Bosch wasmachine display werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuweling
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 26-04 21:42
Hoi,
Ik ben in bezit van een Bosch wasmachine Logixx 8.
Wasmachine is van 2011 en sinds vandaag werkt display niet meer, ook de knoppen werken niet meer net of de machine geen stroom krijgt.
Natuurlijk stroom gecontroleerd binnenshuis alles oke moet dus aan machine liggen

Wie kan me helpen om een diagnose te stellen wil er nl niet te veel geld meer aan uitgeven
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Heb je ook al een ander stopcontact geprobeerd?

Hoeveel kennis heb je zelf van elektra en mechanica?
Anders moet je echt een monteur inschakelen. (Of een handige buurman die wat basispunten voor je controleert.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit om de technische kant van het probleem gaat en niet per se de juridische, verplaats ik het topic naar Huishoudelijke Waren.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 17:16
Ben je in staat de spanning op het stroomfilter te meten? Haal het bovenblad eraf voolg het netsnoer naar de stroomfilter en meet of daar ook 230v op staat. Als je advies wil over een goede nieuwe machine kan ik je daar ook bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:24
@Nieuweling
Meest logisch is dat er een printplaat kapot is gegaan. Vaak worden die vochtig en gaan oxideren. Met een beetje mazzel kan je zo'n printplaat voordelig ergens kopen maar ik gok dat je beter naar een nieuwe machine kan gaan kijken.
Zodra je het niet zelf kan oplossen, kost een reparateur als snel te veel.
Een wasmachine van 14 jaar oud is gewoon een nette prestatie.

Persoonlijk zou ik een nieuwe kopen. Bij Coolblue zitten er soms enorm goeie tweedekans producten bij. Meestal wat cosmetische beschadigingen, wassen doet hij net zo goed. Dan kan je voor zo'n 300/350 klaar zijn.
Soms zijn er nog opkopers die nog wel 50 euro willen betalen voor zo'n wasmachine omdat ze hem dan repareren en weer doorverkopen.
2ehands zou ik niet zo snel doen, via winkels die garantie geven betaal je ook al snel 200+.
Goedkoopste is in de buurt eentje van Marktplaats halen, maar dat is wel meer gedoe.