Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-06 15:49
Ik krijg de laatste tijd regelmatig van die telefoontjes met computerstem of waarbij ik doorgeschakeld wordt naar een voicemail etc. Normaal zou ik onbekende nummers helemaal niet opnemen of terugbellen maar ik ben druk aan het solliciteren en wil daardoor geen mogelijk belangrijke telefoontjes missen.

Nu zit ik er aan te denken om Beller-ID/Hiya aan te zetten op mijn telefoon maar ik ben een beetje bang dat dan belangrijke nummers dan geblokkeerd worden omdat natuurlijk niet ieder nummer wat gebeld wordt in mijn telefoon staat.

Heb verhalen gelezen dat als je het aanzet je ook belangrijke telefoontjes kan missen maar is dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:00
In mijn ervaring niet, Dan blokkeer je reclame nummers als Kpn ook. Met beller ID zie je of het spam is .
Hiya is een filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 08:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hiya is niet echt wat je wil, geregeld dat mijn klanten bij mensen met Samsung telefoons (en dus Hiya aan) een verkeerde callerid krijgen, en dan dus mensen niet oppakken.

Meestal komt dit omdat het nummer dan in het verleden van iemand anders (bedrijf) is geweest, deze bij Hiya zijn naam vast heeft gelegd, en dan begint de ellende.

Dus ik stel in dat mijn klant "PietjePuk" mee stuurt, en dat zie je dan ook netjes overal, behalve bij mensen die Samsung met Hiya gebruiken, die zien dan bijv "Politie Brabant" staan. (Namen zijn gefingeerd uiteraard)

Kans op verkeerde namen in beeld is dus groot. De database is niet geautomatiseerd oid.

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-04-2025 12:07 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-06 15:49
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
Hiya is niet echt wat je wil, geregeld dat mijn klanten bij mensen met Samsung telefoons (en dus Hiya aan) een verkeerde callerid krijgen, en dan dus mensen niet oppakken.

Meestal komt dit omdat het nummer dan in het verleden van iemand anders (bedrijf) is geweest, deze bij Hiya zijn naam vast heeft gelegd, en dan begint de ellende.

Dus ik stel in dat mijn klant "PietjePuk" mee stuurt, en dat zie je dan ook netjes overal, behalve bij mensen die Samsung met Hiya gebruiken, die zien dan bijv "Politie Brabant" staan. (Namen zijn gefingeerd uiteraard)

Kans op verkeerde namen in beeld is dus groot. De database is niet geautomatiseerd oid.
Aha dus het is niet handig om dat aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:52

Aganim

I have a cunning plan..

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
Dat kan ik beamen. Ik merk ook geregeld dat nummers onterecht als mogelijke spam worden aangemerkt, dus persoonlijk zou ik de automatische blokkeerfunctie niet aan durven te zetten. Daarnaast komen de meeste spam telefoontjes binnen via een (ongetwijfeld) spoofed 06 nummer, daar is doorgaans überhaupt geen caller-id voor beschikbaar.