Toon posts:

ieder zn mening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik las metname in AOV dat mensen een mening hadden anders dan de rest, en darvoor krijgen ze een ban. Dit vind ik echter niet terecht! ieder moet de mogelijkheid hebben een mening te hebben! als iemand vind dat alle turken slecht zijn, dan vind hij dat, en daarvoor verdient ie geen ban!!
en zoals in de volkskrant stond:

na de catastrofe in de vs vernauwd de europese visie
Politici maken de grove onderscheiding tussen Beschaving en barbarij. Ieder die daar kritiek op heeft, bevind zich in het verkeerde kamp.

gaat hier op, je mag maar een mening hebben over amerioka, en als je die niet hebt word je gebant. DAT vind ik niet kunnen!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je vindt dat alle turken slecht zijn, maak je onderscheid op een ras(-kenmerk) -> racisme.

Dat is (grond?)wettelijk verboden en niet zonder reden.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

Arno

PF5A

Precies..... vrijheid van meningsuiting is inderdaad een grondwettelijk recht, maar rascisme, rassenhaat en discriminatie zijn bij wet en GoT policy verboden

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, daar heb je gelijk in. slecht voorbeeld >:) maar ik las ook iemand die vond dat ze door mochten gaan met aanslagen, en werd geband, dat kan toch eigenlijk niet!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 16 september 2001 18:36 schreef spock13 het volgende:
ja ok, daar heb je gelijk in. slecht voorbeeld >:) maar ik las ook iemand die vond dat ze door mochten gaan met aanslagen, en werd geband, dat kan toch eigenlijk niet!
Volgens mij is dat weer een vrij slecht voorbeeld.

Als iemand dusdanig onfatsoenlijk (en gestoord?) is dat ie Amerika (de bewoners dus, die zijn altijd het slachtoffer) nog meer van dit soort aanslagen toewenst, willen wij hem (/haar) niet hier hebben...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 16 september 2001 18:36 schreef spock13 het volgende:
Dat heet oproepen tot geweld. En nou ken ik de wet niet letterlijk, maar het zou me nou niet verbazen als dat erin verboden word...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is toch gewoon een MENING en je gaat iemand verafschuwen vanwege een MENING terwijl je die persoon verder niet kent, en dus niet kan oordelen hoe hij/zij in het echt is?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 18:40 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Dat heet oproepen tot geweld. En nou ken ik de wet niet letterlijk, maar het zou me nou niet verbazen als dat erin verboden word...
das niet oproepen tot geweld. hij/zij zegt alleen dat hij/zij het niet erg zou vinden als er nog meer komen!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 16 september 2001 18:42 schreef spock13 het volgende:

[..]

das niet oproepen tot geweld. hij/zij zegt alleen dat hij/zij het niet erg zou vinden als er nog meer komen!
Als het er écht zo staat als jij nu zegt is het idd geen oproep tot geweld, maar is het wel een héél ziek persoon dat dat meld, die zich eigenlijk hoognodig zou moeten laten behandelen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
vind jij en dat is jou MENING. en niemand(ook jij niet) heeft het recht om te zeggen dat iemand behandeld moet worden vanwege een mening!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Mja, meningen mag je wMb uiten, doe het wel een beetje netjes.

Alle moslims(of andere geloofsaanhangers) over één kam scheren EN ook nog eens in een negatieve uitspraak is niet echt slim nee.

Blijf 'respect' hebben, ook al geeft de 'andere partij' daar geen reden toe.

Aangezien wij in een Christelijke staat wonen , wil ik je eens op de volgene uitspraak wijzen.
"Hebt Uw vijanden lief, en bid voor wie u vervolgen"
(Mattheus nogwat)

Verwijderd

Topicstarter
dat zeg ik ook!
je moet respect hebben voor ieder en ieders mening!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 16 september 2001 18:47 schreef spock13 het volgende:
dat zeg ik ook!
Als ik zeg dat ik jou een irritante klootzak vind, zonder dan ik je ken, dan vind je dat ook OK omdat ik mijn mening moet kunnen uiten? Waar leg jij de grens?

Een mening kan voor een ander heel kwetsend en/of beledigend zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
de vrijheid van de een houd op waar de vrijheid van een ander geschaad word.
maar dat terzijde: degene die zei dat hij het niet erg vond als er nog meer kwamen, heeft eht recht om dat te zeggen!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 16 september 2001 18:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik jou een irritante klootzak vind, zonder dan ik je ken, dan vind je dat ook OK omdat ik mijn mening moet kunnen uiten? Waar leg jij de grens?

Iemand mag mij best een irritante klootzak vinden. Ik ga dan wel vragen of je dat een beetje kan beargumenteren.
Als blijkt dat je daar goede gronden voor hebt vind ik het idd best dat je mij een irritante klootzak vind.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 16 september 2001 18:51 schreef spock13 het volgende:
maar dat terzijde: degene die zei dat hij het niet erg vond als er nog meer kwamen, heeft eht recht om dat te zeggen!
Als ik morgen op de Dam in A'dam ga lopen blaten dat ik een nieuwe Holocaust wil omdat er van mij nog wel meer geweld tegen Joden mag komen, dan heb ik twee kansen:

1. Ik word terecht afgetuigd door normaal denkende mensen
2. Ik word gearresteerd wegens het oproepen tot geweld en discriminatie.

Wat jij wil kan gewoon niet in een humanitaire samenleving. Vrijheid van meningsuiting heeft z'n grenzen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 18:47 schreef spock13 het volgende:
dat zeg ik ook!
Mensen die uitspraken doen als: "alle turken zijn slecht" of "ze mogen wel doorgaan met die aanslagen" hebben blijkbaar geen respect turken of amerikanen.

Vrijheid van meningsuiting is een belangrijk recht, maar heeft wel enkele beperkingen. Discrimineren is zo'n beperking en mensen dood wensen omdat ze amerikaan zijn ook.
Iemand mag best die mening hebben, maar die moet die mening dan voor zich houden op GoT.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Op zondag 16 september 2001 18:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

je moet het wel onderbouwen natuurlijk, en het feit dat iemand zijn eigen mening moet onderbouwen... zorgt ervoor dat iemand voor zichzelf nadenkt over die mening en hem relativeerd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 16 september 2001 18:45 schreef spock13 het volgende:
vind jij en dat is jou MENING. en niemand(ook jij niet) heeft het recht om te zeggen dat iemand behandeld moet worden vanwege een mening!
HO!

Dit is mijn mening, en nu zeg jij dat ik die mening niet mag hebben. Maar iedereen mag volgens jou wel een eigen mening hebben :? :? :?

Misschien een idee om maar eens te gaan bepalen wat je nu eigenlijk ECHT denkt?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 19:02 schreef wildhagen het volgende:

[..]

HO!

Dit is mijn mening, en nu zeg jij dat ik die mening niet mag hebben. Maar iedereen mag volgens jou wel een eigen mening hebben :? :? :?

Misschien een idee om maar eens te gaan bepalen wat je nu eigenlijk ECHT denkt?

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Een mening mag je hebben, maar vergeet vooral niet dat in de grondwet het discriminatieartikel (art1 GW) boven dat van meningsuiting staat. Dus als jij discrimineert :"Alle xxxx zijn yyyyy" dan vervalt de bescherming van artikel 6. Hoe lager het artikel nummerr hoe sterker de kracht. Artikel 1 kan 6 overrulen, maar omgekeerd zoals in de VS (Bill of rights vs constitutie) kan niet.

Verder, vergeet niet dat het *geen* openbaar forum is, de eigenaar maakt de regels. Hij bepaald wat hij toelaatbaar vind. Hij mag de regels wel verscherpen (binnen het wettelijk kader), maar niet verzwakken. Dus de crew kan niet zeggen : "discrimineren is hier OK", want dan zijn ze zelf in overtreding. Ze kunnen *wel* zeggen "alles wat ook maar riekt naar discriminatie is verboden", want dat iis een aanscherping binnen de parameters van de wet.

sim-pel

--------------------------------------------------------------------------------
Art. 1 .
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Art. 6 .
- 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
- 2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Thanx zeef :)

Ik heb dit al meerdere malen gezegd: wij moeten ons aan de wet houden, maar hebben ook de vrijheid om strenger dan de wet te zijn. Iemand kan op GoT een ban krijgen voor het zeggen van dingen die misschien wettelijk legaal zijn, maar die naar onze maatstaven beledigend en/of discriminerend zijn.

Vrijheid van meningsuiting is aldus een relatief begrip. In principe mag iedereen zijn mening geven, maar dat moet dan wel met goede argumenten gebeuren, met respect voor anderen en zonder andersdenkenden te beledigen.

Verwijderd

Topicstarter
:r (mag ik dit zeggen???????????????????)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 16 september 2001 19:14 schreef spock13 het volgende:
Als jij kotst op de Nederlandse grondwet dan moet je maar gaan emigreren ofzo :)

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op zondag 16 september 2001 19:14 schreef spock13 het volgende:
Natuurlijk mag je dat zeggen. Je mag rustig zeggen zeef is een lul, een ^$((#& of whatever*. Zolang je maar niet een onderscheid maakt naar de in art 1 genoemde categoriën.

Jij wordt met gymnasium geacht een beetje zelfstandig te kunnen nadenken en te (be)redeneren. Dus je had dit eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken.

*=zolang je je OOK houd aan de FAQ van GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik geef het toe: je hebt gelijk

(komt ook niet vaak voor)

Verwijderd

laat maar.............

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 16 september 2001 23:24 schreef rct999 het volgende:
Als ik zeg dat slechterikken slecht zijn is dat ook geen racisme. Racisme is meer in de richting van voor-oor-delen
> dus beoordelen voor je iet weet.
Dit vind ik een beetje een vreemde vergelijking.

Als je zegt "turken zijn slecht" dan beoordeel je puur en alleen op de afkomst... Het ras dus.

Als je zegt "slechterikken zijn slecht, beoordeel je op een kenmerk dat iedereen kan hebben (namelijk dat ie slecht is).
Daarnaast is zeggen dat een slechterik slecht is een tautologie (dacht ik ;)) oftewel, je zegt iets van hem, dat je al eerder aangaf.

[edit]
Nu slaat dit nergens meer op :)
Pagina: 1