ergste is wat ooit gebeurd is!!!
er zijn veel ergere en gruwlijkere dingen gebeurd!
Er zijn zeker wel ergere dingen gebeurd, maar omdat het nogal een impact heeft gemaakt en omdat mensen respect willen tonen aan de Amerikaanse regering en de Amerikanen, kan er besloten worden bepaalde (feestelijke) activiteiten tijdelijk stil te leggen. Dat is een keuze die zal worden gemaakt door de mensen die hier invoeld op kunnen uitoefenen en dat zijn ofwel de mensen van de UEFA, KNVB etc ofwel de spelers of zelfs de coaches of andere staff... Daar kunnen wij wederom weinig invloed op uitoefenen wel?
dan mag je ook niet meer voetballen voor al die mensen die bush vermoord in Afrikea omdat hij vind dat condooms niet goed zijn (mag niet van god).
Bush vermoord mensen in Afrika omdat ze geen condooms mogen? De paus zal je op doelen dan toch of niet? Condooms moeten en zijn over het algemeen vrij verspreidbaar, het is de keuze van de persoon om ze te gebruiken of niet, of hij dan rekening houdt met de mening van een religieus of politiek leider, dat is zijn afweging.
en bv alle hoetsies en toetsies, alle joden, engelsen, fransen, duitsers, nederlands die tijdens de 2e wereldoorlog zijn omgekomen???
Jah dat gebeurd, is ontzettend klote en vervelend, maar het gebeurd. De hutu's en Tutsi's hadden een vreselijke oorlog, daar kan je niet omheen.
Alle joden, en geallieerde soldaten en burgers die zijn omgekomen in de 2e wereldoorlog hebben er inderdaad ook niet om gevraagd, er zijn gewoon mensen geweest die besloten dat er geen plaats was voor een ander volk.
Goh zo iets gebeurde ook bij de Hutu's en Tutsi's, wat raar. Joden en Palestijnen hebben hetzelfde, ook al zo raar. Hej al die intifada's waar zou dat door komen? Ohja, de (bijvoorbeeld) Islamieten die vinden dat Katholieken moeten sterven, weer een haat vanwege iets onderscheidends, in dit geval een geloofsovertuiging en wat gebeurd dat toch vaak...
alle mensen die aan kanker doodgaan en alle die het leven laten vanwege aids!
Ik persoonlijk heb ervaring met de eerste, ook dit is vervelend, maar het is een ziekte die zich heeft ontwikkeld, kanker is een welvaartsziekte, waar Aids dat niet is. Hier is dus wel een verschil te vinden, maar ik begrijp nog niet waar je naar toe wilt. Althans niet in deze context.
van de 2e wereld oorlog worden alleen de slachtoffers herdacht!en dat is slecht, mijn mening hierover: of alles, of niets!!!!
Oh jij vind dat we ook de mensen moeten herdenken die dit hebben aangericht, dat we de verjaardag van Hitler, zijn sterfdag of for all I care de eerste dag van de 2e wereldoor log moeten vieren, dat we dan moeten rouwen om hem? Nee lijkt mij niet, ik sta liever stil bij de personen die het slachtoffer zijn geworden dan bij de persoon die het heeft aangericht, je mag het met mij oneens zijn, maar ik denk niet dat dat het geval is.

en zo gaat het ook op GoT: zogauw je ene mening uitspreekt en iemand anders is het er niet mee eens, dan ben je meteen een %#@%^*&@$@!$%$#%$##, omdat zij een andere mening hebben, een vorbeled is Revolution : hij gaf een mening over de islam, en meteen een ban!
Een voorbeled? Voorbeeld dus denk ik.
Revolution heeft een BAN gehad omdat hij zich niet aan de regels houdt, niet na vele waarschuwingen, niet omdat hij een mening heeft over de Islam, maar om de manier dat hij die uit. Ik snap werkelijk niet waar je nu eigenlijk naar toe wilt, een dergelijk onsamenhangend verhaal met te weinig leestekens, hoofdletters en te veel typfouten zal hier deels wel de oorzaak van zijn vrees ik...
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, en dat mijn mening me geen ban opleverd
Ik begrijp er geen hol van en een ban zal ik je niet geven.