Begin januari bij *knip* Naam winkel in de winkel een bed besteld, verwachtte levering 28 Februari. Een dag van tevoren kregen we telefoon dat het hoofdbord er niet bij zat. Ik alleen een volledig en correct bed wil en dus geen halve levering.
De levering werd verplaatst naar gister (24 april). Ze kwamen maar er bleek een gat te zitten een deel van het onderstel. Ze wilde het toch in elkaar zetten maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Ik heb gezegd dat ik het hele bed niet meer hoef, ik ben er klaar mee en heb geen vetrouwen meer in Winkel. Ze vertrokken maar belden een minuut later aan de deur voor annuleringskosten. Ik heb aangegeven dat ik daar ook niet mee akkoord ga.
Nu vraag ik me af moet ik nog iets doen? Moet ik schriftelijk wat doen? En heb ik gelijk?
Als ik de (bijgevoegde) CBW-erkende voorwaarden lees, in artikel 6 dan zou ik het recht hebben om de koop te ontbinden, er staat namelijk:
De levering werd verplaatst naar gister (24 april). Ze kwamen maar er bleek een gat te zitten een deel van het onderstel. Ze wilde het toch in elkaar zetten maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Ik heb gezegd dat ik het hele bed niet meer hoef, ik ben er klaar mee en heb geen vetrouwen meer in Winkel. Ze vertrokken maar belden een minuut later aan de deur voor annuleringskosten. Ik heb aangegeven dat ik daar ook niet mee akkoord ga.
Nu vraag ik me af moet ik nog iets doen? Moet ik schriftelijk wat doen? En heb ik gelijk?
Als ik de (bijgevoegde) CBW-erkende voorwaarden lees, in artikel 6 dan zou ik het recht hebben om de koop te ontbinden, er staat namelijk:
https://www.inretail.nl/w...22_WONEN_onlineversie.pdf2. Als de vermoedelijke levertijd niet wordt gehaald, krijgt de
ondernemer een extra termijn om alsnog te leveren. De extra termijn
is maximaal een maand maar nooit langer dan de oorspronkelijke
levertijd. Eventuele prijsverhoging binnen deze termijn mogen niet
worden doorberekend.
3. Bij overschrijding van de extra termijn of de vast afgesproken
levertijd mag de afnemer de overeenkomst zonder ingebrekestelling
of rechterlijke tussenkomst ontbinden en/of schadevergoeding vragen
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-04-2025 10:15 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]