Laadkabel van Ali express?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 01:00
Ik wil graag een type 2 laadkabel bestellen, https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld. Is dit dan een goede of kun je beter eentje via amazon of iets bestellen? Ik vind de prijs kwaliteit verhouding bij Ali heel goed (lijken) maar wil geen gevaarlijke toestanden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:17

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ben je bereid om tegen je verzekering te zeggen dat je enkele tientallen tot honderden euros bespaard hebt maar wel een auto/huis dat helaas is afgefikt?

Ik zou voor dit soort laadkabels altijd kijken naar de originele om er zeker van te zijn dat mocht er wat gebeuren je niet de schijn tegen hebt, verzekeringen zijn heel goed in één ding, zorgen dat ze niet hoeven uit te keren.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Hoe weet je of de prijs/kwaliteitverhouding goed is als je de kwaliteit niet kent?

Dit scheelt 4 tientjes met een kabel in nederland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heel Amazon.de staat vol met die kabels. Allemaal 5M en rond de 80 euro. Krijg je er een "TUV" cert bij ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 01:00
Laat ik het anders vragen: hoe weet ik zeker dat ik betrouwbare veilige kabel koop? Het is waarschijnlijk dat veel verkopers dezelfde kabels halen uit dezelfde fabrieken maar wat logo's erop plakken en wat men erknamen toevoegen maar dat het in principe gaat over dezelfde kabels. Ik wil dus graag een veilige kabel maar niet perse onnodig teveel betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:57
tdjtdtjdjykd schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:08:
Laat ik het anders vragen: hoe weet ik zeker dat ik betrouwbare veilige kabel koop?
Door te vertrouwen op de mensen die het verkopen of maken.
Het feit dat je het hier moet vragen betekent dat je dat vertrouwen niet hebt, en ook niet de middelen om te controleren of de kabel voldoet.
Het is waarschijnlijk dat veel verkopers dezelfde kabels halen uit dezelfde fabrieken maar wat logo's erop plakken en wat men erknamen toevoegen maar dat het in principe gaat over dezelfde kabels.
Klopt, maar door iets op de europese markt te brengen neem je de verantwoordelijkheid over de kwaliteit en conformiteit over. Ziet het ernaar uit dat de partij waar je dit nu gaat kopen "KHONS Electric Vehicle Charger Store" iets om dit risico geeft?

Stel er is iets mis met de kabel, hoe ga jij of je verzekering KHONS of WUXI XINHONGYE WIRE aansprakelijk stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:50
Laat ik het anders vragen: hoe weet ik zeker dat ik betrouwbare veilige kabel koop? Het is waarschijnlijk dat veel verkopers dezelfde kabels halen uit dezelfde fabrieken maar wat logo's erop plakken en wat men erknamen toevoegen maar dat het in principe gaat over dezelfde kabels. Ik wil dus graag een veilige kabel maar niet perse onnodig teveel betalen...
Precies, het is allemaal white label productie waar de meest uiteenlopende 'merken' worden opgeplakt.
En bij Amazon zal het weinig anders zijn.
Het enige is dat je bij verkoop door Amazon zelf nog iets van garantie kunt claimen, en dat je bij externe verkopers aan de goden bent overgeleverd.
De Lidl heeft regelmatig ook goedkope kabels trouwens, soms in de aanbieding.
Of haal er anders eentje van marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:17
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:24:
Ben je bereid om tegen je verzekering te zeggen dat je enkele tientallen tot honderden euros bespaard hebt maar wel een auto/huis dat helaas is afgefikt?

Ik zou voor dit soort laadkabels altijd kijken naar de originele om er zeker van te zijn dat mocht er wat gebeuren je niet de schijn tegen hebt, verzekeringen zijn heel goed in één ding, zorgen dat ze niet hoeven uit te keren.
Zal bij een brand het merk kabel nog te achterhalen zijn tussen al het as?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:26:
Heel Amazon.de staat vol met die kabels. Allemaal 5M en rond de 80 euro. Krijg je er een "TUV" cert bij ;)
Zolang je bij Amazon zelf besteld en niet bij 3rd party Chinese dropshoppers kan dat idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Laat ik het anders vragen: hoe weet ik zeker dat ik betrouwbare veilige kabel koop?
Door een blauwe te kopen met Mennekes erop. Die worden ook met nieuwe auto's geleverd.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BeefHazard schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:23:
[...]

Door een blauwe te kopen met Mennekes erop. Die worden ook met nieuwe auto's geleverd.
IP44 kabels die overpriced zijn, bedoel je?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vroeger in het biologie/natuur-scheikunde lokaal hadden we van die eilandjes met lucht, water en DC spanning aansluitingen. De transformator stond meestal gewoon aan, stond op een kast en had een analoge Ampèremeter. Ook hadden we balpennen met metalen veertjes erin. Veertje eruit, op de plus en min, en dat begon mooi te gloeien totdat hij doorbrande. En een leuk dansende Ampèremeter.

Bij het lezen van de topictitel moest ik hier aan denken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 25-04-2025 19:04 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Door niet bij Ali en aanverwanten te kopen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Door smart te zijn over de kabel. Zorg dat het koper is, geen CCA. Zorg dat je weerstand/meter weer. Zorg dat elke ader dik genoeg is voor de 32A of 16A die je nodig hebt. Door de correcte PE en communicatie pinnen. Door een goede trekontlasting. Door goede isolatie over de kabel en pluggen. Door weer bestendigheid. Door UV bestendige isolatie (afbrakkelende isolatie door zon is riskant).

2.5mm2 vindt ik aan de dunne kant, er staat niet bij wat voor materiaal is, en pc + abs is misschien prima maar tpu isolatie kan een risico zijn... Polyurethaan gaat niet te lang mee. Dat ze die kabel 32A durven te raten...

[ Voor 22% gewijzigd door Umbrah op 25-04-2025 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Er is ook 'merk' China spul. Ik zou er zelf een kopen van Vevor of Feyree. Dat zijn 2 aardig bekende Chinese merken die o.a. op Aliexpress kopen (is ook vaak niet het allergoedkoopste).
Ik heb zelf een Feyree granny charger die ik al 1,5 jaar gebruik zonder problemen.

Het spul wat op bol.com of Amazon staat kan je net zo goed op Aliexpress kopen voor de helft van het geld iig.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
https://www.accu-machine....es-voor-elektrische-autos

€120

Ik kocht bij dit bedrijf 4 jaar geleden een mobiele lader met krachtstroom aansluiting en nog steeds foutloos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Ferry34 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:28:
https://www.accu-machine....es-voor-elektrische-autos

€120

Ik kocht bij dit bedrijf 4 jaar geleden een mobiele lader met krachtstroom aansluiting en nog steeds foutloos :)
Ook daar staat bar weinig informatie over kabeldikte en het gebruikte materiaal. Iedereen super voorzichtig en in z'n huis keurig netjes 4mm2 vaste kern koper neerleggen, maar dan vervolgens voor een paar cent besparing een of andere 2,5mm2 aluminium aangelengde kabel neerleggen.

- Haal koper
- Doe niet te lichtzinnig over IP rating, 55 zou ik niet buiten/in publieke omgevingen willen hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJsWizNhxU5j4nXaCh20naUimlg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JCP2wQKRQPIrDZojEx4f0j79.webp?f=fotoalbum_large
Pagina: 1