Na wifi scan zie ik ook mijn printer als accespoint.??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker007
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-04 11:18
Als ik een wifi scan maak in de web based software van Ubiquty zie ik mijn Xiaomi speakers ook als accespoints zichtbaar worden. Dit geld ook voor mijn HP printer. Als ik een scan maak in Wifi Explorer zie ik weer niet de speakers maar wel de printer. Kan iemand mij uitleggen waarvoor dit is. Dat is toch allemaal luchtvervuiling?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik; Ubiquty Dreamrouter, wifi explorer.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb; Niks :-(
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie3000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:00
Waarschijnlijk staat op je printer wifi-direct aan, wat is het model van je printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan niks detecteren als draadloos niet zou uitzenden. Dat een wifi-scanner (net als een bluetooth scanner) alles laat zien wil niet zeggen dat je er ook naar kan connecten.

Dat is dus geen ether-vervuiling, dat hoort er nu eenmaal bij :P

Dit is dus zo ontworpen, alleen laat het Operating System dat niet zien, en scanners wel, juist om van kanaal te kunnen switchen ipv automatische kanaal selectie.

Als je geen luchtvervuiling wil, geen draadloos meer in huis halen, en alles met een snoertje aansluiten ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Dat is om je printer met wifi te verbinden. Zodat je het kan opnemen in je netwerk en van elk device in je netwerk kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit heeft toch niks met je netwerk te maken, maar alles met je printer. Een functie, zoals anderen zeggen, voor het draadloos verbinden en configureren, die je zeer waarschijnlijk op je printer kan uitzetten.

HP zal dat ongetwijfeld standaard aanzetten, omdat de meeste mensen nou eenmaal hun printer ergens bij een stopcontact willen zetten en dan met hun telefoon het ding configureren en netwerkprinten, in plaats van het in een computer te prikken en daar vandaan printjes te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Keypunchie op 25-04-2025 11:32 ]