Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:53
Ik zoek voor mijn dochter een laptop voor school en (licht/sporadisch) gamen. En zie door de bomen het bos niet meer. Ze gaat nu van Havo naar Vwo en over 2 jaar waarschijnlijk naar HBO of Uni. Wat precies weet ze nog niet, maar een enigszins allround of krachtige laptop is gewenst. Budget kunnen we daarom beetje mee spelen (mede dankzij opa en oma *O* )

Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk, office etc, sporadisch photoshop en wat video-editing. Gamen. Dat laatste is geen pre. Ze heeft een eigen game-pc. Maar iets als Fortnite kunnen draaien op lage(re) kwaliteit zou fijn zijn.

Wat is je budget?
Tot 1000/1100 kan aan gesleuteld worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het ding moet mee naar school en mee naar mijn en haar ma der huis. Een model van niet alleen plastic verdient de voorkeur en niet te zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
(Géén Apple!!!)
Ik neig naar Lenovo. Een 16" scherm sowieso.
Ik heb al een aantal modellen bij Lenovo gevonden en kom steeds bij de ThinkBook 16 Gen 7 (AMD) of IdeaPad Slim 5 Gen 10 (16” AMD) uit. En zit me al paar dagen blind te staren op hun site.
Voordelen zijn dat je bij deze machines zelf SODIMM er in kunt prikken en er is extra SSD mogelijk. Zag o.a. bij MediaMarkt en Coolblue een aantal Lenovo's "in de aanbieding" maar die zijn het dan net weer niet. Gesoldeerd geheugen o.a. staat mij tegen. Want max 16GB en niet uit te breiden.

Ik ben dus van plan om direct bij Lenovo te bestellen. Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft garantie? Lenovo spreekt over 1 jaar. En proberen bij aankoop Premier Support te pushen. Lijkt mij dat je toch minsten 2 jaar garantie moet krijgen (of in ieder geval zoals in Nederland het geregeld is). Hier kom ik op hun website niet uit en via de chat doen ze ook vaag. Maar ze pastten wel even zonder gevraagd te hebben mijn Winkelmandje aan naar 2 jaar Premiet Support 8)7 |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:09
Is de laptop voor jou of je dochter?

Zoek een paar leuke laptops uit bij coolblue, laat je dochter de 'mooiste' kiezen en klaar.

Lekker boeind of het geheugen vast gesoldeerd zit als het voornamelijk om schoolwerk gaat en lichte games.

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 25-04-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Nopheros schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:32:
Is de laptop voor jou of je dochter?

Zoek een paar leuke laptops uit bij coolblue, laat je dochter de 'mooiste' kiezen en klaar.

Lekker boeind of het geheugen vast gesoldeerd zit als het voornamelijk om schoolwerk gaat en lichte games.
Nee niet voor mij. Maar wel opdracht gekregen om iets te zoeken waar ze tig jaar mee vooruit kan. En ja dan trek ik niet een laptop bij Coolblue van de plank die dan net niet aan de wensen voldoet.
Met het oog op de toekomst (Hoger onderwijs) willen we nu een laptop aanschaffen die tijdje mee kan. En 16GB is toch wel minimaal. Uitbreiden van geheugen op termijn en extra SSD is toch wel een wens.

Ik loop bij Lenovo tegen het garantieverhaal aan. Die blijven stug in hun 1 jaar garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-04-2025 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Als ze ook een game pc heeft is dat toch voor het zware werk?

Maar als het echt zo belangrijk is dan zou ik meteen 32gb nemen. Extra sd volg ik ook niet, koop een laptop met 2tb en je bent klaar. Ik krijg mn 2tb iig niet snel vol met een stuk of 8 games op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Gewoon de laptop die het meest op school wordt gebruikt/verhuurd/verkocht. Kinderen van die leeftijd willen niet met een buitenissig apparaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Nopheros schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:42:
Als ze ook een game pc heeft is dat toch voor het zware werk?

Maar als het echt zo belangrijk is dan zou ik meteen 32gb nemen. Extra sd volg ik ook niet, koop een laptop met 2tb en je bent klaar. Ik krijg mn 2tb iig niet snel vol met een stuk of 8 games op moment.
Game pc staat bij mij. Die verhuizen we niet mee naar der ma :+

Ze wil graag bij der ma wel wat kunnen gamen. Veel opslag en eventueel uitbreidbaar vanwege veel foto's etc en bewerken.
Prisma16 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:47:

Gewoon de laptop die het meest op school wordt gebruikt/verhuurd/verkocht. Kinderen van die leeftijd willen niet met een buitenissig apparaat lopen
Ze heeft voor school zo'n 13 inch klein geval. Die is inmiddels aan zijn eind... Ze (we) willen een goede laptop waar ze fijn op kan werken (op school maar vooral thuis). Dus 16" scherm en op termijn eventueel uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
ManiacsHouse schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:55:
[...]

Game pc staat bij mij. Die verhuizen we niet mee naar der ma :+

Ze wil graag bij der ma wel wat kunnen gamen. Veel opslag en eventueel uitbreidbaar vanwege veel foto's etc en bewerken.
[...]

Ze heeft voor school zo'n 13 inch klein geval. Die is inmiddels aan zijn eind... Ze (we) willen een goede laptop waar ze fijn op kan werken (op school maar vooral thuis). Dus 16" scherm en op termijn eventueel uitbreidbaar.
Als je vasthoudt aan deze eisen zijn dat je eisen :)

Invullen in de Pricewatch en gaan met die banaan :P

Uiteraard zou je op de site van lenovo ook 2 jaar garantie moeten krijgen maar als ze nu al moeilijk doen snap ik eigenlijk niet waarom je dat nog overweegt.

[EDIT]
Heb zelf ook even gekeken en het lijkt er niet op dat je er met 1000 euro gaat komen met deze eisen, overigens lijkt er ook geen optie te zijn voor een 2de hdd. Maar deze snap ik sowieso al niet zoals ik al aangaf. Koop dan een laptop met een kleine hdd die verder aan je eisen voldoet en druk er 4TB in. Of is dat ook niet genoeg voor foto's?

[ Voor 27% gewijzigd door Nopheros op 25-04-2025 18:16 ]

Pagina: 1