"domme" laadpaal, laten schakelen o.b.v. zonnestroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnOns
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-06 14:59
Mijn vraag:
Ik heb van mijn werkgever een laadpaal gekregen, welke voor de duur van mijn leasecontract (5 jaar) wordt beheerd door Vattenfall InCharge. Ik wil meer eigen zonnestroom gaan gebruiken, maar dit wel op een luie en slimme manier. Als ik de auto nu aansluit gaat hij vol gas laden, dag of nacht. Maar ik wil dit alleen met zonnestroom doen. De instellingen van de Alfen laadpaal kan ik niet aanpassen omdat dit door Vattenfall wordt beheerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het is een Alfen single pro line 3 fase laadpaal, welke middels p1 stekker is aangesloten op mijn slimme meter en op een 3 fase aardlekautomaat is aangesloten, type Chint NB310L.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb contact gehad met Vattenfall InCharge, zij geven aan 1 setting voor mij beschikbaar te hebben, en dat is laden op teruglevering zonnestroom, alleen die optie is niet gemakkelijk om te zetten naar snel laden, want als de PV panelen dan geen overschot hebben dan laad de auto niet.. dus een vrij stomme instelling als je het mij vraagt.

Ik zat te denken, is het niet mogelijk om een "slimme" 3 fase aardlekautomaat te plaatsen die in te stellen is / te koppelen is, aan mijn P1 meter van HomeWizard of SolarEdge omvormer, waarbij ik gemakkelijk via mijn telefoon kan zeggen dat hij o.b.v. overschot zonnestroom moet laden, of snel moet laden. Echter vind ik wel slimme aardlekautomaat kwh meters, maar is het ook een optie om die in te laten schakelen o.b.v. overschot zonnestroom?

Groet, Arno