Pakket versturen naar Canada Ontario

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het versturen van een pakketje, in dit geval NL etenswaren, naar Canada?

Ik wil een doosje versturen van ong. 2 a 3kg (met wat Hollandse meuk zoals drop, hagelslag etc) naar een kennis in Ontario. Omdat ze nagenoeg nooit thuis is moet het verstuurd worden naar een zakelijk mailbox in een UPS winkel.

Waar op te letten qua verzenden, met wie het beste en bij de inhoud van het pakket voor de douane gewoon de juiste gegevens aanhouden qua inhoud?

Ik heb een aantal bekende verzenders geprobeerd te bellen via klantenservice. Maar na 3x dik een half uur in de wacht zoek ik mijn heil maar hier _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:51
We hebben onlangs papier werk gestuurd naar Quebec met DHL. Als je dit doet word het geprobeerd om thuis te bezorgen, is er niemand thuis dan houden ze het een bepaalde tijd vast in een service point.

Je zou het ook met gewone mail kunnen sturen, dan word het bezorgd in Canada via Canada Post. Veel huizen hebben een 'street mail box' en dan zal de doos in een grote 'mailbox' gezet worden. Daar zal die ook een bepaalde tijd blijven liggen. Als het nog een mailbox aan huis is dan zullen waarschijnlijk insructies achter laten waar het opgehaald kan worden bij een soort service point.

Toen ik nog in Canada woonde kreeg ik af en toe ook wat Nederlandse lekkernijen opgestuurd dat kwam toen nog gewoon door de douane, ik weet niet of dat nu veranderd is.

Misschien wel even een instructie op de box zetten dat ze het niet buiten moeten laten staan want daar gaan raccoon, squirrels of andere knaagdieren lekker van genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Niehoff80 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:38:
We hebben onlangs papier werk gestuurd naar Quebec met DHL. Als je dit doet word het geprobeerd om thuis te bezorgen, is er niemand thuis dan houden ze het een bepaalde tijd vast in een service point.

Je zou het ook met gewone mail kunnen sturen, dan word het bezorgd in Canada via Canada Post. Veel huizen hebben een 'street mail box' en dan zal de doos in een grote 'mailbox' gezet worden. Daar zal die ook een bepaalde tijd blijven liggen. Als het nog een mailbox aan huis is dan zullen waarschijnlijk insructies achter laten waar het opgehaald kan worden bij een soort service point.

Toen ik nog in Canada woonde kreeg ik af en toe ook wat Nederlandse lekkernijen opgestuurd dat kwam toen nog gewoon door de douane, ik weet niet of dat nu veranderd is.

Misschien wel even een instructie op de box zetten dat ze het niet buiten moeten laten staan want daar gaan raccoon, squirrels of andere knaagdieren lekker van genieten. :)
Bedankt. Ik zou het moeten versturen naar een zakelijke postbus in een dhl punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
e.looijenga schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:09:
[...] moet het verstuurd worden naar een zakelijk mailbox in een UPS winkel.
e.looijenga schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:41:
Ik zou het moeten versturen naar een zakelijke postbus in een dhl punt
Welke van de 2 is het?

Het lijkt mij dat de vervoerder dan al is bepaald. Een andere partij zal niet afleveren in een UPS/DHL punt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:51
Even snel google actie laat zien dat ze het pakketje een week vast houden, ik weet niet of dat anders is voor een zakelijke postbus.

https://www.dhlecommerce....cel-hold-dhl-servicepoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Xander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:46:
[...]

[...]

Welke van de 2 is het?

Het lijkt mij dat de vervoerder dan al is bepaald. Een andere partij zal niet afleveren in een UPS/DHL punt.
Excuus voor de verwarring, het is een postbus in een ups punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
e.looijenga schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:10:
[...]

Excuus voor de verwarring, het is een postbus in een ups punt
Maar dan zul je toch simpelweg aan verzenden met UPS vastzitten? Tenminste als het daar een beetje hetzelfde werkt als in Nederland, hier hoef je ook niet te proberen om je GLS pakketje naar een PostNL afhaalpunt te sturen.

Dus op https://www.ups.com/ship/...552971875698895&loc=nl_NL vind je de opties.

Houd even in de gaten dat al je producten vrij geëxporteerd / geïmporteerd mogen worden, drop en hagelslag is meestal geen probleem maar probeer geen bederfelijke etenswaren te versturen. Zie bijvoorbeeld https://www.parcelparcel.com/nl_NL/douane-informatie/canada/.

En de ontvanger zal natuurlijk importkosten en belasting betalen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Xander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:29:
[...]

Maar dan zul je toch simpelweg aan verzenden met UPS vastzitten? Tenminste als het daar een beetje hetzelfde werkt als in Nederland, hier hoef je ook niet te proberen om je GLS pakketje naar een PostNL afhaalpunt te sturen.

Dus op https://www.ups.com/ship/...552971875698895&loc=nl_NL vind je de opties.

Houd even in de gaten dat al je producten vrij geëxporteerd / geïmporteerd mogen worden, drop en hagelslag is meestal geen probleem maar probeer geen bederfelijke etenswaren te versturen. Zie bijvoorbeeld https://www.parcelparcel.com/nl_NL/douane-informatie/canada/.

En de ontvanger zal natuurlijk importkosten en belasting betalen.
Drop, chocoladehagel en stroopwafels 🤔. Dat van die importkosten had ik nog niet gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Een eventueel alternatief: zoek eens op bijvoorbeeld 'dutch food canada'. Diverse shops (al dan niet ook fysiek) die van alles verkopen. Zit wel enig prijsverschil in met NL natuurlijk en ook onderling in de shops zit wel prijsverschil.

Ik denk dat het hoe dan ook goedkoper zal zijn om het zo te doen dan vanuit NL want meestal zijn de verzendkosten best pittig. AL heb ik uiteraard geen idee van de prijzen daar. Maar ja, de emotieprikkel dat het dan vanuit NL is verzonden (door jou) is er dan niet natuurlijk.

Heb wel eens van soortgelijke zaken gebruik gemaakt in Australië. Vroeger ging het nog wel met verzenden maar in de coronatijd zijn de pakketprijzen zo hard gestegen dat je voor 3 tientjes artikelen minimaal hetzelfde voor transport mag betalen. :/

Geen idee of je importkosten moet betalen in Canada, naar Australië was dat niet zo toentertijd. Maar dat is alweer even geleden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Dat van die lokale winkel is een goede tip. Denk dat ik dat maar doe, van de hoge verzendkosten kan ik nu extra bestellen 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinsean91
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:00
Goedkoop is het niet nee... Ik stuur geregeld wel iets richting Ontario & Québec naar familie.
UPS is wel mijn eerste keus qua betrouwbaarheid.
Meestal is het een week levertijd voor een regulier postpakket.

Wat ook een optie is, is om misschien te kijken of een vriend of familielid wellicht dit jaar naar Canada reist. Ik neem deze zomer ook een extra koffer mee met spullen.
En inderdaad zoals al hier al is geopperd er zijn genoeg lokale Dutch Stores met lekkere treats.
Dat kan zeker qua kosten veel schelen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
Voor wie een oplossing zoekt voor hetzelfde. Kijk eens op https://dutchgroceries.ca/nl

Vorige week een chat mee gestart, werd gelijk in het Nederlands teruggebeld. Veel NL producten op voorrraad ook, en mijn bestelling was snel geregeld. Bedrijf zit in Ottawa. Zeker een aanrader 👍🏼
Pagina: 1