One-way auto huren Canada

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 19:51
Hallo Tweakers,

Ik ga voor het eerst in mijn leven richting Nova Scotia in de periode juli dit jaar.
Normaliter vlieg ik bijna altijd naar Toronto met soms een uitschieter naar bijvoorbeeld Boston.
Aangezien ik de oostkust beter wil leren kennen wil ik dus starten in Halifax (YHZ)
Halifax heeft vanaf mei een directe vlucht met Amsterdam wat natuurlijk erg interessant is.

Het plan is dan om daar een auto te huren en deze ca. 2 weken later weer in te leveren in Toronto (YYZ)
Zodoende om dan weer terug te vliegen naar Amsterdam.
Gezien de tijdsspanne scheelt dit mij ca. 2 reisdagen indien weer terug zou moeten naar Halifax.

Echter biedt Avis dit niet aan als optie alleen National/Alamo maar dit kost bijna het driedubbele.
De aanbieder Turo heeft geen one-way opties.
Een barrel kopen zou in principe kunnen maar dat is niet aangelegen voor specifiek deze vakantie.
Ik verwacht overigens een maximum van 5000km te gaan rijden.
Is er geen mogelijkheid dan zal ik beslissen om dan toch in Halifax te starten en te eindigen.

Ik ben benieuwd in jullie adviezen / meningen in deze, alvast mijn dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:35
Enkele reis is altijd erg duur.
Wij huren bijna altijd via sunny cars of economy car rental. Wellicht dat je daar iets kan vinden ipv direct bij de aanbieder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
Als ik de route in Autoeurope ingeeft, wat een soort prijsvergelijker is, komt Dollar als goedkoopste naar boven. Dat is het budgetmerk van Hertz. Ze rekenen 450 C$ als one way fee, wat natuurlijk niet weinig is, maar ook niet overdreven veel, denk ik. Heb je daar al eens gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinsean91
Bedankt voor jullie reacties.
Ook de budgetopties zijn ook erg aan de prijs.
Overweging om een compacte auto te pakken vind ik niet fijn gezien het aantal kilometers dat er gereden moet worden. Dan wil ik toch in het normale segment iets huren.

Ik heb besloten om dan toch via Toronto heen/terug te vliegen.
Ook zal ik daar de auto huren gezien het feit de bedragen nog acceptabel zijn voor die periode van het jaar.
Dit zorgt voor meer gereis in de auto maar dat overbrug ik weer om 2 extra dagen in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Michieas schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:15:
Enkele reis is altijd erg duur.
Wij huren bijna altijd via sunny cars of economy car rental. Wellicht dat je daar iets kan vinden ipv direct bij de aanbieder
Niet per se. Als je de tegenovergestelde richting rijdt van wat de grote meerderheid doet kan de one way fee heel erg meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:27
kevinsean91 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:38:
Overweging om een compacte auto te pakken vind ik niet fijn gezien het aantal kilometers dat er gereden moet worden. Dan wil ik toch in het normale segment iets huren.
Controleer wel even wat er daar als compacte auto wordt gezien. Dat is al snel een normaal formaat in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Wat doet enterprise qua kosten? Daar heb ik ooit in toronto een auto gehuurd en dat beviel me toen prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
toolkist schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:21:
[...]

Niet per se. Als je de tegenovergestelde richting rijdt van wat de grote meerderheid doet kan de one way fee heel erg meevallen.
Klopt helemaal. Ik merk dat dit vaak wel aantrekkelijker is in de States.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb wel eens met ANWB korting bij Sunny Cars gehuurd, en daar was de one-way optie helemaal niet significant duurder dan normale huur.
Misschien daar eens kijken?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
Om dit topic positief af te sluiten heb ik inmiddels een leuke prijs betaald voor een luxury klasse bij Avis.
Betreft een all-in deal en ook mijn vriendin mag zonder extra kosten de auto besturen wat mij ook ietwat rust geeft.

Dit maakt het extra gereis vast meer dan goed en kost nog steeds de helft van een one-way (Halifax - Toronto)
Ik had vooraf eigenlijk alle opties uitgeput welke ook zijn getipt door andere Tweakers; bedankt!
Enige nadeel is dat ik als het ware een deel van de route 2 keer zal rijden.
Ook ga ik deze keer niet via de States wat ik normaliter wel had gedaan.

Om nog even in te haken op de compact class dit zijn vaak wel ook echt kleine auto's.
Ik lever in op comfort (ik ben 1.90m+) maar ook op ruimte in de kofferbak aangezien ik toch redelijk wat bagage mee ga nemen. Ik kom uit op ca. 50 tot 60kg.
Het in -en uitladen wordt iets makkelijker met een wat luxere klasse en al helemaal met een SUV.
Een SUV vind ik alleen vaak wel slechtere wegligging hebben maar goed alles is ook een kwestie van smaak.

Had ik een korte stayover gehad in een grote stad dan had ik genoegen genomen met een kleine auto.
Zou ik bijvoorbaald naar Ibiza gaan (als voorbeeld) dan ga je geen grotere auto huren voor zo'n klein eiland.

Maar bij 5000+ km's dan doe ik dat wel.
Ik heb in 2017 een grote reis gemaakt en ca. 10.000 km's gereden (Toronto - Yellowstone - Toronto) en dat was nog best prima te doen in een comfortabele auto. Weliswaar een auto die ik nooit zou heb gekozen maar ik was positief verrast! Dat was een Cadillac CTS... Super auto!

Nogmaals bedankt voor ieders reactie. Er mag wat mij betreft een slotje op.
Pagina: 1