Ziggo modem (Sagemcom) bekabeld werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyg24
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-07 01:26
Hi, ik heb al rond gekeken voor topics maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb thuis Ziggo internet en heb een SmartWifi modem (zwart). Opzich tevreden mee, maar ik heb laatst een apparaatje gekocht om een internetkabel aan te sluiten op mijn MacBook. Ik wil graag stabiele internet op mijn MacBook. Ik probeerde iets te kopen en het laden duurde erg lang dus heb ik verschillende speedtests gedaan, en kom ik uit op max 90mbs. Ik heb een pakket van 1200mbs/download. Draadloos haal ik meestal rond de 400mb/800mb. Dit is prima maar ik wil binnenkort tickets scoren voor een show die heel erg snel uitverkocht gaat worden, dus ik wil op die dag gewoon goed internet en dat is helaas niet altijd zo bij ons. Soms is het heel erg traag en laad niks. Ik heb geen idee of het ligt aan de internetkabel/modem/MacBook/aansluiting? Ik zou graag willen weten hoe ik dit kan oplossen. Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
zal wel aan het 'apparaatje' of de gebruikte kabel liggen :Y

[ Voor 22% gewijzigd door SniperGuy op 25-04-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 11:43
Op de macbook zou je moeten kunnen zien wat de snelheid is van de netwerkadapter (helaas ligt m'n macbook thuis anders had ik zo kunnen vertellen waar)

Je hebt vermoed ik een USB naar RJ45 dongle gekocht en kan zijn dat inderdaad bijv. het kastje maar 100mbps i.p.v. bijv. 1000mbps (1gbps) ondersteund. (Waarschijnlijk kleine kans tenzij bijv. op Aliexpress ofzo gekocht)

Kabel kan ook, maar dat is zo uit te sluiten: heb je een andere kabel of bijv. de originele kabel van Ziggo ofzo?

Maar tenzij het een kant-en-klare kabel is, verwacht ik eerder iets in de zin van: drivers, trage USB poort of iets dergelijks.

Dus zou eerst is in de instellingen van je macbook kijken onder netwerk en daar kijken wat je adapter aangeeft wat de snelheid is.

En post ook even welke adapter je gebruikt, mogelijk dat die toch 100mbps is.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Iets anders, als de dongle niet beschikt over usb3 kun je maximaal iets van 240Mb/s halfduplex verwachten.