Sony KTV ontvangt niets meer

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Heb ergens een klein (14" ofzo) sony trinitron tvtje vandaan, bij het zoeken naar zenders vind hij niets, en als bij een bepaalde zender niets ziet en je zet m op teletekst hoor je ineens geluid. Over de composite poort zie je wel beeld en hoor je geluid, dus de volgende vragen:

- is dit te repareren en is dit de moeite waard
- is het omgelijk om een los apparaatje te kopen met een ontvanger erin die het signaal doorstuurt naar de composite

• Tele
  • Niet online
Je kan natuurlijk een ouwe video als tuner gebruiken. De fout in de sony zit dus in het tunergedeelte. Als je een typenummer hebt kan ik wel even rondsnuffelen of dit een veel voorkomende klacht is bij dit type. :)

• arjandijk162
Ik zal even kijken naar het typenummer, maar zijn er geen compactere losse tuners te krijgen, is hier bijvoorbeeld geen asus TV-box voor te gebruiken (ken het apparaat ver niet), of zoiets

• arjandijk162
KV-M1421D, is het typenummer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

gewoon kijken of je ergens een oude videorecorder ofzo vandaan kan halen, die kan je meestal wel voor tuner gebruiken en via de composite aansluiten :)
en als de videorecorder nog werkt kan je er gelijk videootjes op kijken ofzo :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• arjandijk162
Kan telemaniac nog wat met dat typenummer?

• Tele
  • Niet online
Ik kan er weinig mee :o

Het enige, en niet echt van toepassing:

weisser bildschirm,ton vorhanden fehler: diode 504(smd) an pin 11 des zeilentrafos defekt.zum prüfen einfach auslöten,gerät läuft auch ohne die diode.

Maar het lijkt me wel te repareren. Je zou ook in één van de elektronica nieuwgroepen deze vraag kunnen stellen, daar zitten vaak de wat meer ervaren tv technici.

Je kan bv. alle pennetjes van het tunergedeelte (de box met coaxaansluiting :P ) eens goed doorsolderen, en kijken of dat helpt. En tegelijkertijd nog even naar andere vreemde dingen kijken.

Ennne... TV = Hoogspanning, voorzichtig, anders krijg je deze haarstijl: (8>

• arjandijk162
Oke, tnx zal ik zeker eens controleren
Pagina: 1