PTM7950 als koelingsmateriaal - prijs en interesse?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StCreed
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 12:22
Beste mensen,

Zoals velen misschien al weten is PTM7950 sterk in opkomst als koelingsmateriaal (zie bijv. https://www.lttstore.com/...ad?variant=40441790955623). Helaas is er veel namaak in omloop. Alle PTM7950 op AliExpress is bijv. namaak.

Ook Thermal Grizzly PhaseSheet PTM is geen PTM7950 en daardoor zijn de koelprestaties een stuk minder goed. Maar ik kan aan echte PTM7950 komen, direct van de fabrikant.

De kostprijs vanaf de fabrikant bij afname van samples bedraagt ongeveer 25 euro voor een stuk dat voldoende is om 1 AMD-processor af te dekken (33x33 mm). Dat zegt al iets over hoeveel namaak er in omloop is. Dit maakt het ook lastig om koelpasta te vervangen: dat is vele malen goedkoper.

Bij volume-afname worden de prijzen anders (zie de LTT store, die hebben prijzen waar ze zo te zien vrijwel geen winst op maken). Maar de vraag is: is dat volume er? Wat voor interesse is er überhaupt onder tweakers om dit product af te nemen?

Ik hoor graag jullie ideeën over de marktomvang en de prijzen die jullie zouden willen betalen om dit van een betrouwbare bron af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:22
Voor de prijzen die LTT ervoor vraagt, ben ik altijd wel geïnteresseerd geweest, alleen zijn de verzendkosten zó bizar hoog dat iets kopen uit die winkel het nooit waard is voor mensen buiten de VS of Canada.

Het nut van zo'n sheet is ook dat je hem nooit hoeft te vervangen, terwijl veel enthousiastelingen juist vaak hun pc uit elkaar halen. En met het marginale verschil (toch?) is die extra prijs dan niet echt waard. Het is niet alsof je temperaturen met 10 graden omlaag ziet gaan :P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander64
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 13:24
Dynabi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:02:
Voor de prijzen die LTT ervoor vraagt, ben ik altijd wel geïnteresseerd geweest, alleen zijn de verzendkosten zó bizar hoog dat iets kopen uit die winkel het nooit waard is voor mensen buiten de VS of Canada.

Het nut van zo'n sheet is ook dat je hem nooit hoeft te vervangen, terwijl veel enthousiastelingen juist vaak hun pc uit elkaar halen. En met het marginale verschil (toch?) is die extra prijs dan niet echt waard. Het is niet alsof je temperaturen met 10 graden omlaag ziet gaan :P?
Verzamel wat mensen, en dan collectief inkopen. Gratis shipping worldwide boven de 150 dollar. En dan via de post voor 2 euro verzenden naar de mensen binnen Nederland.

Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
StCreed schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:33:
Beste mensen,

Zoals velen misschien al weten is PTM7950 sterk in opkomst als koelingsmateriaal (zie bijv. https://www.lttstore.com/...ad?variant=40441790955623). Helaas is er veel namaak in omloop. Alle PTM7950 op AliExpress is bijv. namaak.

Ook Thermal Grizzly PhaseSheet PTM is geen PTM7950 en daardoor zijn de koelprestaties een stuk minder goed. Maar ik kan aan echte PTM7950 komen, direct van de fabrikant.

De kostprijs vanaf de fabrikant bij afname van samples bedraagt ongeveer 25 euro voor een stuk dat voldoende is om 1 AMD-processor af te dekken (33x33 mm). Dat zegt al iets over hoeveel namaak er in omloop is.
Zegt dat niet meer over de prijs van samples bij die fabrikant, als over de daadwerkelijke prijs van het PTM voor een reseller? Bij LTT kost het grote formaat $70. Als jouw stukje 35x35mm is (ik weet niet hoeveel precies), dan zou de prijs voor dat oppervlakte dus $2.70 zijn, zelfs als ze met nul winst verkopen.