Beveiliger

Pagina: 1
Acties:
  • 3.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-05 17:20
Hey, ik heb een vraagje.
Stel, een beveiliger houdt mij in de winkel aan voor bijv winkeldiefstal.
Hoe mag hij me dan naar een kantoortje brengen? Bovenarm vastgrijpen of?
En wat mogen ze verder doen?

Een supermarkt beveiliger heeft mij namelijk een keer, onterecht beschuldigd van winkeldiefstal, het is dat dat vrouwtje van de kassa me gered heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:15
Gered? ze hebben toch camera beelden. Ik had er een officiele melding van gedaan bij zowel de winkel als het beveiligings bedrijf. En ik had zelf persoonlijk de politie gebeld. Maar goed dat ben ik als ik vals zou worden beschuldigd. Vast grijpen mag niet zo ver ik weet je dient wel mee te werken, maar ja waar moet jee aan me werken precies als je vals wordt beschuldigd. Lastige dit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 15:29
lol eerst politie... en nu beveiligers...

het gaat lekker bij je..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 20:22
Een beveiliger heeft geen specifieke geweldsrechten. Wel heeft iedere burger het recht een burger arrest uit te voeren. Dit zal dan met proportionele dwang.

https://www.politie.nl/in...-verdachte-aanhouden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
Maar hoe mag hij me dan naar een kantoortje brengen als ik niet luister naar hem?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:15
Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:52:
Maar hoe mag hij me dan naar een kantoortje brengen als ik niet luister naar hem?
Waarom de vraag? ik vind eigenlijk al je topics wel wazig als ik je geschiedenis terug lees.. Wellicht ben je meer thuis op het fok forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Proportionele dwang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
En wat valt daar onder dan? Bij beveiligers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
Die man wilde me eigenlijk al meenemen naar een kantoortje, het is dat ik zelf moeilijk ging doen, omdat ik echt had van wtf gebeurt hier nou. En toen kwam de cassiere me letterlijk redden dat die beveiliger het verkeerde kassabonnetje had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:52:
Dat kan, opsluiten mag da weer niet.
Maar misschien, gezien je topics. moet je eens aan een jurist denken ipv dit forum?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
franssie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:55:
[...]

Maar misschien, gezien je topics. moet je eens aan een jurist denken ipv dit forum?
Eerder aan zelfreflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Nog 1 serieuze reactie XD

Maar als jij wegrent mag hij bovenop je gaan zitten mocht je zo tegenwerken en dat de enige optie zijn je tegen te houden. (En nee niet helemaal serieus, maar dit dekt de vraag hij zat absoluut niet fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
franssie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:55:
[...]

Maar hoe mag hij me dan meenemen als ik niet mee loop? Bovenarm vastpakken en dan dwang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:58:
[...]

Maar hoe mag hij me dan meenemen als ik niet mee loop? Bovenarm vastpakken en dan dwang?
jahoor... burgerarrest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:22

pistole

Frutter

Ik ben geen jurist, maar hij kan je moeilijk dwingen of opsluiten. Ze kunnen 112 bellen als je moeilijk gaat doen en niet meewerkt.

Overigens lijkt mij dat meewerken altijd het beste is, zéker als je niet fout hebt gedaan.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:02
https://www.veiligheidsbr...dachte%20zich%20overgeeft.

Gewoon even zoeken op Google en je had je antwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hij mag je schieten.

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:14

Rmg

Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:54:
[...]

En wat valt daar onder dan? Bij beveiligers
Ja dat hangt dus van de situatie af, van hoe zeker de beveiliger is, tot hoe jij wel of niet meewerkt, wat ze denken dat je gestolen hebt etc etc.

Als jij verdacht word van het misschien stelen van een pakje kauwgom en je geeft aan dat je niets gestolen hebt en nu weggaat zonder geweld te gebruiken, dan mogen ze niet zoveel

Als ze je gezien hebben dat je een horloge van 20k gejat hebt en jij loopt de beveiliger te bedreigen dan is jouw een klap voor ie kop gegeven en in bedwang houden sneller proportioneel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:49

-tom-562

Oliesjeik

Gezien je posthistorie, ja dat mag. Normale mensen worden niet 2x aangehouden door de politie of beschuldigd van diefstal

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:16
Als jij weigert mee te werken mogen ze dwang gebruiken tot jij meewerkt.
Als ze je arm vastpakken en jij loopt gewoon mee mogen ze je niet slepen. Als jij weigert mee te lopen zullen ze je als een zak aardappelen mogen verplaatsen, na het 3 maal gesommeerd te hebben.

Jij mag weigeren, maar niet tegenwerken.

Weigeren betekent dus dat je wel mee gaat maar aangeeft dat je onder protest mee gaat. Dit dient op normaal volume aan medewerker kenbaar gemaakt te worden. Hierbij hoeven geen omstanders ingeschakeld te worden

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 25-04-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dat mag alleen op heterdaad: https://wetten.overheid.n...z=2025-02-04&g=2025-02-04 dus in dit scenario zou dat niet mogen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
99ruud99 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:29:
Als ze je arm vastpakken en jij loopt gewoon mee mogen ze je niet slepen. Als jij weigert mee te lopen zullen ze je als een zak aardappelen mogen verplaatsen, na het 3 maal gesommeerd te hebben.

Weigeren betekent dus dat je wel mee gaat maar aangeeft dat je onder protest mee gaat. Dit dient op normaal volume aan medewerker kenbaar gemaakt te worden. Hierbij hoeven geen omstanders ingeschakeld te worden
Dus hij mag gewoon m'n bovenarm stevig vastpakken en meenemen?

Moge ze publiekelijk waar iedereen bij staat roepen dat je iets gestolen zou hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:08

Kheos

FP ProMod
Wat ga je zo nog vragen? Mag hij een snor hebben? Mag hij een blauwe broek dragen? Mag hij petanque een saaie hobby vinden?
Mag iemand anders roepen dat je iets gestolen hebt? Zonee, wat gaat de politie doen als je daar aangifte van gaat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

99ruud99 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:29:

Verzin je dit ter plekke terwijl je de hond aan het uitlaten bent, of heb je hier ook een bron voor?
Kheos schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:07:
Mag hij petanque een saaie hobby vinden?
Hier vind ik wel wat van.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 25-04-2025 22:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 16:08
Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:59:
[...]

Moge ze publiekelijk waar iedereen bij staat roepen dat je iets gestolen zou hebben?
Een beveiliger kan dat, maar iedereen mag officieel een burgerarrest(atie) uitvoeren.
Je moet de verdachte direct aan de politie overdragen.
Je mag, om te voorkomen dat de verdachte wegloopt, dwang uitoefenen. Bijvoorbeeld door de verdachte vast te houden. Het gebruikte geweld mag niet verder gaan dan nodig om te bereiken dat de verdachte er niet vandoor gaat.
Er is een duidelijke grens waar de geweldstoepassing moet ophouden. Heeft de verdachte zich overgegeven of is de verdachte weerloos? Dan is het doel bereikt en is er geen geweld meer nodig. Dat geldt voor een aanhouding door de politie, maar ook als je als burger iemand aanhoudt.

Als iemand jou iets crimineels ziet doen of jij iemand anders iets crimineels ziet doen, mag jij diegene met gepaste kracht vastzetten totdat politie komt.

[ Voor 40% gewijzigd door Minaaj op 25-04-2025 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Minaaj schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:12:
[...]

Een beveiliger kan dat, maar iedereen mag officieel een burgerarrest(atie) uitvoeren.

[...]

Als iemand jou iets crimineels ziet doen of jij iemand anders iets crimineels ziet doen, mag jij diegene met gepaste kracht vastzetten totdat politie komt.
Aangezien dit topic toch eindigt in een slotje..

Stel ik zie een paar van die jochies op een fatbike een hardloopster op haar kont slaan, mag ik ze dan van die fiets af hengsten?
Of moet ik roepen halt...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:16:
[...]

Stel ik zie een paar van die jochies op een fatbike een hardloopster op haar kont slaan, mag ik ze dan van die fiets af hengsten?
Van mij mag het ;)
Maar je kan er ook een foto van maken voor de politie, dat hebben ze liever denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
chucky666 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:21:
[...]

Van mij mag het ;)
Maar je kan er ook een foto van maken voor de politie, dat hebben ze liever denk ik.
Ja die foto gaat niet lukken natuurlijk tegen die tijd zijn ze al onherkenbaar ver weg.
Mijn eerste reactie zou zijn om ze van die fiets te trekken met eventuele gevolgen van dien.
Ik bedoel ze kunnen natuurlijk hard op hun plaat gaan of ergens op botsen.
Maar dan heb je wel de daders te pakken...
Al ben je dan ook zelf mischien ineens dader..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:25:
[...]

Ja die foto gaat niet lukken natuurlijk tegen die tijd zijn ze al onherkenbaar ver weg.
Mijn eerste reactie zou zijn om ze van die fiets te trekken met eventuele gevolgen van dien.
Ik bedoel ze kunnen natuurlijk hard op hun plaat gaan of ergens op botsen.
Maar dan heb je wel de daders te pakken...
Al ben je dan ook zelf mischien ineens dader..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOkSUmnJx5IqwTKJE-JGLCx-f_o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5u9OdH1vkZQwNALXzH1CsQLA.jpg?f=user_large

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:16:
[...]

3, 2, 1, ...
Neen, dan moet je ze uitnodigen voor een kopje thee om een vermanend gesprekje te voeren. :+ O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:16
CodeCaster schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:07:
[...]

Verzin je dit ter plekke terwijl je de hond aan het uitlaten bent, of heb je hier ook een bron voor?

[...]

Hier vind ik wel wat van.
Deel van sommatie niet, meenemen niet, als zak aardappelen wel, maar dat is gezegde over hoe persoon aanvoelt die zich slap maakt (moeilijker dan plank).

Dan in protest gaan mag gewoon. Je mag melden dat je onder protest mee gaat. Hier kan je je later op beroepen als je onrecht is aangedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:59:
[...]

Volgende keer gewoon niet zo moeilijk doen en even meewerken, dan kijk je samen de beveiligingsbeelden en kom je er zo uit.

Je lijkt wat moeite te hebben met gezag, daar krijg je alleen maar problemen van.

[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 25-04-2025 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

TeeDee

CQB 241

Ik heb ook moeite met gezag, maar als er iemand tegen mij zegt: loop ff mee, want wij denken dat er iets niet goed gaat => loop ff mee, leg t uit en door.

Luitjes die meteen stampij gaan maken, maken t zichzelf meteen moeilijker

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Ik heb in het verleden al eens een handgemeen gehad meteen stel bierdrinkers in een auto bij een zwemplas.
Die waren ronduit vervelend, ze hadden kleine kinderen rond de 6 a 8 jaar bij zich.
De stoere papa's maanden die kinderen aan om andere zwemgasten lastig te vallen, gooien met chips cola dat soort zaken.
Dus toen ik ging vertellen dat het wel klaar was met dat gedrag escaleerde dat enigzins.
De papa's gingen met de kinderen er in de auto vandoor.
Dus ik de politie gebeld.
Einde verhaal was er één zijn rijbewijs kwijt plus nog een aangifte vanuit mijn kant.
Mij mankeerde verder niks maar ik denk nog wel eens die wappies met drank op in die auto met die kinderen.. dat had heel anders kunnen aflopend.

Mischien had ik ze beter vastgehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:43:
[...]

Ik heb in het verleden al eens een handgemeen gehad meteen stel bierdrinkers in een auto bij een zwemplas.
Die waren ronduit vervelend, ze hadden kleine kinderen rond de 6 a 8 jaar bij zich.
De stoere papa's maanden die kinderen aan om andere zwemgasten lastig te vallen, gooien met chips cola dat soort zaken.
Dus toen ik ging vertellen dat het wel klaar was met dat gedrag escaleerde dat enigzins.
Einde verhaal was er één zijn rijbewijs kwijt plus nog een aangifte vanuit mijn kant.
Mij mankeerde verder niks maar ik denk nog wel eens die wappies met drank op in die auto met die kinderen.. dat had heel anders kunnen aflopend.

Super Cool Story Bro

En dan had je ze Popeye-stijl even in elkaar gemept en op een stapel gelegd en erbovenop gaan zitten tot de politie aankwam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

TeeDee

CQB 241

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:43:
[...]

Echt waar.. wat een kutverhaal.

O, ik ben de popcorn vergeten...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:45:
[...]

[Afbeelding: Super Cool Story Bro]

En dan had je ze Popeye-stijl even in elkaar gemept en op een stapel gelegd en erbovenop gaan zitten tot de politie aankwam?
Geen idee ze waren nu in ieder geval vrij snel weg.
Gevalletje dit gaan we niet winnen.
Maar om 2 in bedwang te houden red je in je eentje ook niet.

Maar de originele vraag was wat als je zo'n gastje van zijn fiets trekt en er ontstaat schade oid.
Hoe sta je er dan zelf voor?

Want oom agent is tegenwoordig ook nergens te bekennen als je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
TeeDee schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:51:
[...]

Echt waar.. wat een kutverhaal.

O, ik ben de popcorn vergeten...
Het is gewoon gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:52:
[...]

Geen idee ze waren nu in ieder geval vrij snel weg.
Gevalletje dit gaan we niet winnen.
Maar om 2 in bedwang te houden red je in je eentje ook niet.

Maar de originele vraag was wat als je zo'n gastje van zijn fiets trekt en er ontstaat schade oid.
Hoe sta je er dan zelf voor?

Er is nooit een tijd geweest dat oom agent 24/7 op elke straathoek stond en direct ingreep, want daarvoor zijn er te veel straathoeken en te weinig ooms.

Ik vind het ook geen fijn idee dat al te veel burgers dergelijke aspiraties gaan krijgen, want dan hebben die tijd te veel en/of een superioriteitsgevoel.

Ik zou niet snel iemand van z'n fiets trekken. Je zal maar iemand fiets of gezicht slopen en de situatie volledig verkeerd hebben ingeschat.

Mocht er daadwerkelijk iets aan de hand geweest zijn, zal ik me in zo'n geval opwerpen als getuige, en misschien op dat moment "hey!" roepen, maar dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:00:
[...]

Er is nooit een tijd geweest dat oom agent 24/7 op elke straathoek stond en direct ingreep, want daarvoor zijn er te veel straathoeken en te weinig ooms.

Ik vind het ook geen fijn idee dat al te veel burgers dergelijke aspiraties gaan krijgen, want dan hebben die tijd te veel en/of een superioriteitsgevoel.

Ik zou niet snel iemand van z'n fiets trekken. Je zal maar iemand fiets of gezicht slopen en de situatie volledig verkeerd hebben ingeschat.

Mocht er daadwerkelijk iets aan de hand geweest zijn, zal ik me in zo'n geval opwerpen als getuige, en misschien op dat moment "hey!" roepen, maar dat is het wel zo'n beetje.
Tijd te veel lijkt me sterk.
Als je in een stad of park loopt op bijvoorbeeld een dag zoals morgen en er gebeurd iets en je grijpt in dan heb je tijd teveel?
Superioriteitsgevoel lijkt me al helemaal niet van toepassing.

Dat zou ik dan eerder toebedelen aan de etterbakjes die dat soort fratsen uithalen.

En hoe ga je je opwerpen als getuige als de dader nooit gevonden wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:52:

Dat moet wel goed voelen, hè? Lekker op vrijdagavond op een internetforum je onderbuik laten borrelen. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:56

Amphiebietje

In de blubber

GioStyle schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 04:18:
[...]

Dat moet wel goed voelen, hè? Lekker op vrijdagavond op een internetforum je onderbuik laten borrelen. _O-
Sorry, maar de NL'se politie doet redelijk vaak geen reet (of kijkt letterlijk de andere kant op) bij overlast.

Pas als er belangrijkere belangen dan een random burger worden geraakt gebeurt er wat. Alhoewel het ook nogal vaak voorkomt dat er genoeg signalen richting politie waren dat iets niet in de haak was, ze doen niets, en dan gaat het mis en zijn ze verbaasd dat iets uit de hand kon lopen met doden tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Meestal maakt de wijkagent een inschatting en komt dan wel of niet.
Laatst toen mijn overbuurman zijn ex met een hele groep mensen op de camera zag met breekijzers om "haar spullen" op te halen terwijl hij niet thuis was stond de wijkagent vrij snel op de stoep.

Voor het irritante jongetje van 13 die de hele dag met een opgevoerde brommer door de straat knettert komt ie dan weer niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 20:53

Managelorian

“This is the workflow.”

Sandor schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:47:
Een supermarkt beveiliger heeft mij namelijk een keer, onterecht beschuldigd van winkeldiefstal, het is dat dat vrouwtje van de kassa me gered heeft.
Vrouwtje?

Ik weet genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:30
Misschien eerst bij jezelf te raden gaan waarom je vaker dan andere in dit soort situaties terecht komt.
Het feit dat je denigrerend praat over een vrouw die je dan te hulp schiet, je forum reacties helpen ook niet mee.

Mentaliteit en instelling laat de wensen over zo lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:09:
[...]

Tijd te veel lijkt me sterk.
Als je in een stad of park loopt op bijvoorbeeld een dag zoals morgen en er gebeurd iets en je grijpt in dan heb je tijd teveel?
Superioriteitsgevoel lijkt me al helemaal niet van toepassing.

Dat zou ik dan eerder toebedelen aan de etterbakjes die dat soort fratsen uithalen.

En hoe ga je je opwerpen als getuige als de dader nooit gevonden wordt?
Jij begint met:
oom agent is tegenwoordig ook nergens te bekennen als je hem nodig hebt
Alsof er ooit een tijd is geweest dat oom agent overal en altijd paraat stond om op elk heterdaadje te acteren. Terugverlangend naar een tijd die nooit bestaan heeft, wil jij dan maar het recht in eigen hand nemen:
Ronald.42 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:25:
En dan nog zielig doen dat je in dat geval als dader gezien gaat worden ook. Duh, buitenproportioneel geweld en zo.

Dus nogmaals, nee, ik hoop niet dat er veel mensen denken zoals jij. "Als de politie het niet doet, moeten we het zelf maar gaan doen", want ja, voor mij getuigt dat van een overschot aan tijd en zelfoverschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
CodeCaster schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:06:
[...]Alsof er ooit een tijd is geweest dat oom agent overal en altijd paraat stond om op elk heterdaadje te acteren. Terugverlangend naar een tijd die nooit bestaan heeft, wil jij dan maar het recht in eigen hand nemen:
Er was ooit wel een tijd dat ouders je inpeperden dat je geen gekke dingen mocht doen, dat je beleefd moest zijn, niet mocht stelen en dat je vooral respect moest hebben voor oudere mensen. En dat oom agent op iedere straathoek kon staan en alles in de gaten hield.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Deze gaat net als je vorige topic op slot. We verwachten hier eigen inzet.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 26-04-2025 10:20 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.